Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Va bra då är läget under kontroll:D

Ha en bra kväll allihopa nu ska jag ta en dust med strykjärnet:crazy:

KL

Blir så avundsjuk när jag ser all den fina service ni kan ge era pållar runt om i sverige. Massage, ET, tandläkare, drivor med hovisar, sadelutprovare, tränare och allsköns hästfolk. Här finns min superuppbokede hovis och destriktsvettarna. Thats it!

Varför bor jag här nu igen :confused:

Angående GHS så får jag skämmas. Jag har råd, tid, är ledig denna helg, har hästvakt, bor en timme och 15 min från götet, har bil men kan ta tåg eller buss men åker ändå inte. Varför vet jag inte.... Jag är väl knäpp eller lat.

Har varit där några gånger och något jag ALDRIG glömmer är Kyras eldshow där hon till pampig musik red in på Bobby (tror jag det var) i en nedsläckt arena med massa fackelbärare omkring sig. Huu...det gav mig rysningar.

japp är bara o välja o vraka ., ingen brist på något men kan ju bero påa att markanden är stor härikring ...liksom ingen brist på hästar precis...eller övriga jobb överhuvudtaget.....

har 5 utbidade hovslagare inom 3 mils radie ...min bor i byn 8 km härifrån..:laugh:

osteopaten bor 2 mil bort ...slu 4 mil...etc etc...

men nog måste de finnas hos dig med....göteborg o karlstad är ju inom räckhåll ju..

Grattis Piraja till ett varv i paddocken. Jag bara bävar för det när det är dax för våran galning....

*kl*
I går var det träning för Maria med Spexet. Det var bra att få lite tips o råd när det gäller unghästhanteringen. Det var det vi fokuserade på igår nämligen. Spexet är faktiskt ganska så skötsam och lätt att ha att göra med, men som ofrivillig unghäst ägare så behöver man alla tips o råd man kan få för att undvika att bli nermejjad fler gånger av henne.:devil:
Men det märktes att hon hade mognat och att vardagshanteringen fungerade bra tyckte Maria. Gott, då är man inte helt på fel spår :p

Jodå, jag ska till GHS. Tyvärr bara en dag, fredag kväll efter jobbet. Hade gärna gått mer, men jag hinner inte. Åker till Lanzarote på måndag, så här ska packas i helgen....:bump:
Vi är 4 pers på mitt jobb, 3 av oss har hästar och killen i gänget har hund.... han ville inte följa med på GHS. :D Så vi tre och 2 ridande döttrar ska in på GHS ihop, ska bli så kul!
Hade gärna velat gå på lördagen och hejjat på klubbkamraten som rider GP ponny, men biljetterna var ju slut.

Nä, nu ska alla mina monster ut och ungarna till skolan,
Ha en bra dag alla!

Godmorgon!
Här är det -20.3 idag :cry: Tycker att nu måste det vända.

Ska försöka få lite gjort idag innan jag åker och jobbar, men blev lite deppig när jag kände hur kallt det var ute.
Tur att jag ringde och beställde mer olja igår, pannan går nog på ångorna nu :D

Nu ska jag fånga dagen. Kikar nog in lite senare :laugh:

Gott gubbe, kan man få hit den där osteopaten? Har en och annan spänning i ryggen...

Yrrol - Lanzarote låter helt ok:) Värme...

Här var det -9,5 idag, inte så farligt, men vill hellre ha +10:) Kan man få beställa en värmebölja, tack?!

Nähä, off to work. Idag ska jag baka solrosbröd och bespisa ett gäng tanter och gubbar, faktiskt:) Något äldre än oss, dock. Allt är relativt, vilket är min sons favortuttyck när jag tycker hans rum ser för jävligt ut, t ex. Den lilla raringen:love: (som är i Frankrike och åker skidor för tillfället. Väldigt tyst här hemma)

Tja helt omöjligt är de nog inte , vet att hon är iväg upp till Dalarna någon helg i månaden...

då drar de ihop folk o fä en helg för behandlingar...kanske vore möjligt...:)

väldigt bra är hon i alla fall både på människa o häst....

Alltså idag ska jag nog ha ett mycket allvarligt samtal mellan fyra ögon med den där som har hand om vädret....:devil:

-25.2 ...kan ju för bövelen lika gärna bo på antarktis...får banne mig bli slut på de här nu.....

ja ja ....får väl ta Hulda o åka o göra av med lite pengar....

ha en så bra dag som de går o glöm inte mammelucker o långa benkläder:)

Jag har ett billigare alternativ. OSTeopat mot onda ryggar. Namnet antyder ju att man lägger ost på det onda.:D

Undrar bara om det ska vara prästost elelr går det med vilken sort som helst?

Håller helt och hållet med grabben, allt är relativt :D

Men nu får det väl ändå räcka med kyla, 24,3 minus :eek: Jag är så less!! Hörrdu Gubbtjyv, ta ett ordentligt tag i nackskinnet på vädermänniskan om du hittar den!!

Har byltat på mej kläder, fyllt på pellets och vridit upp värmen. Nu ska jag gå in i köket och göra eld i spisen och böka i mej lite frukost innan det är dax att gå ut i härligheten och se till flickorna. Såg dom nere vid sjön när jag klev upp, dom är väl ute och går så dom får upp värmen.

God morgon...kall sådan men maken var uppe tidigt och lät mig sova så jag slapp gå ut då :D . Väntar nu in att arbetspasset ska börja kl 11, är inte hemma förrän närmare 20 ikväll. Hästarna vilar i kylan...

Igårkväll såg maken att stängslet närmast vägen täckts av snö från plogbilen. Blev till att rensa samma stängsel i natt...så jag är trött. Snödjupet är upp till mina höfter, jag är 174 cm med låååånga ben... , så jag fick mig ett workoutpass helt appropå sådär. Tog 1,5 timme att göra klart det så jag kom i säng vid 2 inatt. Ack ja...:cool:

Fast jag bor ju en bit från Dalarna, i Halland, närmare bestämt:) Så det blir kanske lite långt. Får väl leta upp en egen...

Piraja - vad bra, då behöver du inte betala dyra pengar för gymmet:)

Här är det lugnt på jobbet, chefen är på kurs, roliga arbetskamraten har inte kommit än, jag bakar bröd och fikar.

Ska ta och ringa min dressyrtränare, för nu är det banne mig dags att komma igång igen. Jag tappar lätt motivationen när jag bara lullar runt för mig själv, rida ut i skogen är jättetrevligt när underlaget är bra och vädret gynnsamt, men träna och ge det där lilla extra är kul!

-26 på bygden i morse. Jag är ledig så jag var inte uppe speciellt tidigt för att kolla. Nu är det "bara" 18. När jag efter en skön sovmorgon hasade mig upp för att sätta på morgonkaffet hörde jag ett misstänkt pysande ljud från sopskåpet. Tjoho! Råttor har gnagt hål på polyutenröret för ingående vatten. :( Så det var bara att stänga av = utan vatten. Livet på landet är härligt! Som tur är går det förhoppningsvis lätt att fixa. Grannens gårdsdräng är här och hjälper mig :) Snälla grannar är bra!

kl
Fin solig morgon,-13 idag.Eldar upp värme så gott det går,luftvärmepumpen klarar inte att värma så bra nu.Har köksspis och braskamin i vardagsrummet,båda måste igång direkt och de ger ju värme fort som tur är men måste passas annars är det ju snart kallt igen.

Ska jobba ikväll,såg inläggen om arbetstider,jag har fri förläggning och årsarbetstid.Vi i gruppen lägger schemat själva med (oftast)sex veckors mellanrum.Minst en kväll i veckan och sex helgturer är riktlinjer(har varit iallafall,ny chef nu och vi täcker inte helt så vi får se hur det blir),ingen av oss väljer delade turer,istället är det vanligt att vi tar en tur och jobbar flera helger i rad istället.Schemat blir ju väldigt olika gång till gång beroende på när man vill ha sina lediga dagar.Jag jobbar heltid och prioriterar ledig dag efter kväll så det blir oftast inte så många lediga dagar i sträck.

Den här lille låg i hagen framför huset när jag kom från jobbet igår:).Låg kvar medans jag ställde in bilen men hade rest sig när jag varit inne och hämtat kameran.Mamma fanns nog en bit bort för jag har sett båda här tidigare.

32137387.jpg

Nu ska jag gå promenad med hunden.

Nope. Det har, peppar peppar, aldrig frusit! Hela byn jag bor i brukar bli utan vatten när det fryser. Stallet också. Vi brukar få förse alla med dricksvatten.

Ok. När går det på dumburken?;)

Även om jag hade haft råd, så har jag ingen hästvakt. Förra året var jag inte borta från pålle en enda dag, utan var hos honom 1 gång varje dag, ibland 2-3 gg per dag. Han sover ju inne även på sommaren, så det blir fodringar även på sommaren + mocka, fixa käk och vatten mm.

Hutter svinkallt här oxå,nu vill jag ha vår .Är trött på att se ut som en michelingubbe:mad:
Ja ja lite posetivt är att solen börjar titta fram i alla fall.

KL

Här var det -19 i natt, nu bara -14...

Inget att göra förutom pålle. Ska fortsätta jaga mina jobbcoachen, någon gång ska jag väl få tag på någon av dem, har 2 st.

Iväg till pålle i em - blir det vanliga mock, fixa käk och vatten. Ta in och borsta lite, ge flexijoint mm. Hoppar nog över promenaden, för kallt för det.

Undrar egentligen hur många ton skit man mockar ut per år?:confused:
Min gubbe sov inne nästan hela förra året, utom 2 veckor i september = 250 dagar inne. Av de dagarna är 6½ mån på halm, resten på spån. Blir i genomsnitt en full kärra per dag = ca 15-30 kg dynga per dag = ca 3750-7500 kg dynga per år...:eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna