Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
jaha nu ar jag hastlos igen. pojkarna ar pa bete, tulda kommer i augusti och madeira har akt pa traning. hon kommer att vara packhast, plus lara sig att sta bunden pa picketline, ha hobbles pa fotterna och annat smatt och gott..
jag var ensam med lastningen, sa forberedde med extra linor och godis hink etc.. och var utvilad och inte alls stressad med henne.. sa tog ur henne fran hagen och sa vi skall ut och aka nu och gick fram till trailer, hon ville lukta forstas, det ar helt ok.. och sen klev hon rakt pa hahaha. fick fast henne i fram och gick runt och lyfte upp rampen. och hon stod dar som ett ljus. verklgen forvanad da vi inte har tranat alls pa det har med lastning...var tvungen att stanna och fylla pa gas i bilen, och hon tyckte inte om det men annars gick det jattebra hela vagen upp (13 mil norr om var jag bor). Fick vanta pa tranaren och hade henne i trailer, dorr open och allt hon ville gora var mumsa pa ho och titta ut pa saker och ting..Jag ar verkligen stolt over henne, hon kommer att bli toppenhast nar hon ar fardig tror jag.. Jag har ridit henne lite runt i paddock.. ett varv eller tva endast, hon haller ju pa att lara sig annu.. men det har gatt bra. Sa vi far se nar jag hamtar henne vad hon kan och hur det gar. Jag hoppas kunna sanda ivag Mirri till varen, om inte forr, och sen har jag ju Tulda att rida over vintern, inte varre an att jag har Madeira som handhast med mig ut..Valdomar blir nog pensionerad tror jag.. en ridtur emellanat men inget mer, han ar ju 25 nu och trotter..
sa nu ar det dags att ga ut och roja i stallet sa allt ar klart nar de kommer hem igen. bestalla span, foder och annat.. och bygga pa min vedbod.. det skall ju vara solsken nagra dagar sa forhoppningsvis far jag ngt gjort.. semesterplaner far vanta.