Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Den här lille låg i hagen framför huset när jag kom från jobbet igår:).Låg kvar medans jag ställde in bilen men hade rest sig när jag varit inne och hämtat kameran.Mamma fanns nog en bit bort för jag har sett båda här tidigare.

32137387.jpg

Nu ska jag gå promenad med hunden.
Jag tycker det är så trevligt med vilda djur så nära att man ser dom från fönstret. Fint bild du fick på älgen.

Ingen förändring på lille pålle:(

Ha! Fick nyss besked om att bilen kommer att gå lös på ca 9000 kr......:mad:
ingen risk att jag handlar slut på allt på mässan,du kan vara lugn!!!
:eek: Det är ju bubbelt så mycket som jag köpte min för!
Jag trodde bara du skulle laga bromsar? Är det en helrenovering?

Hade hoppas på att du skulle skriva att han var helt okey.
Ja fy för bilar,de ska bara rulla möjligen att man måste tanka ibland:angel:
Aha då kanske det finns saker att bränna pengar på då ,om man orkar bära menar jag.

Lobell
Ditt hemmagjorda flugspray,ungefär hur länge sitter effekten i?

Jag kommer inte ihåg, men det satt iallfall i halva dan. Vi tog ju in våra på natten när det var som värst. Sprayade på morgonen och tog sen in ett par timmar på dan och sprayade en gång till.

Fast jag tyckte inget hjälpte förra sommaren..
Men de värsta bulorna på magen försvann efter jag sprayade iaf.

Jag blandade även nån annan blandning som var hyfsad. Kan se om jag hittar lappen nånstans på "receptet" :)

Åker till Lanzarote på måndag, så här ska packas i helgen....:bump:
..//Hade gärna velat gå på lördagen och hejjat på klubbkamraten som rider GP ponny, men biljetterna var ju slut.

:( AVUNDSJUK!!!! Jag fryyyyser! Lyckliga du!

Jag ska bara gå på mässan och se paddockprogrammet - men jag hade gärna velat se GP-ponnyn. Känner också en som deltar där - med en av mina favoritponnisar.

KL
På söndag ska jag delta på clinic (AR). HELP! Hade inte planerat det - men hoppar in istället för en som lämnat återbud. På lånad ponny som jag aldrig träffat. Jo jo. Behöver lite pepp nu hör ni.

ähh va fasen borsta upp morrhåren lite:laugh: du kan ju rida o kan alla orden o vet vad de betyder , så de där fixar du på en hand...kommer o g¨så bra så...

du får se de som så att gör du bort dig så får du bara mer uppmärksamhet från läraren o du är väl där för att lära eller är du läraren....:p

du hoppade ju o de gicl bra...de här är bara ett steg till....du är snart på topp:banana::banana::bump:

Inte för jag vill gnälla på dig eller vara grining , men vågar du ha elledning så att hästarna kan nå dem.....eller är kanske längre emellan än va de ser ut..

Min hästar hade aldrig låtit bli att pilla eller bita i de där...:) nåja du känner dina hästar bäst o har säkert tänkt på de där....

Vad är du räd ska hända?
Om man vågar hoppa, kan man inte vara räd för att rida akademisk.
Vist är det en lånad ponny, men den är väl inridt.
Självklart kommer det att gå bra.

KL*

Ni som fodrar med hösilage, hur långt räcker en bal på 650 kg på 2 hästar?
Kommer den hinna bli dålig på 14 dagar?
TS ligger på 75% enligt sambon, som känner han som säljer det.

Vi funderar på att köpa några balar och ge sista tiden nu innan betet, då jag inte kommer att vara hemma lika mkt när de små ska på förskola.

Om man blandar lite i det gamla höt varje dag och de inte blir dåliga i magen, hur lång invänjning bör man ha?

Det bruker hålla sig mellan en vecka och 10 dagar, beroende på vädret. Men om vädret håller, kanske det går. Inget ruttnar i -30grader ju.;)
Tyvärr blir det oftast värmare såhär års, så om ni envisas om att fodre hösilage vill jag rekommendera att skaffa flera hästar. :D Eller kor!
Kanske ni känner någon som vill dela?
Det är ju synd att slänga hälfden, men det kan mycket väl bli resultatet. Det blir ju rätt varmt innan det blir bete. Själv fodrer jag hösilage ( 5 hästar+2åsnor), men på slutet blir det hö för att en hösilagebal inte kan hålla sig när det blir värmare.

Nä då du kan vara lugn. Dom är överhuvudtaget inte intresserade av att stå där och som du såg så sitter elaggregatet där och tickar och det gillar dom inte heller. Att Ina stog där berodde på att Winnie tippat ur vattentunnan och vi höll på med den utanför :D

Dom står inte ens där när jag kommer med frukost och kvällsmat, dom ställer sej en bit bort för då ser dom rakt in i sadelkammarn. Ja, när det inte är så mycket snö och höga snövallar vill säja :angel:

Nej, in och utsläppet är ett helt ointressant område för mina flickor men det kanske hade varit annorlunda om dom stog inne i stall om nätterna.

Vi hade ensilagebollar som vägde runt 400-450 kg och när vi ställde in den som den var i hagen så var det "slut" på 1 vecka men när vi köpte hönätet räckte bollen i 13-14 dagar.

När den stog som den var så rev dom isär bollen och drog omkring höet så mycket hö blev nertrampat i snön.

Häruppe hos oss håller en rundbal sej frisk och fräsch i minst 14 dagar men det beror som sagt på temperaturen, ju varmare det är dessto fortare blir den dålig.

Senast ändrad:

Åhhh va spännande!! Jag vill höra allt om hur det var och hur det gått och naturligtvis ska du ha en hög med :bump::banana::bump::banana::bump:

Ponnytant - Det låter spännande, bara att ta det som det kommer;)

När är du på mässan? Jag kommer ca 10, är där hela dagen. Kanske att vi hinner ses i år?

Men nu jäklar va de sviit om kinderna :eek: Termometern nere vid ligghallen stog på -23,9 och då står den ganska skyddat till, huvva!

Jag kom på en sak nu när jag nattade flickorna. I dag kom granntanten med en väninna och gick förbi på gårn, dom skulle ner till sjön. Dom stog och tittade på pållarna en liten stund sen gick dom.

På väg tillbaka sprang flickorna fram till stängslet och tittade på tanterna och rätt va de var så såg jag hur Winnie stog och nickade intensivt och flemade då ropade ena tanten " Vi hade inga morötter men dom fick en varsin Läkerol " Gud va jag skrattade :rofl:

Men burr o hutter o frys!! När jag åkte till vårdcentralen för provtagning i morse var det -31 grader :eek: Nu har solen börjat komma upp så nu har den värmt upp omgivningen till -28,7. De tar sej de tar sej, sa mordbrännarn!

Nu hoppas jag innerligt att det är vintern som ska värkas ut. Ont ska med ont förgås. I em ska det mulna på och tempen ska börja stiga. Kan de vara sant?

Har inte varit ut till flickorna än, det är ingen panik dom har ju mat och förresten så står dom nere vid sjön och värmer sej i solen. Jag väntar nog en liten stund och njuter av värmen vi börjar få upp i huset :D

Ponnytant - Det låter spännande, bara att ta det som det kommer;)

När är du på mässan? Jag kommer ca 10, är där hela dagen. Kanske att vi hinner ses i år?

Jag kommer dit vid ungefär samma tid. PM:a telefonnummer. Kan vi säga klockan 11:00 UTANFÖR huvudingången? Inne är det ju kaos och jag missade 3 personer förra gången (för två år sedan) fast jag hade med en liten flagga. Gäller förresten alla som är där den dagen (jag vet att Pinto ska vara där också).

Ja - det blir säkert spännande på clinicen :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka