T

The Great White Shark

Hörde häromdagen att killar skulle ha det jobbigare än tjejer när tänderna skall bryta igenom.
Någon som vet om det ligger sanning i det?
Jag har ju bara två referenser och det är min dotter och min son. Tjejens tänder ploppade upp utan några problem, medan sonen tror det var världens undergång.

Men jag känner kanske att jag har lite för liten referensram att luta mig mot :p

Sv: Tänder

Här är det tvärtom... Elin blev riktigt sjuk, feber och grining i flera dagar, Fredrik blir visserligen grining och går och tuggar på händerna, men ingen feber.

är inte killar allmänt kinkigare livet ut?
typ går till doktorn när de är förkylda, tar värktablett för lite ont osv ;)

Och vems fel är det i så fall? Kanske beror på uppfostran...? ;)

Jag tror inte att tandvärk är könsrelaterat, snarare individuellt. Det ligger nog lika mycket sanning i det TS hört som att toppig mage = pojke...eller var det flicka? :D

Jag tror inte att tandvärk är könsrelaterat, snarare individuellt. Det ligger nog lika mycket sanning i det TS hört som att toppig mage = pojke...eller var det flicka? :D

Var väl det jag trodde :p:)

Jag har en pojk, han fick tänder ganska tidigt och väldigt många!
Men det var inget som märktes av spec. mkt.

Har 2 grabbar och det har inte märkts på nån av dem när det var dags...

Fast på vilket sätt lär man sina söner att det är så jobbigt att vara sjuk och ha ont?

De flesta killar jag känner besöker vårdcentralen mycket oftare än de tjejer jag känner.
Och så tar de värktabletter så fort de har lite ont i huvudet.
Jag förstår inte vad det kan bero på.

Jag har ju bara en son, så jag har lite svårt med jämförelserna egentligen. Men jag har även en systerdotter, som är 2½ mån äldre än min son. Båda har visat lika mycket när tänder kommit. Allmänt gnälliga, feber vid vissa av tänderna, sovit dåligt, ätit dåligt osv.

Sebastian har fått 4 tänder på 3 veckor, och igår när den nyaste började komma igenom blev han enormt gnällig och han äter knappt alls för tillfället, och sover dåligt. Allt det i sin tur gör ju att han blir ännu mer kinkig och ledsen..

Fast på vilket sätt lär man sina söner att det är så jobbigt att vara sjuk och ha ont?

De flesta killar jag känner besöker vårdcentralen mycket oftare än de tjejer jag känner.
Och så tar de värktabletter så fort de har lite ont i huvudet.
Jag förstår inte vad det kan bero på.

Och det dräller inte av tjejer som gör det?? Iaf har inte jag upplevt ngn skillnad mellan könen där.

Och angående tänder...har bara en dotter, men hon har inte visat någonting alls när någon av hennes tänder kom (12st före 8mån ålder...)

Kanske för att det finns så väldans många mammor som pjoskar något otroligt med sina söner? T.o.m. när de blivit vuxna, flyttat hemifrån och skaffat egna familjer? Håller tummarna hårt och hoppas att det inte är något som förekommer i vår och yngre generationer... :crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 931
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 165
Senast: Wingates
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 297
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar