talar med hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: talar med hästar?

*Knapplån*

Det är helt OK att tipsa om böcker och författare, precis som när det gäller andra ämnen. Men överdriven reklam/smutskastning är som vanligt inte tillåten.

Personlig kontaktsökning efter djurkommunikatörer och djurtolkar och förmedling av kontakt, får man annonsera efter på annat håll.

Detta är ett diskussionsforum INTE ett annonsforum.

Mvh

IngelaH
moderator

Senast ändrad:

För att återgå till frågan nu.

Jag har haft hjälp av några som varit verkligen bra på att ställa frågor till hästarna , läsa av dem, se, känna av etc. En tjej har då kommit ut till oss. Lärde känna henne via andra som anlitade henne.

Har då fått rekommenderat diverse. Hon har nämligen också arbetat med behandling av hästar inte bara kommunikation. Det har varit bra.

Hästarna har alltså fått behandling också. Hon jobbade också med ridlektioner det var bra det blev en bra helhetsbild. Vi kollade också en del på mig som ryttare. Man kan va sne i kroppen tex. eller ha blockeringar mm som är bra att få behandlat etc. Jag har också mailat henne samt skickat bilder och frågor till henne och fått info.

En annan person har hjälpt till också men då ej varit på plats utan
kännt in hästarna. Jag har fått (zoonbehandling) utav henne och det visade sig att hon var bra på mer saker bla har jag kunnat också ställa frågor om diverse bla mina djur. Jag har fått ställa frågor också via telefon hon har också berättat saker som jag sen kollat upp och det har då visat sig stämma. Bla när en häst var på bete tex fick jag info via distans och lät kolla upp detta. Jag har också skickat bilder via mail och fått info.

Det gäller ju att hitta nån som är bra. Alla kanske inte är lika bra.

Sen får man ställa bra konkreta frågor också.

Jag är mycket skeptisk - eftersom rådande etolgisk forskning tyder på att hästar lever i nuet och inte resonerar, vilket borde betyda att i den mån hästen kan "skicka" bilder borde dessa framförallt röra nuet ("jag tuggar på mitt hö"). Inte berätterlser om sådant som "jag har haft en katt på ryggen", "jag saknar en lång man med gul regnjacka" eller "jag har stått i ett stort stall med många stressade människor".

Precis så är det.... hästen lever i nuet och förmedlar inte något annat än just nuet, visst dagens händelser finns till viss del med. Och
naturligtvis är de påverkade av tidigare händelser och erfarenheter så
som vi människor är. Men att få "höra" en rörande historia från hästen
med mänsklig omtolkning... nä ! Hästen fungerar inte så helt enkelt.

Kan vi inte diskutera ämnet telepati och djurkommunikation i EN tråd i taget?

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka