Tänkte kika på ett hus idag

Sv: Tänkte kika på ett hus idag

Vi jobbar i Bromma.:-(

Det blir inte bra.
Tvärförbindelsen mellan E18 och E4 är helt hopplös.
Visserligen värre åt andra hållet, för de som bor i t.ex. Järfälla och arbetar i Kista, men Rotebro-Stäket är en rysare.

Satsa på ut längs E18 i stället.

Jag är absolut bortskämd, har bara bott i Sthlm i 2,5 år. Vi bor idag i Alvik, Bromma och jag jobbade tidigare vid Norrtull (gröna linjen). Jag är inte van vid lång pendling till jobbet (och jag tycker att 45 min är långt att pendla). Men det är min uppfattning idag. Jag kanske ändrar mig om ett par år.

Nära för mig är när man kan smita hem på lunchen, inte kanske för att äta utan hämta ngt, gå ut med hunden eller liknande.

Jag är glad att jag slipper sitta i bilkön varje dag som sambon gör... hatar bilköer..!

Jag har ju den lyxen idag, att jag går till jobbet (vilket vissa bukefalister kan intyga). Säkert delvis därför jag hela tiden drar mig för att skaffa ett hus som innebär längre resor. Å andra sidan har jag absolut inte råd med ett hus i Bromma, och de uppfyller heller inte mina krav.

Med tanke på närheten till Stockholm och husets utseende så tycker jag priset verkar vettigt.
Själv skulle jag inte lägga så mycket på ett hus dock, men det är för att jag inte vill bo så nära Stockholm heller. Då tar jag hellre en gård med fler hektar mark till samma pris.

samma här, även om vi skulle ha råd (typ vinner på lotto), så skulle vi aldrig köpa hus i vårt närområde, det är inte värt det!!!

Ja tanken har slagit mig, men då kan jag inte jobba med det jag jobbar med idag, så då måste både sambon och jag byta arbete. Det är väl iofs ingen omöjlighet.

Nu har jag läst hela tråden.

Det är lite intressant detta med besiktningar och grejer.
Vi ska sälja vårt hus så fort som möjligt (dvs när sambon är klar med renovering av ett av toalettrummen). Huset är GAMMALT. Det är två torpstugor (en 1700 tal och en 1800 tal) som ihopbyggda på 90-talet. Vi flyttade in för snart 11 år sen och vi valde att inte besiktiga. Vi sket i det - har huset stått sen 17 och 1800-tal så lär det stå ett tag till och vi har inte haft några bekymmer alls (vad vi känner till) det jag tror man ska vara försiktig med när det gäller denna typ av hus är tex att byta till supertäta treglasfönster i de äldre delarna- då tror jag att man riskerar mögel.

Visst finns det ytrenovering att göra, men jag har tänkt lite som så att det ingår i ett gammalt hus att allt inte är perfekt.

Sen så tänker jag lite om bilderna - de är verkligen sjukt opersonliga, men det är ju så mäklarna vill ha det.

Helt OT, men är du redan tillbaka? Visste skulle du cykla Afrika runt, snudd på? ;) Hur var resan? Den lät mycket spännande! :)

Hehe, nejnej, bara några små länder :-)
Jag ska skriva i resetråden jag gjorde på senior snart, jag är bara så förkyld och trött och har inte rotat fram kameran ur väskan än. Men snart så!

med nya förbindelsen vid Kista är väl överfarten e4-e18 helt ok.
jag åkte där förra veckan, funkade finfint.

med nya förbindelsen vid Kista är väl överfarten e4-e18 helt ok.
jag åkte där förra veckan, funkade finfint.

Nja. Det KAN funka fint, men rent generellt håller jag med I_U, det är mycket meck, man får både problemen och stoppen från E18 och E4.

Jag kör där sgs dagligen utan några som helst problem, oavsett om det är rusningstrafik eller inte.

Är det så mycket bättre med nya förbindelsen?

Om man kommer från Märsta och ska till Bromma har väl aldrig Stäketleden varit ett bra alternativ? Akallaleden eller åka in till Järva krog hade jag valt mellan förut och nu är ju Kymlinge ett mycket bättre alternativ till båda två :)

Fungerar det bra?
När jag pendlade till Kista så var det tvärstopp på E4an långt före Akalla så det var inte ett alternativ.
Och så såg det även ut för några år sedan när jag körde buss dit.

Ja, det är stor skillnad nu jämfört med bara ett halvår tillbaka och då är de ändå inte klara med länken. Det kommer bli ännu bättre när det är klart men jag har aldrig varit med om att köerna börjar ute på E4:an sedan sista omläggningen förra året.

Det funkar även bättre förbi Järva krog nu när de är klara med E4:an norrifrån, men arbetena vid Karolinska bygger fortfarande väldigt mycket kö.

Det var roligt att det blivit så mycket bättre.
Jag sitter ju och åker en hel del mellan Uppland och Sörmland.

Den logiska delen av min hjärna har segrat (lite) över den romantiska, och vi åker och kikar på detta på måndag.
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ1071_1297890275

25 minuter från jobbet och mycket värde för pengarna verkar det som. Jag tycker att huvudbyggnaden har många estetiska brister, men det verkar funktionellt, så kanske kan man bo där medans man renoverar det.

Återstår att se hur långt från vägen man upplever att det ligger.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka