Tänkte kika på ett hus idag

Sv: Tänkte kika på ett hus idag

Väldigt sött hus! Ser ut som att det är väldigt lågt i tak på ovanvåningen. Och som hästställe känns det väldigt litet, kanske därför det är osålt.

Ja, lågt i tak tycker jag det verkar i hela huset, även undervåningen om man tittar på var dörröppningarna slutar och var taket börjar.
Jag har ju inga hästar, men gillar ändå idén med ett stall för framtida användning, att ställa saker i eller höns och getter tex.

Huset och gården ser ut att ligga lite lagomt för sig själv. Plus för olika förrådsutrymmen på gården!
Tycker det ser mysigt ut, om huset har samma känsla i verkligheten som på bild hade jag lätt kunnat bo där.

Priset är i mina ögon högt, men det brukar väl vara högt därikring. Jag är van med Dalarna-priser ;)

Åk och titta på visningen, det brukar ju vara rätt stor skillnad i verkligheten mot bilderna.

WOW!

Tomten är jättestor. Gott om utrymmen/förråd. Stor boyta. Jordvärme. Skicket verkar helt OK. Dvs man kan flytta in och bo utan att starta med jätterenovering. Uppvärmningen sparar pengar, tomten fin. Pendlingsbart till stan.

Jag är lite bedårad.... Hade lätt kunnat vara seriöst intresserad med pengarna och behov av att bo i Mälardalen/Storstockholm.

Är det verkligen så mycket pengar i den kommunen?

Vad tvekar du för?

Flera anledningar. Dels undrar jag varför den inte är såld på 180 dagar om allt är så bra, och dels fullständigt kräks jag på tanken att betala så mycket i kontantinsats som detta hus kräver. Min tanke är den gamla klassikern; om jag accepterar ditt pris så accepterar du mina termer. Tex att säljaren ligger kvar med en del av lånet ett tag mm.

Men ja, det är ett fint hus och det har varit uppe tidigare i mina hussökestrådar.

Lite för blandad interiör för min smak, men mycket går ju att åtgärda. Invändigt ser det ut att ha god potential att bli riktigt charmigt. I det stora hela så ser läget väldigt bra ut med stor tomt.

Det jag har svårast för är den påbyggda utskjutande delen (hallen) av den byggnad som idag utgör kök och matsal. Den fyller så klart en funktion, men jag tycker att den förstör husets utseende och potential.

Vad jag tycker är i och för sig ointressant. Men jag hade inte betalat 3,6 miljoner plus renoveringar för huset som sådant. Då finns det trevligare hus. Den stora tomten är dock väldigt intressant och det verkar vara ett trevligt läge. Skulle jag verkligen fastna för läget och tomten så skulle jag kunna bortse från det jag uppfattar som brister hos huset.

Ja, jag känner också någonstans att det är ett sammelsurium av på- och tillbyggnader, och att det finns en del brister som gör att man kommer behöva lägga men pengar direkt. Köket är tex en katastrof, och delar av övriga tapeter, takfärg mm måste bytas om jag ska bo där.

Okade inte öppna dokumenten, men står det någonstans vad för typ av enskilt avlopp det är? Är det typ två/trekammarbrunn kommer det behöva åtgärdas inom de närmsta åren och det kan kosta en del.

Jag tycker det verkar helt toppen. Det enda som får mig att fundera är varför det inte redan är sålt, men det kanske kommer fram på visningen? Jag tycker inte priset är speciellt högt med tanke på var i landet det ligger.

Finfint. Är dock fundersam på om takhöjden i stallet verkligen är ok för häst. Kanske därför dom inte får det sålt som hästgård.

Sen är jag nyfiken på varför du kallar köket "katastrof". En helt o fräscht kök. Jag skulle benämna det som tråkigt men helt ok.
Mitt kök skulle definitivt gå under benämningen katastrof och det är miiiilsvägar från det där.

Jag gillar allting med tomten (utom poolen, avskyr sådana!), under förutsättning att jag hade accepterat att livet hemma är ett pågående projekt. Dvs rätt mycket att kontinuerligt ta hand om, vilket är trevligt om man gillar det och därför klarar av att prioritera det.

Huset invändigt, tycker jag är närmast psykiskt nedbrytande. Fullständigt opersonligt och trist. Samtidigt lite för fräscht och "fint" för att riktigt motivera att man sätter igång och ändrar - plus att det är både jobbigt och dyrt att göra det.

Jag uppfattar inte priset som högt i det området, men jag kan ha fel, och jag är troligen mindre tolerant för en hög bostadskostnad än vad du är (på kort sikt).

Finfint. Är dock fundersam på om takhöjden i stallet verkligen är ok för häst. Kanske därför dom inte får det sålt som hästgård.

Sen är jag nyfiken på varför du kallar köket "katastrof". En helt o fräscht kök. Jag skulle benämna det som tråkigt men helt ok.
Mitt kök skulle definitivt gå under benämningen katastrof och det är miiiilsvägar från det där.

Äh det var ju så fult. Så otroligt oestetiskt, särskilt längs väggen med vinkel.

Garanterat inte, det tycker jag nästan aldrig det är i dylika annonser. Det står ofta "stall för häst" men höjden kan vara 1,80 typ.

Oh där har jag kört buss massor.
Det är jättegulligt där och omgivningarna är fantastiska.
Nu skall jag titta på huset också.

Men varför tycker inte folk det då? Det säljs så himla många konstiga hus på hemnet, fula, opersonliga, asdyra. Efter några dagar eller kanske veckor är de borta, men inte detta?
Säg att jag köper och sen vill sälja, grattis då har jag ett hus som folk inte tycker är värt priset.

Jag vet inte faktiskt.
Hus där brukar vara populära.
Men jag skulle kolla vatten och avlopp.
Det kan vara något trassel där.

Men åk och titta.
Läget är bra och omgivningarna så vackra att man blir alldeles lyrisk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka