A
Allimac76
Sv: Tänk om folk bara kunde sköta sitt!
Absolut! Visst är det bra då man tar reda på sanningen! Just därför tycker jag att det är bra med dem som ifrågasätter, eftersom man då får chansen att berätta varför man gör som man gör, alternativt kanske lära sig nåt nytt. Istället för att de bara går och muttrar bakom ryggen på en.
Har precis varit med om ungefär samma sak, men då var det en ifrån stallet bredvid som började gnälla. Satte på min ponny ett ofodrat regntäcke i dag eftersom det skulle komma regnskurar. Hon skickar då ett sms och säger att jag är dum i huvudet som har täcke på hästen nu, det är ju bara lite regnskurar! Jovisst, det var bara skurar, men jag ringde upp henne och berättade för henne att han har täcke på sej enligt veterinärens rekomendation, eftersom han troligtvis har fått fuktexem och därför ska hållas så torr som det bara går. Mina val var att antingen låta honom stå inne, eller sätta på honom täcket. Hon tyckte jag skulle ha honom inne
Visst finns det många hästar som är övertäckade, och jag försvarar inte ägarna som gör det. Men ibland tycker jag att man kan försöka ta reda på anledningen innan man dumförklarar någon...
Absolut! Visst är det bra då man tar reda på sanningen! Just därför tycker jag att det är bra med dem som ifrågasätter, eftersom man då får chansen att berätta varför man gör som man gör, alternativt kanske lära sig nåt nytt. Istället för att de bara går och muttrar bakom ryggen på en.