Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Här kommer fina Karin och Thedor också:)

Karinothedor.jpg

Hej och välkommen!

Roligt med lite nytillskott. Själv har jag varit dålig på uppdaterandet. Jag skyller väl på att jag fortfarande jobbar (2 låååååååånga veckor till) och att det är mycket styr med hästarna nu när lilla fick fång. Fast det går ändå över förväntan. Hon går i liten skogshage med rar sällskapsdam och lille vild har fått en jättesöt liten hästfröken till sällskap i sommarhagen. Båda kommer från samma ställe så det är inget krångel att göra små rockarder mellan hagrna vid behov. Det är ju bara lilla shettisen som inte får byta hage.

Kul att läsa om vad ni alla har för er, än verkar ingen ha regnat bort iaf

ha en skön fortsättning på sommaren

Vad mysigt det lät med kvällsridläger, kommer du titta tror du? Man lär sig ju mycket att titta på sig själv, men inte alltid så bekvämt att titta tycker jag

Vi var tvungna eftersom vi hade filmerna som "teori" (gjorde orsaksanalyser för oss själva och varandra kan man säga) inför två av passen. Får se om jag kikar på det igen så småningom... :-)

Haflinger.jpg

Kan det vara en haflinger?
Först:
JA - VI HADE EN HÄRLIG DAG! DESSUTOM FINT VÄDER VART VI KOM (OMGIVNA AV REGNMOLN)

Sedan:
Alltså - det där kommer jag att få äta upp! Den fin-finfina lilla WM-ponnyn stod långt bort - med rumpan vänd åt vårt håll och på en höjd. Jag frågade då enfaldigt "är det där en haflinger?"???

Jag hade just berättat för Cornelia och Tajger om att jag misstagit mig på en WM och en arab på en bild nyligen - med tillägget (typ) ...och jag vet ju minsan hur en WM ser ut bla bla bla men man såg inte storleken bla bla likheter bla bla....

Slutligen:
Och så kom detta! Från mig! PONNYTANT! :o

Senast ändrad:

Och det roliga i kråksången var ju att du berättat hur bra du var på att se raser...:)

Idag har jag "långtyglat" Tage. Vi kunde iaf gå på spåret i ena varvet...Behövs nog mer instruktion än att läsa en artikel av/med Ellen O :)

Jag red Rio en runda på 7 km, och av dem så travade vi nog 5...Skrittade bara i en liten nerförsbacke, och 5 minuter i början och slutet:) Han är en klippa! I morgon dressyrar vi:)

I går plockade vi hem det ena stoet med föl från betet. Hon är mager som ett staket, jag är riktigt orolig för henne. Fölungen är stor, maffig, rund, och mamman ser rent bedrövlig ut. Nu är det gödning som gäller, och lilla Pasja får börja äta kraftfoder hon också så att hon förhoppningsvis drar ner lite på diandet.

Blir det inte bättre inom ett par veckor ska jag be vår vet. titta på henne. Alltid är det något!!

KL.
Opps skäms men det var länge sedan jag skrev ngt här i tråden:o
Nåväl fattar inte vart tiden rinner iväg men allt flyter på .
Släppt lilltjejen på sommarvila nu så att hon får smälta allt som hänt under våren.
Bara att hoppas att hon inte blir en tunna:crazy:
DSC02706.jpg

Däremot min gammeltant får ingen vila då hon börjar komma upp i åren och mår bättre av att gå .
Candy15juni-11.jpg

Härliga hästar!!

Men du är väl ingen tant?! Tanter vågar på sin höjd hoppa kryss eller 50 cm .....;)

Ha ha jo jag har blivit en dressyrtant och hoppar inte gärna mer än 50 cm numera ,är min dotter på kortet :D
Men dessvärre så lär jag nog bli tvungen att återuppta hoppningen i höst med unghästen:eek:

Tack:)

Vad tråkigt det är med fång. Vår shettis har haft det så man får passa noga. Hon får alternera mellan skogshage och gräshage och inte bli för tjock, försöker motionera henne mycket också. Kruxet är att yngsta dottern har kommit in i en period då hon tycker att det är lagom att skritta ett varv, trava lite sen är det bra.. Då får storasyster hoppa in och rida henne också men hon tycker ju att hon är för lång för henne... Min man brukar longerar henne också. Hovis tyckte hon skulle vara utan skor ett tag men jag tycker hon är väldigt ömfotad, måste nog fråga om det inte är bäst att sätta på skor fram åtminstone.

Kl.
Nu verkar det som vi hittat hästen som vi vill ha. Det var inte alls planerat, skulle inte titta alls på denna häst egentligen men bestämde oss för att åka och titta iaf och vi blev störtkära hela familjen. En häst som passar våra behov precis. Hoppas köpet blir av nu. Återkommer när allt är klart:) Spännande värre:)

och har ar det fortfarande tomt, var ner till hagen och pojkarna, det osregnade 33 mm pa 45 minuter, och de ville nastan inte komma fram till grinden, de stod sa bra inne mellan traden tyckte de.. valdomar har inte gatt ner mer i vikt men inte heller gatt upp sa det ar ju bra.. mirri ar lite rund om maggen men har fatt mer muskler.. det ar bra.. skall borja tomkora honom i host sa han far jobba i skogen i vinter..vi far se hur det blir med lille gubben och hans ben.. har tankt han och mirri far bo ute i paddock/hage med vindskydd och tacken. maste ju vara battre an sta i ett stall och inte kunna rora sig.. de trivs pa betet dock och har redan bokat for nasta sommar.. ja bokat for tva pallar, mirri och forhoppningsvis valdomar, vi far se hur det gar..
8 augusti aker jag till orebro for sjukbesok och sen far jag umgas med tant groda over kvallen. nasta dag aker jag vidare till uppsala trakten och hamtar Tulda fjordhast som skall vara sallskapsdam har over vintern..
Sen kommer alla hem hurrah!!!!Ser fram emot att fa borja rida igen, Tulda ar en klippa, sa det blir val hon och Madeira som far vara ridhastar...Tanken ar att rida hubertus jakten med fjordhast foreningen i November..
Nu om regnet slutar snart kanske jag kan fa saker och ting gjorda runt har..

Kat: "om/när regnet slutar......." verkar vara ett mantra denna sommar. Jag måste vara en tur-tant hittills i år för jag har upplevt ganska OK väder. Blött nästan överallt visserligen, men det har varit mycket "lokala skurar" jag har inte ofta befunnit mig i själva regnet just när det kommit nedfarandes. Är det mycket vattensjukt hos dig?

Har just kommit hem från stallet där jag tog en sväng med Ville (i ridhuset för att slippa odjuren). Han hade inte ngn jätteenergi - men det hade inte jag heller och hästen speglar ryttaren, så..... Iaf var det kuligt att hålla på med pållen en stund :-)

SKÖNT att ha semester! Har inte något särskilt inplanerat och det känns riktigt lyxigt. Är omväxlande på landet, hemma i stan och i stallet. Om ett par veckor kommer Ellen O till oss - ska bli kul att träffa några av ekipagen.

Ruffs: ja - rapportera!

Rapport vi får troligen hem vår dam nästa vecka:)
Ridtravare, mycket utbildad av nuvarande ägare, kan dressyr och kan hoppa:) Svartbrun, 1.54 hög. Nätt dam men just nu väldigt omusklad så hon behöver bygga muskler. Just nu är hennes tjocka mage väldigt framträdande och avsaknad av muskler men är säker på att hon kan bli jättefin när vi fått arbeta med henne.
Ska bli så kul att få hem henne.:)
Nuvarande ägare skickar dessutom med en hel hög med saker till exempel en rätt ny bomlös sadel. Någon som har erfarenhet av bomlösa sadlar?

Det beror på vilken typ av bomlös. Vi har en ST Espainola (skolsadel - dotterns) och jag har också provat en ST dressyr (ser ut som en vanlig dressyr, fast utan bom...). Sådana med sadel/pad har jag inte ngn erfarenhet av.

Vad spännande med ny häst! Hoppas ni kommer att ha jättekul ihop.

Äldsta dottern har också köpt en som åtminstonde under en tid ska bo hos oss. Då blir de tre i stallet igen :) Egentligen har jag väl inte tid, men dottern räknar med att hinna bättre numera. Hon har ju haft häst i familjen de senaste 12 åren så hon vet ju precis vad hon ger sig in på. Snäll som hon är har hon lovat att jag ska få låna den till mina lektioner :banana:...frågan är bara om jag törs...tänk om vi snubblar...eller hon trampar fel och blir halt...eller :eek: bäst att linda in henne i bomull

Om en månad flytter jag till Höör! Jag ska då bo på en stor hästgård, med ridhus och allt! Då ska jag träna seriöst! Där bor även en dresyrryttare och en hoppryttare, så kanske jag kan få undervisnig i sånt! :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama