Talinum Xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare emzait
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 273
E

emzait

Vill veta allt om hingsten!! Har han verkat på Flyinge? I så fall vilka år? Verkar han fortfarandes i avel? Temperament, avkommor, nuvarande uppstallning, bilder osv osv... Har läst här på Buke det som står och kollat på STC:s hemsida så stam vet jag redan. Mycket tacksam för svar!!

Sv: Talinum Xx

Jag har sett Talinum ett antal gånger nere på Flyinge och har en del foton på honom, dock inga på datorn men jag skulle kunna scanna in ett par om du vill se.

Han verkade på Flyinge 1996-2000.

Sv: Talinum Xx

Om jag kommer ihåg rätt så hade han ett rätt hett temperament tilloch från. Många av hans avkommor har också de ett rätt häftigt temperament. Men det innebär inte att alla hardet!!Det är bara min erfarenhet.Jag har dock bara träffat en 6-7st så det är ju inte någon statistik precis. Men de jag träffat har varit lite häftiga i sättet. Dock så har de, de jag träffat,haft riktigt fina steg och hoppförmåga. Vet dock inte något om Tallinums egen hoppförmåga! Har aldrig sett honom hoppa.Någon sam har??

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 598
Senast: Bison
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 980
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 573
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V