Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
och sa var det sondag, som kom med rain och blota igen.. graset och ograset vaxer sa madeira far vara grasklippare sa mkt det gar.. den med motor gick ju sonder..
annars ar hon i sin hage, for dagen ikladd (fran gekas) nytt lila regntacke.. lol nar det borjade regna i morse sa gick jag och hamtade det och ropade pa henne.hon stod under granarna och var miserable.. hon kom i full fart med ett langt hogt gnaggade och jag sa till henne att sta still sa far du din regnkappa.. hon stod som en pinne, rorde inte ens oronen..hon tycker INTE om att blir blot. Detta ar alltsa den lilla damen som sina 3 forsta ar levde ute i stor hage med 30 andra pallar.. de hade vindskydd men tacken, glom det.. det ar roligt jag ser "mormor" Matuz mer och mer.. hon var ocksa san, de aldre hon blev de mer fisfornam blev hon.. Dock hon var ju tavlings hast ett tag och larde val sig olater dar med..
Annars har det bara blivit en promenad till norrbraten, tog mig 30 minutes.. dels ar det ju kryckorna som ar i vagen, dels ville madeira ata upp alla hundkex i dikena. hem lite snabbare.. men jag gar ju inte sa fort.. Tar mar fint, hoften (va sida) gor mer ont an hoger sida, men jag ater mina tralala for 3 dagar till och sen sjukgymnast och simning. ja simning blir ju redan mondag.. Hade san lust att hoppa upp pa pallan i morse nar solen sken men vagar inte.. vill ju laka ihop och forsoker vara good girl har.. for en gang skull lata saker laka innan jag gar full speed igen..
skont tycker jag att helgen ar over med, men i stallet kommer nog vagarna att vara fyllda med husvagnar och annat.. sunne okar med 150% i befolkning pa sommaren.. gaende valuta i butikerna ar norska pengar lol..tyvarr for norrmannen ar det krona till krone.. sa de forlorar, och sen far de forstas tillbaka i svenska.. en liten nice racket som hander dar.. glasskiosken har oppnat sag jag haromdagen, men ar inte alls frestad. men det betyder ju sommar, och det vill vi ha eller hur??