Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Jag skriver under på syrrans inlägg. Ta det lugnt och jobba med kommunikationen och tilliten tills passande sadel finn.
Jag har varit hemma ett par timmar nu. Varit i Birsta och handlat. Snubblade in på Hööks och strosade runt där medan maken och hans son var på Hobbex. Av en händelse råkade jag se att dom hade 50% på regntäcken...hm...så jag gick därifrån med 2 täcken (Thermo-Master Rain) till priset av 1
...då känner man sig nöjd. Hade i och för sig inte tänkt köpa täcken utan nöta på de jag hade men de ofodrade jag har är inte 100% täta längre så inte kunde jag låta bli detta erbjudande
...
Igår hade jag tänkt hinna med hästarna. Ha ha ha, maken och jag började jobba med gjutformarna till stommen i stallet tidigt på förmiddan, sen drog vi igång "tombolan" och började gjuta och sista cementsäcken var slut vid 23.30...och självklart fattades det
...löjliga 0,5 kubik betong, ungefär
...vi var fullständigt SLUT när vi kom in och lätt förundrade över hur många timmar vi varit ute och jobbat. Makens son var ju måttligt road men samtidigt förstår han ju att vissa saker måste vi göra så han satt ute med oss i rullstolen till ca 21-tiden...sen skjutsade vi in honom mot att han lovade att ringa på mobilen så fort han behövde hjälp.
I skrivande stund är maken ute och gör det sista. Jag ska ägna mig åt hushållet lite för jag har DISKÖVERSVÄMNING
...gjorde ju inget sånt igår
...hästarna får stå idag med...
Så fort muren i stallet är klar ska golvet grävas ur lite till, jämnas till och förberedas för betong...SEN ska själva stallinredningen upp samt väggarna, lyse och så vidare. Det är lite spännande...Stallet blir inte stort, lagom för 2 hästar med bra utrymme för hovis samt en liten sadelkammare. Men det är MITT stall