Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

KL

Här var det -19 i natt, nu bara -14...

Inget att göra förutom pålle. Ska fortsätta jaga mina jobbcoachen, någon gång ska jag väl få tag på någon av dem, har 2 st.

Iväg till pålle i em - blir det vanliga mock, fixa käk och vatten. Ta in och borsta lite, ge flexijoint mm. Hoppar nog över promenaden, för kallt för det.

Undrar egentligen hur många ton skit man mockar ut per år?:confused:
Min gubbe sov inne nästan hela förra året, utom 2 veckor i september = 250 dagar inne. Av de dagarna är 6½ mån på halm, resten på spån. Blir i genomsnitt en full kärra per dag = ca 15-30 kg dynga per dag = ca 3750-7500 kg dynga per år...:eek:

Vi har 3 som sover inne hela året.......

vem har sagt ngt om att trana for skagern? lol.. nej han kommer att ga, han ar hardig.. vi plonkar vidare tills det blir barmark och hoppas da att ha varan klatterbacke som han kan flasa upp och ner for.. och skagern blir inte jobbigt.. kortaste ar 9km och langsta 22km.. det mesta formodligen i en sakta skritt genom landskapet kommer han inte att do av.. och visst, det blir gras som galler..han far nu en knapp handfull av korn en gang om dagen med sina mineraler.. och sen ho.. det ar allt, tala om easy keeper. lol.. de ar forresten alla easy. enda hasten som var gluttonus var en travare som var inackorderad ett tag.. 22kg ho per dag.. huva.. som tant camel sager lol.. dock stackars hast var alldeles for mager nar han kom, sa ha la pa sig och borjade se bra ut nar jag sande hem honom..

var ja, den kommer nog, nar vet vi inte, men forhoppningsvis det blir ngt i ar.. tur pask ar sa sent som det ar, da kan man ga med barbenta ben och vita sockar i sina nya skor.lol.. kanske aven hunnit fa farg pa elanden..

jag ar har mitt i natten, vaknade och var hungrig.. sa det blev att grava i frysen och hitta en brodskalk som rostades.. alltid nagot.. jag undviker ju att ata brod sa mkt som mojligt..

Tant Cho: news om palle?

nu skall jag hoppa ner i sanghalmen igen nattis yalls

Var håller du hus????? Saknar dina inlägg!!!! Vill tacka för tipset om hur man "lagar" självsprickor!!! 1 dag med Karlssons klister och spickan är lagad!!!! En ond spricka på tummen som ju alltid är i vatten, tack, tack!!

Låter märkligt med coacherna,man kunde ju tro att det var dom som skulle "jaga"dig och inte tvärt om. I och för sig vet jag inte riktigt vad jobbcoach är,kan du förklara?

Låter märkligt med coacherna,man kunde ju tro att det var dom som skulle "jaga"dig och inte tvärt om. I och för sig vet jag inte riktigt vad jobbcoach är,kan du förklara?

Dom verkar ju inte göra ngn större nytta efter vad man hört på TV,...men massor av pengar kostar dom...och så har dom väl själv fått jobb...!!!!

Jag har en från Lernia, en från Iris Hadar.
Riktigt vad de gör vet jag ej -De ska hjälpa mig att hitta ett bra jobb, ett jobb med lönebidrag (har ett funktionshinder, så därför är det lönebidrag).

KL,hugger första bästa!

Trött efter ännu en jobbnatt. Lite kaffe skulle göra susen,trodde jag,men ack vad jag bedrog mej!
Var o lämnade bilen på verkstad i morse,ser tusenlapparna flaxa iväg,hånskrattandes...:mad: men bromsar kan ju vara bra att ha ibland,förstår dock inte hur de kunnat bli utslitna,såååå mycket bromsar jag väl inte ändå?:confused:

Imorgon blir det Göteborg för min del,fick fribiljetter till torsdagen så då fick det bli så.

Nu så återstår att släpa sej ut i stallet,idag har jag ingen lust alls!
Det är kallt o jag fryser,spelar ingen roll hur mkt jag byltar på mej....Fy!

Hur är det med pållen??

Aha du ska dit på torsdag,köp nu inte upp hela mässan utan lämna liite kvar åt mej;)

KL*

-8 och sol. ganska skönt väder, och jag vet att vi är trötta på vintern och snön, men det är ganska fint såna här dagar.
Dessa bilder kanske man njuter av i juli när vi haft +30 i 2 månader och bromsen och knotten tar död på oss och hästar :)

32137660.jpg

32137661.jpg

Haha, jag var uppe och kollade till de små. De hade varit inne och snott pennor från bonusbarnens rum. Jag stängde till rummen och sa att de inte få vara där för de stora kan bli sura då.
Liam envisades med att han pratar med bonussonen och jag sa att de är i skolan.
Då kommer bonussonen ut ur sitt rum. Han stannade hemma för att han ont i halsen och jag har inte märkt nåt.
Kl är ju bara 12 snart :p
Bra koll man har ...

Ja, vi bannlyser alla insekter :D
Jag har svårt för alla kryp överhuvudtaget.

Jag sitter och kollar olika modeller av flughuvor nu för att ha en massa hemma.
Vi hade 3 olika modeller förra sommaren och stackars hästarna bodde i dem.

Men fast vi bytte mellan olika tyger och passformer så fick de skav av dem.
Trullans har försvunnit men Lasse ser ut som en gammal farbror med grå tinningars charm :)

31762150.jpg

Japp spec. såna som sticks o bits:crazy:
Samma här flugluvor av olika modeller dygnet runt för att inte glömma allt sprayande

Ja, vilken sommar!
Varenda flugspray var slutsåld :)

Jag tillverkade egen till slut. Blev ju så dyrt med 1 flaska i veckan :)

Mmm men jag hade lekt hamster och lagrat så jag klarade mej hela säsongen.
Hur gjorde du den du tillverkade själv?

Ingen förändring på lille pålle:(

Ha! Fick nyss besked om att bilen kommer att gå lös på ca 9000 kr......:mad:
ingen risk att jag handlar slut på allt på mässan,du kan vara lugn!!!

Jag sparade en skvätt av Renons och blandade ut med äppelcidervinäger vitlök och citron.

Hade Ultrashield ett tag, men sen var det slutsålt överallt.

Funderar på Switch pour on i sommar.

Kl.

Alla tycker tydligen inte att det är kallt ute :eek: Tittade ut nyss och fick se Ina liggandes i snön i solskenet!!

32137693.jpg

Kan varmt rekommendera Mark Todd flughuvor!! Använde jag på min gamla sin fick skav bara man tittade på henne,men hon klarade sej sommaren igenom!:laugh:

Jag använder Flusa,fy på mej...... fungerar som switch men är starkare.....och effektivare! Vänta ett dygn med att rida då det annars kan bränna.
Så dålig hästägare är jag......men det är ju det enda som funkar bra! Har aldrig märkt att pållarna skulle fara illa av det o har använt det i mååånga år!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna