Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vår - ja, allt är ju relativt...:)

Är på jobbet, alldeles ensam, tar fikapaus vid datorn. Har en ganska lugn dag, iaf tills min arbetskamrat anländer. Hon tjatar hål i huvudet på mig:crazy: Hon tar dagstidningen och ställer sig hos mig i köket och läser högt för mig. Trots att jag har läst den på morgonen...I köket finns ingenstans att sitta, men vid nåt tillfälle har hon tagit ut en stol och satt sig, för hon vill ha sällskap. Det är ett litet kök...Vissa dagar tror jag att jag ska brista ut i sång som Kalle Anka när han är fotograf och jagas av tokfågeln på julafton. Snart spelar jag på läppen och sjunger "A la pappa pia, paa paa paa" (eller vad han nu säger...)

Fast än njuter jag av tystnaden och en bit kladdkaka:d

Sadelsök är så attans jobbigt...är så glad att jag i skrivande stund har sadlar som ligger bra på bägge. Rockets är lite för vid men det går fint att padda upp så den ligger perfekt så förhoppningsvis kan den följa med honom ett tag...Lilly får dras med sin för hon är så attans kort och bred att det inte finns några direkta val. Hade ju gärna velat ha en med lite bättre läderkvalitét.

Solen har nu nått över berget så jag ska strax ge mig ut. Hoppas temperaturen är i uppåtgående med ;)

sådana där människor kan vara fruktansvärt jobbiga....har en chef som är likadan..samtidigt som hon gnäller att hon inte hinner med jobbet , så sist klagovisan gick sa jag åt henne att , pröva o sätt dig på kontoret o jobba men tror inte hon fatta...

annars kan öronproppar vara ett alternativ,,,,:laugh:

japp kan vara mycket jobb med de , men nu har ja ju fördelen att ha en som ligger bra så jag behöver ju bara en som är bredare fram o har ju ett mått att utgå från underlättar en del...

värre o hitta de du vill ha i tillverkare om man inte vill köpa nytt då ...men har ju lite tid på mig....:)

har du testat någon sadel med equi-flex bom....o om vad tyckte du ...är nyfiken på en sådan bom.....

Huh prata inte om sadlar ,här är det snart dags att skaffa en ny till unghästen.Morr 3 hästar och alla drar olika bomvidder och de efter förra hästen är alldeles för smala,blir tokig:crazy:

Har faktiskt funderat på musik i öronen, fast jag egentligen inte gillar det. Och varje gång hon pratar ta ut lurarna och säga "Va?" helt oförstående;) Nu är jag dock en väldigt snäll människa, så ännu har det bara blivit lite små gliringar, men hon fattar inte heller:crazy:

nej fattingsförmågan hos dem verkar minimal..:laugh: men du behöver ju inte ha musiken på , bara lurarna o sen säga va....:laugh:

inte noja nu...:laugh: de är bara att öppna plånboken o leeee :angel: annars håller man sig med hästar som är lika stora o breda eller ni som kan rida kan ju köra barbacka :angel:

Mmm eftersom jag inte gillar barbacka så blir det att öppna plånboken,kolla på hästar som drar samma storlek är en smart ide men tror inte den funkar på mej dessvärre.Har ju aldrig lyckats med det förut utan brukar falla för nån som drar helt olika storlekar i allt:o

japp kan vara mycket jobb med de , men nu har ja ju fördelen att ha en som ligger bra så jag behöver ju bara en som är bredare fram o har ju ett mått att utgå från underlättar en del...

värre o hitta de du vill ha i tillverkare om man inte vill köpa nytt då ...men har ju lite tid på mig....:)

har du testat någon sadel med equi-flex bom....o om vad tyckte du ...är nyfiken på en sådan bom.....

Ha ha ha, nä...finns inte equiflex som ligger bra på Lilly men kanske jag kan hitta någon åt Rocket framöver men då måste han få ha växt klart så om en 4 år eller så...:angel: . Syrran lånade hem en på prov till salig "Morsan" men den låg illa, tyvärr. Så jag kan inte säga så mycket om den sadeltypen alls.

Nu är solen här helt och hållet så jag ska gå ut och försöka leta fram mina stängsel i hagen nu. blir till att pulsa i djupsnön så jag behöver ingen träning i övrigt.

KL

Stallet gjort i bitande kyla. Här finns ingen vår i sikte, dock snö. På torsdag ska det vist komma mer. Å så glad jag blir :mad:

Gubben har dragit till Västerås för att förse nya IKEA-bygget med ett restaurangkök så jag är gräsänka till tordag. Lite småskönt :angel: Utom de dagar jag har utsläppet för då måste jag släpa upp lilleman i svinottan och kylan och han avskyr ju stallet och är dessutom ohyggligt morgonsur.

Apropå sadlar så har jag en som ligger och skräpar till ingen nytta om någon vill ha den. Vill inte ha en krona vill jag ha för den men frakten får man betala själv. Den har legat på en nordsvenskkorsning. Kelly kunde med lätthet ha den i vidden så den är minst 32 vid. Men den hade för liten plats för manken för henne så det får vara en pålle med normal till låg manke. Hade Kelly haft kvar sina ryggmuskler från tävlingseran hade den nog passat fint med en pad under men så mycket ryggmuskler kommer hon inte att få igen. Sätet är lite stort år mig och jag har 18 i rumpstorlek. Sadeln är gammal och märkeslös men välvårdad och bekväm. Som sagt, vill någon ha den så varsegod. Den kommer aldrig att passa på Kelly ändå och jag har själv fått den gratis. Ingen i stallet behövde en allroundsadel heller så nu hänger den i min källare och är i vägen.

Annars så på hästfronten intet ett nytt......

KL

-10 här och sol.
Förhoppningsvis kommer hovis i em, så gammelman kan få sina broddar i bak. Ska ringa honom vid 12tiden, hoppas att han är i Sverige då...;)

Blir bara det vanliga idag, stallfix och borsta av pålle. Han ska få sin mash idag, får det 2 gånger i veckan nu.
Är nu lagom i hull:banana: Äter nu 11 kg hösilage, 2 kg lusern, ½ kg granngården original, 15 dl havre, 15 dl betfor, 1 dl kokt linfrö + miner, kiselgur, profeed, nypon och flexijoint.

Ska även jaga runt efter mina jobbcoacher, så det blir något fart på jobbletandet. Trist att bara gå hemma och skrota, och rik blir man inte...:cry:

kl

japp ...koffeinhalten är på rätt nivå...så nu finns de inga ursäkter , dags o ta tag i dagens jobb....

mot dygnhögen ....yihaaaaaaaaaa

Vaken, ja de va ett tag sen jag klev upp :D Fikat med mamma o pappa och talat i telefon med gamla stallägarn men nu måste jag försöka få på mej kläderna så jag kommer ut till flickorna.

Attans va skönt det är att ha lösdrift så man slipper upp mitt i natta för att ge foder och släppa ut :angel:

Solen skiner, -12, det kom en rejäl snödämp i morse nu singlar det ner sån där glittersnö om ni vet vad jag menar och vi har oxå mer snö att vänta i flera dagar framöver, ghaaa!

Nej nu måste jag ge mej i väg ut!!

Nu är jag dock en väldigt snäll människa, så ännu har det bara blivit lite små gliringar, men hon fattar inte heller:crazy:
Jag tycker det är snällare att säga rakt ut vad man tycker. Då undviker man många missförstånd och irritation.
Du kan ju säga att du blir så stressat av att hon pratar så mycket.
Om du tycker stressat låter bättre än irriterad.

Efter en jobbnatt har jag nu gjort halva stallet.Frös gjorde jag o hungrig som attan så är nu inne på lite tankning.

Pålle mår,ja det vetef-n hur han mår eg...:confused: Inte apdåligt men heller inte bra.De som träffat honom de senaste dagarna,och känner honom väl, tycker att han är dämpad på ngt vis,iaf inte som vanligt.
Pinkar småskvättar o struttar på bakbenen.Rör sej dock i hagen nu o står inte bara o hänger i ett hörn. Äter o dricker helt normalt nu,börjar bli liiiite smådryg igen,så vi får se.

Har försökt göra rent skapet,han är snäll o så,men det är ju så hundans kallt att stå o palta med vatten ute i stallet.
Försöker hacka bort isgatan där jag paltat,valde bort spolspilta när jag byggde om detta stallet.Ångrar jag nu.....
Skulle bli plusgrader i helgen,hoppas,hoppas,så då skulle grannen hjälpa mej att storstäda.....:D

Om det är så kallt så kanske han bra fått en ispropp i snoppen :confused:

Prova att tina upp slangen med värmepistol :idea:

Linda sedan isolering runt den för att förhindra att den fryser igen.

Stackaren. Nått problem verkar han ju ha. Hoppas ni hittar en lösning för honom. Propplösare kanske??

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka