Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Jag tillverkar oxå en egen sommarbrygd till pålle på sommaren. Funkar skitbra!:laugh:

Pålle har flughuva på sig sommartid, en med öron;) Hans egna pannlugg är för klen...:(
Ibland har han även flugtäcke på sig om det behövs, har 2 st att variera mellan.
Förra sommaren behövdes bara huvan soliga dagarna, och tunt regntäcke de värsta regniga dagarna.

Kommer förhoppningsvis stå inne de flesta nätterna i sommar med, bete dagtid.

KL

-23 i morse:eek:, nu bara -10.

Har insläppet idag, så jag åker till stallet vid 15-tiden. Mocka, fixa käk och vatten. Hoppas att inte vattnet har frusit helt...
Ta in alla 4 vid 17tiden. Borsta lite på pålle.

Ska fortsätta jaga mina jobbcoacher, någon gång ska jag få tag på någon av dem...

-5 och lite sol och snö. Ska ju blir runt 0:an i helgen och + nästa vecka.

Vi struntar i hösilaget denna vinter. Vi får hem 1 balvagn hö imorgon och tar hösilaget nästa år. Då kan vi klura ut hur vi ska ha dem utan att Trullan äter ihjäl sig.

Här händer inte mkt annars, är min ensamma helg med de små.
Blir till att springa mellan stall och vedpannan.

Du kan få min JC! En sån idiot!!!:devil: Han trodde inte jag visste nå´t om hur man skriver ett CV, eller pratar för sig inför en ev arbetsgivare. Jag hann knappt öppna munnen innan hans väl inlärda svada började. När jag sedan sa att jag redan gjort allt det där utan problem och troligen får jobbet också sa han: ååååå! Superförvånad att någon på denna jord klarar sig utan deras hjälp!!

På detta sätt kan dom tjäna hur mycket pengar som helst och utöver det även bonus. Han kostar arb.förmedlingen 9000 kr och har hansedan fixat jobb får 2000 till. Jag klargjorde tydligt att detta jobb har jag fixat själv så det är ingen idé att han skaffar sig en bonus på min bekostnad.

S. (som skrattade rått när jag gick därifrån mohahaha!!!:devil::devil:)

kl

Jag tror jag fått lite vårkänslor:).Denna vecka har jag känt mig riktigt pigg,skönt efter sista tidens svacka.

Dagen började soligt och fint,-9,jag red en 40 minuters skrittrunda med H.Lugnt och fint,fick ett litet stopp där man måste förbi ett ställe med hus på bägge sidor men vi kom förbi.Vände och red samma väg tillbaka och då var det inga problem:).

I em har jag tömkört D.en liten sväng.Mest för att kolla hur han beter sig,selen passar ju inte(trixade ihop den med balsnören:eek:!)och till tömmar hade jag nylonrep.Han verkade vara van vid att gå före så det kommer jag att göra fler gånger.

När hände det att jag hade båda hästarna ute samma dag?I höstas någon gång antar jag.

Jag har också varit in till staden en sväng och provat ut arbetskläder.

Nu har det mulnat på här och därmed har ju tempen gått upp.

Vad skönt att känna så, ja, kanske vårkänslorna börjar spira;)

Jag tog mig i kragen och ringde min tränare så i kväll blir det lektion. Det brukar gå lättare när man väl kommer in i rutiner igen, men vintern har varit så erbarmligt kall, och våra backar har inte gått att köra transport i.

Ska ta det lugnt iaf, pållen är ju inte fullt igång, men nästan...

kl

Grr...:devil:Hos mig har det hänt något med datorn,när jag ska läsa här är texten "utspridd" eller vad jag ska säja,kan alltså inte läsa allt utan att dra i listen nertill.Någon som kan hjälpa mig?

Menar du att bilden är för stor för skärmen? (Det har jag lyckats med ett par gånger) Annars är min fejjan helknäpp sedan flera månader tillbaka. Texter och bilder är över hela skärmen i en enda röra. Jag måste klicka en extra gång på startsida varje gång för att få bilden "ren" :confused:

På hästfronten häder ingentig ovanligt. Jag gör stall och allt som hör till som vanligt. Hoppas på att den förbenade kylan ska ge med sig snart. Är less på djupfrysta vattenkranar, kalla händer, iskall bil, bylta på mig och Filip lagervis med kläder, klä på hästar täcken och hacka isklumpar ur hovar och skruva i tappade brodd.

Jag vill ha VÅÅÅÅR!

Är själv hemma sen i tisdags och kommer så att vara till tordag. Det krånglar till det med stallet när jag är själv med Filip. Jag kan ju inte rida ut alls :( Gärdet är enda alternativet jusst nu men när det är -12 grader är det inte så kul för honom och sitta vid kanten av gärdet medans jag rider. För surar och gnäller det gör han. Hade han inte varit så attans förkyld hade jag kunnat lämna honom hos en lekkompis så länge men de flesta har småttingar hemma och är inte så sugna på mitt bacillbarn just nu:crazy:

Kelly och jag får bita ihop i några dagar till.

Ja,just så menade jag men nu är det visst ok igen:)!Och jag har samma grej som dig på fb,får klicka en extra gång.

Du,jag tror kylan ger med sig nu,sakta men säkert.Så nu får vi väl svära ett tag över halkan som blir med tö på dagen och kallt på natten:D.

Lite tråkigt för dig att du inte kan komma ut på hästen när du är så sugen.Kan du inte ordna datorbox till F.i stallet:)?Med fåtölj och filt?

Det är likadant för mej med så det är nog programmen det är vajsing med, inte oss :D

Och visst har du rätt om temperaturen, iaf är det så här. Dagen började med -31 men nu är det bara -8. Så jag hoppas och ber på mina bara knän att kylan är över för den här vintern. Jag tror inte att nån orkar med en till vända med sån kyla som det varit. Fast....det är ju bara att gilla läget och ta det som kommer :grin:

Senast ändrad:

Kollade jusst på Yr.se och vädret ser lovande ut. Närmsta 10 dagarna lovar 0 till plus. Hoppas sista decimetern snö skyndar bort. Men den är mycket packad med tjock is under så det lär ta ett tag.

I bland sitter Filip i bilen och ser på DVD när jag rider. Men nu är det för kallt för stillasittande. Det gäller även i stallet. Det är rätt kallt där med.

Kelly och jag dör inte av ridbristen men trist är det och jag vill ju få igång henne. Nu går hon bara tre dagar i veckan. ibland mindre. Det är ju ingenting:(

ähh 1 dm snö...är ju nästan barmark...:) här har vi 32 cm snö visserligen så packad så de nästan bär min lilla plutt .

Var 28.3 i morse men tusan va de steg fort när solen börja skina....vid 11 var de bara - 11 så då slängde vi oss ut i guds fria natur ...:p

var gnistrande vitt o solen sken...nästan vindstilla o pappas plutt rullade på i galoppen bland gran o fur , i alldeles lagom tempo .

sen ringde reparatörn från vattenfall o var vilse i terrängen hem till oss så då blev Springaren tvungen o sträcka ut lite mer rejält så att säga:D vilket han inte hade något emot , tvärtom de tog int stopp förrän vid stalldörren:eek:

ja ja de är sånt som händer när vårkänslorna slår till ....:angel:

Fattar att du är ridsugen,men se det posetivt nu blir det ljusare och förhoppningsvis varmare.Oh tänk när man kan åka ut till pållarna i shorts:angel:

Hur har det gått ,har du fått tag på ngn medryttare?
Sitter själv nu och pustar lite,dottern är portförbjuden i stallet,är sjuk så hon får banne mej se till att bli frisk till på lördag då vi ska på göteborg horse show,måste ju ha bärhjälp om inte annat:o
Så har varit ute med båda pållarna,var härligt -3 grader o helt vindstilla.
Unghästen fick nöja sej med lite puts.

Nä en dm snö är inte mycket. Jusst nu är det kyla och barnvaktsproblem som sätter käppar i hjulet för ridningen.

För övrigt satt jag och för skojs skull och räknade på om jag skulle lägga mina hästpengar på att bli ridskoleelev. Då skulle jag ha råd att rida 4 lektioner i veckan för samma månadskostnad och inte behöva lyfta ett finger.

Jag skulle säkert bli en duktig ryttare men faan så tråkigt att inte få mocka skit och murpa i stallet!! Nä, jag har det allt bäst som jag har det :love:

mja är ju ett alternativ de med....att köra på ridskola...dock inget för mig..;)

du vet väl hur de gamla talesättet går .....förr hade jag pengar , nu har jag hästar..:o

men va fan...går ju inte på krogen tex...å något ska man ju göra av alla pengar som dröser in :laugh:

nja knyppla trassalr jag bara in frukostkorvarna på men har funderat på porslinsmålning istället ...:p

Mja i sann demokratisk anda så börja jag o han avsluta så att säga :o

vårkänslor hmm Springaren vet jag inte o de får allt bli lite varmare innan saven börjar stiga i gamla träd...:angel:

Nix inte en enda kotte har svarat på någon av mina krokar. Har lappat ridskolan, satt ut annons på buke och på medryttare.se. Visst kan man lappa på ICA osv men det känns som om de som VILL hålla på med hästar redan gör det på något vis tex genom ridskolan. De som svara på ICA-lappar inbillar jag mig är de som lägger av med jämna mellanrum. Sen finns ju Blocket också. Det har väl större spännvidd än buke men där inbillar jag mig att massa sitter och läser och ringer utan att vara intresserade på riktigt. Så har det varit när vi har annonserat om annat här.

Hittade en tjej som själv satte ut annons men hon skulle helt plötsligt resa bort i en månad. Vi skulle höras av då. Men hon tyckte annars att Kelly lät som det hon letade efter. Men jusst nu känns det lite off på medisfronten. Jag ska annonsera igen lite längre fram mot våren när ridsuget börjar sätta fart hos folk. Förhoppningsvis blir någon så kär i Kelly att intresset inte dör när vintern kommer. :angel:

Annars är det inte hela värden. Då får hon stå någon dag extra i veckan. Men det är lite synd tycker jag när hon är så full i energi och visar sådan glädje i att bli riden.

I kväll kunde man tro att jag hade en yster unghäst i hagen. När insläppet började (hon kommer alltid in sist) så drog hon igång i full kareta i hagen. Bockade och brallade så pruttarna smällde ur rumpan. Sen tog hon ett par vändor på bakbenen och travade runt som om hon flöt på moln med svansen i vädret. Men när grimmskaftet kom på gick hon snällt men energiskt med in utan minsta trams. Underbara häst. :love:

Busen gjorde tvärt om. Kastade sig i grimmskaftet och gick smått upp på bakbenen och slog lite med frambenen. Naffsade och höll på. Glad att ägarens dotter var där för det var hon som tog honom. Vet inte om jag vågat när han höll på sådär :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka