Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Åhhh så lessamt :cry: Han fick ett långt liv den gamle mannen och du fick njuta av honom i många år. Kram på dej!

Hej ni "tanter" som har tänkt svänga förbi här! :laugh:

Tycker jag låter som en bra ide, jag har semester från 15/6 och sex veckor framåt. Skicka gärna ett pm innan så jag är hemma, vore hiskeligt tråkigt att missa er!:eek:

Ses!:banana::banana:

Så tråkigt för dej! Men som Brimmis säger,han hade ett långt o bra liv! Inte alla förunnat att bli så gamla och vara så älskade som han var!

kl
Jag har haft hästarna på bete en bit hemifrån några dagar men hämtade hem dom idag.Tog sen en ridtur på H.Hennes luftvägsbesvär håller i sig,det rinner snor som hon måste slicka bort och då blir det svårt med koncentrationen på allt annat:grin:.Hon var trots detta ganska pigg och det blev en hyfsad tur i allafall.Svårt att veta men jag tänker att det är bra att hon rör på sig trots besvären.

Var ute med grannen på en härlig ridtur, jag på hennes anglo Claire och hon på Claires dotter Nouvelle.

Mycket mycket härligt, hästarna pigga och glada, solen sken och det blåste en skön bris hela tiden. Vi red en fin skogsrunda, travade ett riktigt långt pass och tog också en snabb galopp. Ren njutning alltihop! Jag har inte hunnit rida på flera veckor, så det var som balsam för en ridtörstig själ ...

Nu fölvakar jag, Neva har mjölkdropp och står i fölboxen i natt. Helt lugnt när jag var där nyss, hon käkade hö och jag antar att det var samma droppe som hängde kvar på den ena spenen, såg exakt likadant ut. Ingen svettning, ingen oro. Så jag tar en runda till innan jag går och lägger mig, sedan får maken ta över. Jag ska upp och jobba i morgon, det ska inte han.

Tyvärr funkar inte vår nyköpta övervakningskamera, vi behöver en kabel, den vill inte trådlöst ....

KL.
Någon som testat? Verkar hur kul som helst! Jag gillar ju banor (train och WE - INTE hoppning as some of you know).
http://www.youtube.com/watch?v=XqVLY8YfbEo

Cornelia - så SPÄNNANDE! Observera att man är skyldig att lägga ut bilder här om man får fölisar :love:

Jag träffar Tajger ganska snart (16-17/6) och då kan vi bestämma datum för visit.

Åh va trist att Gamle man inte längre finns kvar, jobbigt när djur man älskar försvinner. Kram på dig!

Min gamle gubbe på 26 år har för första gången i sitt liv blivit flockledare. Min ungponny 3 år, ett 2 årigt hbl sto och en äldre ponny valack är här o betar. Och Tintin basar o bestämmer och är sååå stolt och snygg, Jisses i vintras var han håglös med skinn o ben och nu är han värsta Vilda hingsten på stäppen :D.
Vita Lurvbollen åkte in i bantarhagen efter 2 veckors invänjning av bete, det räckte så för sen fick vi lägga ut sadelgjorden ett hål. :cool:
Ska dottern ut o tävla i hoppning så kan man inte bli sommarfet o rulla fram.

Såg lite olika filmer om agility för häst och det verkar ju jätte kul!

Rider ju väldigt sällan i paddocken, men tog mig i kragen idag. Mjukade upp länge i skritt, främst för att jag märker att hon funkar bättre om hon måste tänka mkt, annars vill hon helst bara spinga. Tyckte tillslut att jag fick format och rundat hyffsat, så gott jag kan i skritten. Efter uppmjukande trav fick jag till en mkt lugn vänster trav, först för kort och hoptryckt, men ändå såpass balanserat så att jag kunde jobba mellan skänkel och hand och driva utan att hon flög i luften. Nu kunde jag sitta ner och bara njuta.

Eftersom jag är lite ringrostig och är mer van att rida ut så tog jag galoppen upp för långa grusbacken istället för paddocken- härligt!!!

och sen kommer 8 dagar till att ga, och det kommer fortfarande att kannas.. men han fick sluta sitt liv, och lider inte langre. han har ju varit dalig ganska sa lange sa det var ett ratt beslut.
att manniskan som ar kvar lider och sorjer kan man inte gora mkt at, du far komma ihag den roliga tiden ni hade tillsammans innan han blev sjuk..och aven om det ar svart, det finns manga hastar dar ute som vill ha en person som kan skota om dem..

H:s luftvägsbesvär håller i sig.Nu ger jag henne en allergimedicin för att se om det kan hjälpa åt rätt håll.Under dom dagar jag hållt på har det varit lite upp och ner,tror vädret påverkar också,blåsigt gör det värre,lugnt och regn är bättre.Missade även en dos i går.Dagens ridtur togs i just stark blåst och var inte problemfri(på flera sätt:grin:) men det rann inte snor,alltid något.

Hästsommar!!!
Jag tycker det är ljuvligt att slippa frysa så fort man ska ut och göra nåt:) Har hämtat hästarna i sommarhagen och ska rida lite dressyr idag. Lillpållen är lite krasslig igen och får vila några dagar, så Stora svarta får jobba:)
Börjar för tränare nästa vecka med honom, så vi får väl jobba in oss lite mer...Igår fick han prova på hoppning med dottern, det var skoj;)

ot.
sa ar jag hemma igen fran mini tantresa. Tack Mirmeja, for en harlig eftermiddag med chatter och vovve och pallar pa distans. Aterkommer garna nar tiden finns. Tack Carre och Lotta, toppen att ni tog tid att kora over, ser fram emot tanttraffen nar studenten har lugnat ner sig och Lotta burit sin langklanning... Och stort TACK till Tant Cho som inte bara tog tid men gav mig en toppensang att sussa i efter springandet och spenderandet pa Ullared (Gekas). Harligt att mota dig och vovvarna,sonen som var hystericalt rolig, och en trevlig assistent. Och forstas Pallar pa avstand. Om vadergudarna hade varit battre hade det varit en 200% toppenresa, nu fick jag noja mig med 110%...
Och pga av vadergudar blev det inte Gbg, finns inget varre an att lufsa runt i staden och vara genomsur. Sa Tant Mia, vi far ta shoppingtrippen senare i sommar... Hade dock sett fram emot att till slut mota dig.
Min "soderut" trip blir ocksa senare i sommar. Och tar val turen till beromda affaren i Tingsryd samtidigt..
Inga bullar hade jag tid att titta pa, och nu ar jag "fastlast" har hemma till efter midsommar. Har besok, skall bygga vedbod och sen kommer Madeira hem for nagra veckor.. och sen aker hon igen.. ojoj, det ar full rulle.
Mkt ensamt ocksa nar det inte ar nagra pallar pa garden.. men snart augusti igen och alla hemma hoppas jag... Ha en bra sondag alla

Kul att läsa om allt vad ni har för er alla här!:laugh:

Här har årets sista föl kommit, ett litet fuxsto som föddes natten till igår. Mamma är Exelencja och pappa är Classic Charlie.

Det blev en hingst och två ston i år.

Kan inte låta bli att lägga ut bilder på alla tre ....;)

Först föddes KE Pasia (Glaz- Plannja- Etogram) som nu är två månader.
574456_397626583602244_1333489433_n.jpg

Därefter kom KE Neo ( JB Ffenix- TA Neva), elva dagar gammal nu. Cool grabb med ett blått öga!
185145_424884084209827_1195378350_n.jpg

Och nu sist KE Eliza Day, två dagar gammal ...
526789_10151827938145193_1254993293_n.jpg

Trevliga bilder.... och fina ungar... Oskrivna kort som har hela livet framförsig..

Slinker in och lämnar ett livstecken i från mig. Jag har nog varit här och kikat lite men tid och ork har inte funnits till att skriva.

Har haft semester de två sista veckorna i maj. Nästan en hel vecka gick åt till en roadtrip norrut... på östra sidan av svedala.... E4 mestadels så långt som till Härnösandstrakten.... för att sen på hemvägen ta en avstickare runt Rättvik i Dalarna där en av passagerarna i bilen skulle kliva av..

Väl hemma igen så var tanken att skor skulle på unga damen för det är dags att utöka träningsrundorna i skog och mark. Har insett att hon inte riktigt vill gå fram ordentligt utan skor.... Sagt och gjort och hovis bokades... Samma dag på eftermiddagen upptäcktes att unga damen är rejält halt på vänster bak...

Mycket troligt har hon brallat i hagen och sträckt sig eller fått en bristning högt uppe i höft/korsregionen.. Inga skor kom på av förklarliga skäl... och konsultation med veterinär säger avvakta och vila...

Hon blir sakta bättre och är inte längre lika halt som när det upptäcktes.. Nu syns det inte alls i skritt längre... men vid trav på böjt spår är det fortfarande tydligt att hon är halt.

Så i stället för att jobba häst ägnar jag min lediga tid till arbete på gården som varit eftersatt länge. Däremellan jobbar jag... Skall jobba hela sommaren och kommer bara att jobba kvällar och nätter... Nästa semesterperiod infaller inte förrän i oktober...

Jätteroligt att du äntligen kom iväg på din efterlängtade resa,Kat:).Anar att du har en hel del grejer att packa upp nu när du varit i Ullared;).

Min Havanna är för tillfället faktiskt betydligt bättre vad gäller snörvlandet.Medicinen tyckte jag inte hjälpte alls så den har jag slutat med.Troligen är pollenhalten lägre nu efter regnet.När jag red idag frustade hon visserligen en del men av det hysteriska kliandet märktes inte mycket.När det är som värst kan hon inte gå förbi minsta stubbe utan att klia mulen men idag hoppade hon över det momentet.

.............eller två! Jag har också bestämt "date" med Cornelia - men jag har inte kommit iväg på "släktresa" denna vår (släkten är från kullabygden och jag tänkte ta en extra dag och svänga förbi). :-)

Men.... då vill ju jag följa med som bor i Vislandatrakten !!!:bump:

Vilken liten värld :rofl::rofl:

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix