Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Men lilla gubben! Hoppas det blir bättre om du gör en riktigt vårstädning i skapet. Jobbigt det där när man ser att nåt inte stämmer.

Men ojojojojoj vilket underbart vårvinterväder det är :bump: Solen bara vräker sej på himlen och det är en hel hög med plusgrader i solen och på norrsidan är det runt -10!

Ina släpper päls så det yr om henne, Winnie är lite mer försiktig av sej :D Hon har inte samma erfarenhet som Ina när det är dax att lätta på vinterrocken :rofl:

Tittade i munnen på Winnie och nu är det inte långt kvar innan hjärtat mitt är tandlös i överkäken, söthilda :love:. Jag måste hinna ta kort på henne då :laugh:

Nu lär jag in och kolla kokeriet som i dag består av:

Lax i portionsbitar i ungsfast form salt och citronpeppar på och in i ugnen i 200 g i ca 20 minuter.

Sås:
1 burk creme fraishe
finhackad rödlök
räkor i spad
salt o citronpeppar

Blanda ihop såsen och låt stå framme ett tag så att smakerna släpper.

Kokt potatis till.

Det är såååååååå gott och så himla enkelt och fort går det att laga :D

20110222Rocket1.jpg

Hej hopp igen! Har jobbat bägge hästarna. Tog den här bilden på Rocket i hans sadel och det nysmorda sidepullet. Sen satt jag upp och bad honom gå framåt...Rocket stod som en sten...rörde sig inte en millimeter...jag tjatade lite på honom...han rörde sig då bakåt...men så plötsligt mindes han vad "framåt" betydde och tog några trevande steg...stannade...sen gick han några steg...stannade...och till slut hade vi skrittat runt ett helt varv:idea::bump::banana:...Ha ha ha, jag har ridit Rocket:banana:

TJIHOOOOOOO Grattis va kul Och va duktiga ni är :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Och va fin han är med kläder på!! Ursnyggt sidepull, vart har du fått tag på det? Är lite sugen på ett till Ina.

Har för mig att jag beställde det från Tumbleweed på nätet. Ganska billigt också och i bra kvalitét...men rider man mycket bör man linda nosrepet med nåt mjukt för det är rätt skarpt, gäller att man är extremt lätt på handen ;)

Tack alla!!! Kan ju lugnt tala om att det känns så oerhört skönt att ha gjort det nu...jag har ju fegat rätt länge även om det först är nu han känts redo så har man ändå haft en press på sig att "det ska göras" liksom :o

Senast ändrad:

Klart du har rätt, Karin, att det är bättre att säga rakt ut. Men jag klarar inte av att säga till henne att hon pratar för mycket, för hon är snäll, egentligen. Men jag säger t ex "Nu får du gå in på ditt kontor så jag får vara ifred med mitt", men då bara skrattar hon och tycker jag är rolig.... Eller när hon läser tidningen för mig, som jag redan läst på morgonen "Jo, tack, jag läste det i morse". Jag tycker det är ganska rakt, men hon tar inte det så. Och jag vill faktiskt inte vara riktigt otrevlig, för vi är så få som jobbar ihop och jag vill inte skapa dålig stämning. Det får vara min prövning här just nu, att inte reta mig så mycket på henne, utan tänka att hon bara försöker vara sällskaplig:crazy: Hon lever ensam, är ca 15 år yngre än mig, och nyutbildad i sitt yrke, har jobbat hos oss i 1½ år, jag har jobbat där i 17 år...

Så, nog gnällt om detta, nu har jag slutat för dagen och ska snart ut i stallet. Där är lite down för tillfället också, men jag ska rida, det blir bättre. Det är ju roligt när man väl kommer ut, men tröskeln är hög...

Grattis grattis!! :bump:

Sitter lite småfrusen vid köksbordet, jag har precis kommit hem från jobbet och har varit dum nog att inta ha vantar på mig fast vi har sådär -15°. Det är dumt, jag vet :crazy: Jaja, jag är snart varm igen. Dottern hade städat hela nedervåningen när jag kom hem. OCH mockat färdigt i stallet :love: Jag tar en hästfri dag, vilar lite och i morgon ska jag och barnen ut och rida för då har jag ledigt från jobbet hela dagen lång. Att jag sedan jobbar hela helgen (drömpass, lördag 7,30-12,30 + 16,00-20,30 ... söndag 07,15-14,30 + 17,00-22,00) känns verkligen jippiiiie ... not! :mad:

Här har det varit sol och fint, men nu började det snöa ganska rejält :mad:

Nu håller vi på och ska få in de små på dagis eller förskola kanske det heter nu.
De ska gå ena veckan mellan 6-14 och blir hemkörda av skoltaxin. Den andra veckan ska jag vara ett par dar i skolan, så då åker vi med sonen hem vid 17.

Perfekt! Ska faktiskt bli ganska skönt. Har inte varit barnfri mer än ett par timmar på 4,5 år och då är det oftast när vi storhandlar mat.

Då kan jag vakna i lugn och ro, vilket är lyx, plugga ett par timmar och sen rida :banana:
Undrar om jag inte ska få fason på Trullan då :p

Grattis till ridturen! Så duktig du är till att sluta när det går bra!;)
Snart är där ridhäst av Rocket.

Vilka konstiga arbetstider! Får hoppas du inte har långt till jobbet, annars blir det lite värdelöst att ha ledigt mitt på dagen.

KL
Hej på er!
Jag har gått kurs under två dagar så nu kanske jag blivit något smartare :D
(genom jobbet) Ingen hästkurs, det hade annars varit kul.

Har lyckats att övertala sonen att få låna hans dator medan han är i Göteborg och praktiserar :laugh:
Här var det lugnt på hästfronten i går och i dag då dottern har massor läxor, bara mockning och vanlig skötsel.

Vilka fina hästar ni har :love:
Och vad härligt att rida på stranden, det har jag alltid drömt om. Jag får flytta när jag blivit pensionär :idea:

Gammelman blev skodd i bak em, så nu har han 4 brodd i bakskorna!:banana:
En glad pålle som släpptes ut i hagen igen efter skoning, nu slipper han halkan.
Sparade klackskorna, de får han tillbaks när det är VÅR och barmark, men det dröjer nog ett bra tag tills dess...:(
Framskorna ska skos om 3-4 veckor, ska ringa hovis om 3 veckor så får vi se när det blir.

I morgon blir det promenad med pålle på em - om han inte har hittat på "något". Är ganska så bra på det, både skador och sjukdomar:(

Kl
Som vanligt har ni skenat åstad i tråden. PTROOO!:D

Vilke här skall till Göterborg i helgen? Jag åker fredagen och känner någon för att byta ett par ord, hälsa elelr fika så hojta.:D

Synd jag åker ner på lördagen.
Ser fram emot mässan oxå,blir väl som vanligt att man inte kan hålla i slantarna:o

Jag ska till Göteborg, fast på lördagen.

Idag blev det en liten sväng till ridhuset, Pållen skötte sig alldeles utmärkt och kändes fin.

Piraja - vad fin han ser ut, och bra att du skyndar långsamt. Det verkar ju fungera fint!

McMarco - kul helg:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka