BernT
Trådstartare
Jag ska laga en tand + byta två lagningar som inte är bra. Har lagat tand förut så min tandsköterska sa bara att nu bokar vi tid för det. Jag goes -> jag sa att jag gör det inte, det går inte. Hon erbjöd lugnande + tog in tandläkaren jag ska ha så jag fick prata med honom. Men det känns ändå inte bra. Jag har tidigare bitit ihop för jag har tänkt att "det här är sista lagningen sen behöver jag aldrig göra det igen". Anledning till det tänket är för att sist jag lagade var 2015 och då var det hål jag gått med i flera år och inget nytt. Så jag trodde lite att jag inte skulle få mer hål...
Så ska gå på "inskolning" i september och sen antingen gå hos den här tandläkaren då som gör allt jättelugnt med lugnande + bokar in extra lång tid. Eller få remiss till sjukhus.
Någon som gjort inskolning? Eller med lugnande? Eller under narkos?
Anledning till mitt obehag är att jag lagat tand tidigare där bedövningen inte tog ordentligt så när de kom lite längre ner kände jag allt. Det gjorde skitont så smärtan sitter kvar i muskelminnet antar jag. Känner den så fort de börjar borra, riktigt vidrigt. Jag är svårbedövad (inte ens kejsarsnittsbedövning tog som den skulle) då det gör också att det känns obehagligt.
Så ska gå på "inskolning" i september och sen antingen gå hos den här tandläkaren då som gör allt jättelugnt med lugnande + bokar in extra lång tid. Eller få remiss till sjukhus.
Någon som gjort inskolning? Eller med lugnande? Eller under narkos?
Anledning till mitt obehag är att jag lagat tand tidigare där bedövningen inte tog ordentligt så när de kom lite längre ner kände jag allt. Det gjorde skitont så smärtan sitter kvar i muskelminnet antar jag. Känner den så fort de börjar borra, riktigt vidrigt. Jag är svårbedövad (inte ens kejsarsnittsbedövning tog som den skulle) då det gör också att det känns obehagligt.