Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Klart vi måste försöka få ihop:) Jag träffar ju Ponnytant i helgen, så får vi se vad vi kommer fram till. Hade varit jättekul att se Cornelias fina hästar:)

KL

Letar efter en ny vän nu. Blir nog svårt att hitta någon. Ingen kan ersätta min gammelman...:cry:

KL

Letar efter en ny vän nu. Blir nog svårt att hitta någon. Ingen kan ersätta min gammelman...:cry:

Nä.... ingen som skall ersätta... Men kanske en annan individ att ha och tycka om för att den är just den individen.

Förstår att du är ledsen och sörjer... Man sörjer sina djur det är fullt normalt. Men fullt normalt är också att gå vidare.

Jag förlorade min "Morsan" för två år sen... Det känns fortfarande lite sorgligt när jag tänker på henne.. Hon var bara 14 år.... Jag kommer aldrig att kunna ersätta henne. Men jag har andra individer nu. Som är speciella var och en på sitt sätt.

Det är bra, och det hjälper dig i sorgen för då ha du en annan som behöver dig och som du kan ge din kärlek till :)

kl
Denna helg har jag tillsammans med ett gäng kända och okända människor tillbringat ett dygn på Jultorp Ranch.För mig blev det en riktigt härlig upplevelse.Tiden bara rann iväg,vi red,åt god mat,drack och pratade,dansade linedance och så mer ridning.Tur med vädret hade vi också:).Det var westernridning som gällde som ni förstår,vi fick faktiskt fösa kor också:).

33124465.jpg

Visst var det jättetrevligt, Mirameja! Gillade min egensinniga skäckdam, och hade ett roligt dygn:) Krossade vattnet också;)

Cornelia, vi pratade om v 28, kan det funka att hälsa på dig då?

Senast ändrad:

Visst var det kul! Jag har nog redan kommit över, hade gul jacka, så jag borde synts annars. Men det gick fint, när man kom ihåg att vika upp fötterna;) Fast du hade ju en stor häst!

Visst var det jättetrevligt, Mirameja! Gillade min egensinniga skäckdam, och hade ett roligt dygn:) Krossade vattnet också;)

Cornelia, vi pratade om v 28, kan det funka att hälsa på dig då?

Vecka 28 låter som en bra ide, har semester då men måste veta lite närmare förstås så vi inte är i sommarstugan!:)

Så klart får vi bestämma närmare. Det vore bara kul att komma och se dina fina hästar och föl:) Jag har semester, men har inte planerat att åka nånstans, så Ponnytant kanske vill bestämma?

Inget hästeri här idag, dottern och en kompis rider:) Härlig kväll här, lite sval, förstås, men solig och vinden har mojnat.

Ingen bra början på sommaren:cry:

1.6 förde jag vbl-valacken till slakt. helt ok ,det har varit på tapeten länge. och nu när han blev sur och grinig mot shettisen var det dags.

då var det betydligt värre med hunden. Hon började hosta helt plötsligt en kväll och gjorde det tills hon spydde. Var till vetten som sa det var kennelhosta. Hon har haft det en gång/år trots vaccination. Men hostan gick inte över. Så hon fick mera medicin, en annan sort. Samma sak hon bara hostade. Då blev hon rtg- och vetten sa: Det här ser inte bra ut , det ser inte alls bra ut! Lungorna var helt fyllda av nåt som såg ut dimmoln. Dom sista dagarna innan hon togs bort gick hon på 60 mg kortison/ dag och det är mycket. Nu är hon borta och det är SÅÅ tomt trots att den yngre tiken är kvar.

och har sager jag vilken dag.... Skulle ivag och hamta virke for vedbod som bygges.. fick hyra flat trailer pa OK da hastvagn ar full med ho.. So far inga problems.. Men sa skulle jag hooka up och ngn hade kort hjulet sa hogt att det ramlade ut och trailer landade pa min foot, som forstas var under trailern.. Det gjorde ont.. Fick panic, och tog tag och lyfte trailer och aven med bojda knan sa det poof i ryggen.. samma gamla muskle och fasten som jag har brakat med i 4 ar.. Det gor ocksa ont.. Men fick pa trailer och crocs pa fotterna tog jag mig soderut till sagen.. Passerade vet kompis sa var in och rontgade tassen, bruten stor ta och bruten pek ta. plus en massa mjukdels skador forstas.. Sa det vara bara att ta fram rullen med leukotape och tapea ihop tarna.. Och sen lite vetflex utanpa sa var jag redo att kora igen.. lol var nog i shock vid detta laget..
Eftermiddag var jag hos sjukgymnast som nastan dog nar jag visade henne foten och hon sande mig direkt till Torsby akuten dar jag satt for nagra timmar.. OK jag har inte tid med det har.. Kommer in, far se ortopeden inom 30 minutes och han sander mig till rontgen (igen). Samma resultat lol. och allt de gor ar tapea ihop tarna.. Det ar tur jag har freekort annars hade det kostat nagra hundringar.. Fick coctail plus tradolan och far INTE rida eller kora bil pa 6 veckor.. Han drommer han lakaren... Ryggen samma sak, vila och at tradolan, om inte battre kom och fa cortison sprutor i hoft/musklefasten.. Ngt som jag forsoker undvika da det gor ont.. Men tyckte jag kunde simma i alla fall.. det var ju bra for det gor jag nog anda..

Sa sander de hem mig och nu skall jag ta in pallan, och sen ta min Tralala piller och forhoppningsvis mar jag battre i morgon, foten pa kudde forstas..
Det retar mig dock att detta hander. Nu nar Madeira ar startad pa inridning och behover jobba lite.. Visst jag kan lunge henne och tomkora lite men hongar ju snabbt och det ar svart med kryckor.. kanske tomkora i paddocken.. vi arbetar pa balance just nu.. och sen vad hoger och vanster ar.. hon ar duktig och forsoker.. ibland ar hjarnan inte med men sa lange hon forsoker ar allt ok.. Hon aker tillbaka till traning 2 july for en manad.. Pojkarna ar pa bete, ater och springer och mar gott De kommer hem samtidigt som madeira. Sen i mitten av augusti kommer vinterhasten, Tulda... En guling forstas.. Jattetrevlig palla och ser framemot turer med henne.. Om jag haller mig frisk..
Jag hoppas ni alla far en underbar midsommar med mkt mat och sallskap. Och solsken. Jag stannar nog hemma tror jag, orkar nog inte mkt mer...Men det skadar inte att vila heller.. Sa ta hand om era pallisar, pussa vovvar och ha det bra..

KL

På fre åker jag ner till syrran och firar midsommar med hela familjen - morsan, farsan, syrran, hennes 3 ungar och 4 hundar:laugh:. Är där nere till mån morgon, då åker hela gänget ner till Ullared för shopping hela måndagen. Sover i stuga där, åker upp till syrran igen tis em. Upp till Uppsala ons em.

Sen ska jag titta på häst nästa vecka (om han är kvar då) tillsammans med en kompis.
Få se om det är en ny vän eller jag får fortsätta leta...

Vilken otur ni har, gammoster och Kat:( får hoppas att resten av sommaren blir bättre...
Igår red jag dressyr med Svarte, och skrittade tokpållen. Fast nu är han i sommar-läge, så det är hur lugnt som helst. Han har fått laserbehandling, verkar ha ont i ryggen, men var kommer det ifrån? Vi får se om det hjälper, annars får det bli klinik igen:(
Underbart väder!!! Mer sånt!

Usch... Här läser man om krassliga djur och skadade fötter.... Kat.. det kan inte vara speciellt skönt att få ett helt släp på foten..... Nope..

Själv har jag en lugn midsommarhelg.. Själva midsommar afton firades hos trevliga vänner. Sill och potatis som sig bör.... och så grillat på kvällen. Lagom till grillen skulle tändas så började det spöregna... och sen fortsatte det att regna hela kvällen. Nåja... grilla kan man göra under paraply... och en pensionärskuvös fanns lägligt tillhands så vi kunde i alla falla sitta torrt när vi skulle äta.

I kväll får jag hit en "hästtant" och hennes dotter.... Om det sista i förhandlingarna faller på plats så lämnar Loppan Lyckorna för ett par år. Loppan skall börja skolan... och hon har en lite tjej som bara väntar på att få hänga på henne rosa utrustning och annat bling bling..... Vi får väl hoppas att tycke uppstår i kväll... och att Loppan inte tar en allt för stor smakbit av den lilla tjejen i kväll när de skall presenteras för varandra för första gången....:angel:

ohh sa skoj for loppis.. hon kommer att alska rosa utrustning, och halsa till tanten och hoppas loppan uppfor sig. det ar bra med skola for sma pallar. madeira ar lika dan, lite aldre men jag skyller pa "sen i utvecklingen", hon fick sitta kvar ett ar lol..Dock har hon efter att ha haft folungen carolyna och sen lite skolning blivit mkt mer mogen.
Men du far posta bilder pa loppan och hennes nya "agare", jag tror de kommer att tycka om varandra.. vilken hast nekar att bli pussad och fa godis och annat...
har hander inget. hade laddat upp med mat innan jag blev incapable, sa sover mkt vilar mkt och borstar pa pallan nar jag ar vaken. har tranat ryggen med promenixer, 100 meter at gangen och stretch ovningar.. efter det ar jag helt slut.. men det hjalper. mondag skall jag ivag och simma..det blir skont.. det ar bara 1.5 km till spa fran har, men jag tors inte kora med tralala i kroppen och det ar for langt att ga annu..
hoppas alla hade en bra midsommar aven om det var regn pa vissa delar av landet..

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix