Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Jo tur att det var en vet du litade på och att det gick bra:) Alltid jobbigt med sjuka djur.

jaha nu ar jag hastlos igen. pojkarna ar pa bete, tulda kommer i augusti och madeira har akt pa traning. hon kommer att vara packhast, plus lara sig att sta bunden pa picketline, ha hobbles pa fotterna och annat smatt och gott..
jag var ensam med lastningen, sa forberedde med extra linor och godis hink etc.. och var utvilad och inte alls stressad med henne.. sa tog ur henne fran hagen och sa vi skall ut och aka nu och gick fram till trailer, hon ville lukta forstas, det ar helt ok.. och sen klev hon rakt pa hahaha. fick fast henne i fram och gick runt och lyfte upp rampen. och hon stod dar som ett ljus. verklgen forvanad da vi inte har tranat alls pa det har med lastning...var tvungen att stanna och fylla pa gas i bilen, och hon tyckte inte om det men annars gick det jattebra hela vagen upp (13 mil norr om var jag bor). Fick vanta pa tranaren och hade henne i trailer, dorr open och allt hon ville gora var mumsa pa ho och titta ut pa saker och ting..Jag ar verkligen stolt over henne, hon kommer att bli toppenhast nar hon ar fardig tror jag.. Jag har ridit henne lite runt i paddock.. ett varv eller tva endast, hon haller ju pa att lara sig annu.. men det har gatt bra. Sa vi far se nar jag hamtar henne vad hon kan och hur det gar. Jag hoppas kunna sanda ivag Mirri till varen, om inte forr, och sen har jag ju Tulda att rida over vintern, inte varre an att jag har Madeira som handhast med mig ut..Valdomar blir nog pensionerad tror jag.. en ridtur emellanat men inget mer, han ar ju 25 nu och trotter..
sa nu ar det dags att ga ut och roja i stallet sa allt ar klart nar de kommer hem igen. bestalla span, foder och annat.. och bygga pa min vedbod.. det skall ju vara solsken nagra dagar sa forhoppningsvis far jag ngt gjort.. semesterplaner far vanta.

Det är tomt hemma på gården då kan jag tro, Kat! Skönt att det gick bra med lastningen fast du var själv.

Gammoster, men jösses vad läskigt!!! Tur att det gick vägen!

Usch Gammoster, vad hemskt. Hur mår lilla shettis nu?
Oj Kat, lite tomt under sommaren va? Men vad härligt med lastningen.

Igår var jag hos ägaren till min lilla höna, hon har ju sina ponnyer alldelles nära vårt sommar ställe så jag hjälpte till att lösa hoppa en hel hög med fina B och C ponnyer. Jätte kul. Och roligt att se dess olika personligheter och hoppstil.
Mkt varmt, så då gör det ju inget att även ta lite semester från ridningen, passar på att slappa och njuta.

Lilla fröken mår bra. Såret är ju mindre vackert men rent och det är det viktiga. Hon får vara ute eftersom hagen är torr.

Att linda benet går fint, det är att spruta henne som är värre. Jag, som sprutar " allt " utom hästar, måste göra det. Det går men ingen av oss gillar det!

Hennes bandage är mönstrade och färgranna. Ryttaren, min 1,5-åriga systerdotters dotter måste ju ha nåt att se på.

Lilla fröken mår bra. Såret är ju mindre vackert men rent och det är det viktiga. Hon får vara ute eftersom hagen är torr.

Att linda benet går fint, det är att spruta henne som är värre. Jag, som sprutar " allt " utom hästar, måste göra det. Det går men ingen av oss gillar det!

Hennes bandage är mönstrade och färgranna. Ryttaren, min 1,5-åriga systerdotters dotter måste ju ha nåt att se på.

Hoppar in i tråden, kanske skriver då och då men kan bli mycket "smygläsande" också:p
Presentation: Kvinna snart 38 år, gift två döttrar, två hundar, fem stallkatter, shettis och snart ägare till stor häst, återkommer med presentation. Bor på hästgård som vi hyr och trivs förträffligt:) Hela familjen delar hästintresset. Vi rider på hobbynivå och jag gillar att rida dressyr och ut i skog och mark, barnen gillar att hoppa och maken gillar skogsturer mest.
Använder självklart pall vid uppsittning:D

Hej Rufss! Kul att ni kan vara hela familjen om detta:) Välkommen hit. Det är väl inte så aktivt här som det har varit, men vi försöker hålla tråden på förstasidan, iaf;)

Själv ska jag rida ut en sväng i em, får se om regnet kan hålla sig undan tills dess. Tänkte ta med lilla brorsdottern, om hon kan och vill:) Annars får jag rida två rundor:)

Tack så mycket:)

Här är det ännu inget regn men otroligt kvavt så skulle inte bli förvånad om det blir regn och åska...

Hoppas du/ni hade en trevlig ridtur!:)

Håller med tajger - var roligt att alla är med! Vad är det för häst på g? Härligt att bo på hästgård! Jag är avis på många här. Själv bor jag i sta´n med 2,5 mil till stallet. Finns stall på närmare håll - men vi trivs så himla bra där vi är.

Jag har just avslutat ett kvällsridläger (17-22) med "långtygling" och ridning. Jättelyxigt - vi var bara 4 deltagare! Fick med mig en massa bra som jag kan träna. Vi filmade också så jag kan gå tillbaka och titta (om jag vill...).

Igår kom kiropraktorn till stallet. Pållen fick beröm för att han blivit så fin och behandlingen gick snabbt. Ingen ridning på ett par dagar - men vi tar promenader. Jag älskar att "gå ut och gå med hästen". Synd bara på odjuren...

Tja, det blev inte som jag hade tänkt, blir det det med djur eller barn? Hämtade lilla tjejen, tog in hästarna, och den ene hade naturligtvis trampat av sig en sko...Det var en baksko, så jag tänkte att han kunde kanske skritta en runda iaf, men han hade alldeles förfärligt jääätteont...
Så jag fick gå rundan bredvid istället, och låta knaspållen stå kvar i stallet. Men brorsdottern var nöjd med att hon fick rida iaf:)

Välkommen hit! Alltid trevligt med de som vågar ta steget från smyläsning till presentation.

Var inte länge sedan jag skrev, men det har hänt mkt....
Jag har ju min lilla prinsessa, stolla, höna, snutt på foder med vetskap om att hon är till salu. Hon är MKT tävlad med bra resultat men så blev det kanske lite FÖR mkt så hon behövde en paus och kom till mig.
Men nu är hon hos ägaren för att visas vid ev försäljning och jag som tyckt att jag har ju varit förberedd, vetat om från början och nästan undrat lite över mig själv att jag tagit så lugnt på det. MEN nu känner jag hur mkt jag verkligen tycker om henne. Säljs hon inte så får jag tillbaka henne.
Har bra kontakt med ägaren, och hennes stall ligger 5 minuter ifrån där jag är nu på landet så jag kan ju träffa henne, och ska oxå rida för ägaren så hon ska hjälpa mig med min hemska stol sits!!

Vi letar lämplig häst just nu, har just nu 2 "drömhästar" på g, men inget är klart ännu, återkommer:) Pållen ska ju passa både guben och mig och äldsta dottern. Så kraven är: Snäll att hantera, snäll att rida, gärna läromästare, gärna kunna hoppa (små hinder), inte svårfödd då han/hon ska gå med vår shettis så det får inte bli för stor skillnad. Återkommer om detta spännande:)

Vad mysigt det lät med kvällsridläger, kommer du titta tror du? Man lär sig ju mycket att titta på sig själv, men inte alltid så bekvämt att titta tycker jag

Oj vad jobbigt:( att skiljas åt är aldrig lätt. Du vill/kan inte köpa henne själv?

Jag räcker också upp handen för hemsk stolsits:D

Välkommen Ruffs :laugh:

Här händer inte så mycket just nu med pållarna.
Fast i går kväll var jag ute och longerade dotterns ponny sent på kvällen då han plöstligt blev spänd som en fiolsträng och slutade att lyssna.
Hörde hur det prasslade i gräset i hagen och fick se ryggen på en jättestor räv som smög omkring där.
Blev väldigt orolig för lilla vovven skulle springa dit och vilja leka.
Ropade som en tok efter henne och då kom hon lunkande :love:

Tycker det är lite jobbigt hemma på kvällarna då det är så mycket grävling och räv som cirkulerar i min trädgård...

Nu har jag bara en vecka kvar till semester :banana: :banana: :banana:
Vad jag längtar!

Ska nu sätta lite fart och få ordning på sakerna före jobbet.
Ha det så bra Tanter och Gubbar så hörs vi!

Idag har jag haft superbt besök av ett par "tanter" från tråden här! Det var himla trevligt, tanterna visade sig vara stiliga kvinnor i sina bästa år och inte alls några tanter, och vi fikade och tittade runt på mina hästar.

Tänk vad roligt att göra nya trevliga bekantskaper via den här tråden! Och tänk vad våra älskade hästar kan göra för att vidga våra vyer och bekantskapskretsar!!:love:

Tack Cornelia för gott fika och härligt föl- och hästmys:) Blev nog lite extraa förtjust i näpna Eliza Day:love:

Vi fortsatte sen till Karin P och fick se hennes fina hingst göra vilda konster, träffa åsnorna och de andra hästarna.

När vi kom hem till mig gick vi en sväng på bygden och hälsade på mina grannhästar. Ponnytant är ju lite extra intresserad av min ena inackordering...

En härlig dag!

Bilder kommer förhoppningsvis senare.

MiaochPasia.jpg

Ponnytant och Pasia

Kickanochfl.jpg

Cornelia med sina hästar

Haflinger.jpg

Kan det vara en haflinger?

Fl.jpg

Föl överallt!

ElizaDay.jpg

Näpna Eliza Day

Tackar för besök! Det var jätte trevligt att ni dumpade in! Ni han precis medans vädret var bra. Idag hade det kanske inte varit lika trevligt att vara ute.

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama