Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kan behöva en fosforfälla vilket kan bli dyrt.Avloppet är trekammar infiltration, ....
Det skall vara det i trähus.... våtrumsmatta i badrum .
Nejdå det är jättelätt att sätta in.Avsaknaden av kakelugnar och järnspis är värre.
Det kan behöva en fosforfälla vilket kan bli dyrt.
Kontrollera med kommunen.
Nära vatten kräver de i princip alltid fosforfällor numera och det får man föreläggande på.
Vattnet då?
Det skall vara det i trähus.
Trähus rör litet på sig så att tätskikt bakom kakel kan spricka med vattenskador som följd.
Allt enligt min värderingsman som berömde mig för den goda smaken att förstå det.
(Jag gillar inte kakel bara, men det visste ju inte han.)
Nejdå det är jättelätt att sätta in.
Så det behöver du inte avstå ifrån där.
Det finns jätteläckra våtrumsmattor, titta på dem först.... bo i något som ser ut som duschen på Utö vandrarhem.
Det är nog enklast.Ah, är det enkelt att sätta in järnspis + kakelugn? Det låter ju väldigt lovande. Bör man sätta in dem back to back rent av?
Det finns jätteläckra våtrumsmattor, titta på dem först.
Dotterns ingifta släkt har lyckats med att fixa lyxkänsla med sådana.
Det blev supersnyggt.
Det handlar ju litet om värdet på huset också om man vill sälja.
Det är nog enklast.
Man murar då lämpligtvis upp en dubbelpipa med skorstensblock.
Det är inte så magiskt som man kan tro.
Jag har faktiskt svårt att tro att kakel (utan vattenskada) sänker värdet hos den stora massan.
jag vill inte betala nästan tre miljoner och bo i något som ser ut som duschen på Utö vandrarhem.
Brist på kakel i badrummet hade för mig varit ett mindre problem, eftersom jag ändå inte tillbringar särskilt mycket tid där, och inte är typen som njutningsfullt och utdraget pysslar med mitt yttre. (Men jag föredrar kakel.)
Du tycker inte att hela inredningen, särskilt då allt träet, ser ut som ett vandrarhem eller möjligen kursgård? (Att jämföra med tex badrummet i det förra huset, som snarare hade drag av konferenshotell, vilket inte heller känns riktigt 100, tycker jag.) Jag panikade lite över träet.
Jag vet inte heller hur krävande det är att göra något åt det, då mina intressen inte går i den riktningen alls.
Är det okej för dig att bo i nåt som kräver en massa arbete (och pengar) för att bli någorlunda snyggt? Vill du ha bostaden som ett projekt? Jag tänker på att du har rätt mycket projekt redan.
Estetiskt vill jag kräkas. Små fönster på konstiga avstånd från varandra, karmar i helt fel färger, bastutak och onödigt små och trånga dörröppningar, våtrumsmatta i badrum och fult kök med fel höjd på skåpluckorna. Ful veranda, ful altan som verkligen inte utnyttjar husets fulla potential. MEN, allt det kan jag ändra. Avsaknaden av kakelugnar och järnspis är värre.
Jag tänker på att du har rätt mycket projekt redan.