Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
och har ar det fortfarande tomt, var ner till hagen och pojkarna, det osregnade 33 mm pa 45 minuter, och de ville nastan inte komma fram till grinden, de stod sa bra inne mellan traden tyckte de.. valdomar har inte gatt ner mer i vikt men inte heller gatt upp sa det ar ju bra.. mirri ar lite rund om maggen men har fatt mer muskler.. det ar bra.. skall borja tomkora honom i host sa han far jobba i skogen i vinter..vi far se hur det blir med lille gubben och hans ben.. har tankt han och mirri far bo ute i paddock/hage med vindskydd och tacken. maste ju vara battre an sta i ett stall och inte kunna rora sig.. de trivs pa betet dock och har redan bokat for nasta sommar.. ja bokat for tva pallar, mirri och forhoppningsvis valdomar, vi far se hur det gar..
8 augusti aker jag till orebro for sjukbesok och sen far jag umgas med tant groda over kvallen. nasta dag aker jag vidare till uppsala trakten och hamtar Tulda fjordhast som skall vara sallskapsdam har over vintern..
Sen kommer alla hem hurrah!!!!Ser fram emot att fa borja rida igen, Tulda ar en klippa, sa det blir val hon och Madeira som far vara ridhastar...Tanken ar att rida hubertus jakten med fjordhast foreningen i November..
Nu om regnet slutar snart kanske jag kan fa saker och ting gjorda runt har..