Mimsan
Trådstartare
Sv: Talibanmamma...?
Självklart!!!
Fantastisk dotter ni har. Men det måste bero på föräldrarna såklart.
Självklart!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fantastisk dotter ni har. Men det måste bero på föräldrarna såklart.
Är det en allmän uppfattning att ungdomar bör ta körkort? Varför det, i så fall?
här med, lantis som man är och alltid har varit...Men det beror nog på vart man bor och hur man umgås, för mig och alla mina kamrater och även en otroligt stor del av mina klasskompisar var körkortet en självklarhet så fort man fyllt 18.
Ja! Förr eller senare i livet blir det en självständighetsgrej.Är det en allmän uppfattning att ungdomar bör ta körkort? Varför det, i så fall?
För man kommer ingenstans och man blir väldigt begränsad när man ska försöka ta sig ut i arbetsmarknaden, det är tuff som det är och utan körkort blir det ännu svårare.
Man kan söka inom ett större område och är inte alls beroende av arbetstiderna. Man kan också ta ring-in-jobb och då komma på en gång och inte säga nej för bussarna slutat att gå eller inte passar.
Man måste gå/cyckla i skitväder
Men det beror nog på vart man bor och hur man umgås, för mig och alla mina kamrater och även en otroligt stor del av mina klasskompisar var körkortet en självklarhet så fort man fyllt 18.
Är det en allmän uppfattning att ungdomar bör ta körkort? Varför det, i så fall?
Ja! Förr eller senare i livet blir det en självständighetsgrej.
Dessutom, ska man nån gång ha häst är det nödvändigt
Största anledningen tycker jag är att det ökar möjligheten till arbete.
Svarar som fler innan mig, ja.
Största anledningen tycker jag är att det ökar möjligheten till arbete.
Men om man inte har några problem att skaffa arbete trots att man inte har körkort, varför lägga pengar på det?
Jag vet inte jag har nog aldrig träffat någon som tyckt att den slösat pengarna på att ta körkort...
Jag har aldrig haft ett arbete som innebär bilkörning på arbetstid. Men sådana arbeten finns ju, så klart. Och kanske i lite extra hög grad bland de ganska okvalificerade arbeten som oerfarna unga personer kan få.
Men om tex den unge vuxne har en färdig utbildning vid förslagsvis 23 års ålder, och det handlar om ett arbete som inte kräver bil för att kunna utföras, då saknar ju körkortet betydelse på den punkten.
Men om man inte har några problem att skaffa arbete trots att man inte har körkort, varför lägga pengar på det?