talar med hästar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: talar med hästar?

Jag hade inte nån åsikt tidigare men för några år sen kom jag i kontakt med diverse genom folk som tränat upp sig på flera saker.

Jag förstod inte då heller hur det kunde funka.

Men sen efter bla som jag nämnde i tidigare inlägg så började jag kunna ta emot bilder och också se ex lite av hästarna.

Det låter flummigt men å andra sidan det finns massor som funkar som är jättekonstigt men vi är så vana vi det att vi inte funderar på det längre. Tex bilar datorer rymdresor mm.

Men hur naturen fungerar djuren och faktiskt också människan det har vi många gånger tappat bort. Att det går att träna upp sin förmåga och att vi människor kan mer än vi tror det är så.

Att vi kan ta emot och skicka bilder och annat som är spännande att man inte tror på det är rätt naturligt men när det händer ja då gör det verkligen det.

Jag hade inte förväntat mig något sådant det bara hände en dag.
Plötsligt kom det bilder från vår ena katt. Det tog en stund innan jag förstod så klart vad det var för något som hände. Hade läst lite om detta annars hade jag nog inte fattat alls vad som hände. Det skickas bilder från djur och vi kan ta emot dem om vi tränar oss.

Det går att träna upp sig man kan köpa en bok och börja träna och det är bra att varva ner mycket ex meditera eller i alla fall varva ner då är det lättare tror jag. Om man har svårt för att meditera så kan ex tai chi, qi gong eller yoga mfl vara ett sätt åt rätt håll lugna stunder överhuvudtaget är nog bra och utevistelser i skogen tex.

Att man är i balans underlättar nog också ex att man äter bra och sover bra etc.:):):)

jag kan berätta om din häst utan att ens veta någonting om hästen.:devil:

har den varit med om något jobbigt innan du köpte den.
hästen verkar sakna en häst som flyttat från stallet stämmer det.
den tycker om mat och blir glad när du kommer in i stallet.
han älskar att få gå ut i hagen.
tycker om att få komma ut i naturen.
den tycker inte om att du rör den på .......
den har haft ont men mår nu bra eller den har ont på något diffust sätt.
den saknar just den där saken att leka med.
nånting har hänt hos vet eller hovslagare.
sätter man in en bild på en halvsovande häst så finns det något fel på den negativt alltså.
pigg glad brallande häst får positiva omdömen.
en bild på en häst som inte finns i livet längre vore intressant att skicka och se hur den mår.
det gjordes ett bra program om människopratare i ryssland som fick fantastiska resultat.
när dom intervjuvade en person som var medveten om knepen så kom ingenting fram. eftersom man förväntade sig svar från den som anlitade dom för att komma fram till resultat. det räcker med att man nickar till så vet prataren att hon är på rätt spår.när personen varken rörde sig eller pratade så blev det ganska förvirrat och patetiskt eftersom allt handlade om förhörsteknik.

sorry hängde inte med riktigt, men menar du min häst lr den som skrev föregående inlägg? :confused: Jag har bara ett foto ute på honom så det gjorde mig lite fundersam hur du menade.. lr om du bara tog det som ett exempel.:o

sorry hängde inte med riktigt, men menar du min häst lr den som skrev föregående inlägg? :confused: Jag har bara ett foto ute på honom så det gjorde mig lite fundersam hur du menade.. lr om du bara tog det som ett exempel.:o
lr drog du bara en parallel mellan mäniskopratare / hästpratare?

det gjordes ett bra program om människopratare i ryssland som fick fantastiska resultat.
när dom intervjuvade en person som var medveten om knepen så kom ingenting fram. eftersom man förväntade sig svar från den som anlitade dom för att komma fram till resultat. det räcker med att man nickar till så vet prataren att hon är på rätt spår.när personen varken rörde sig eller pratade så blev det ganska förvirrat och patetiskt eftersom allt handlade om förhörsteknik.

:bow::bow:

Jag antar att du är ironisk ?
Har du inga egna erfarenheter ?
Tråden handlar om ju om folks egna erfarenheter inte om TV program.

Jag skulle tycka att det var lite roligt om man anlitade någon, bara för att höra vad dom har att säga :p

Dock så tänker jag bara på den där Mulle-serien, där Kajsa eller Molly anlitat en "djurpratare"... :rofl::rofl:

Jag hade inte nån åsikt tidigare men för några år sen kom jag i kontakt med diverse genom folk som tränat upp sig på flera saker.

Jag förstod inte då heller hur det kunde funka.

Men sen efter bla som jag nämnde i tidigare inlägg så började jag kunna ta emot bilder och också se ex lite av hästarna.

Det låter flummigt men å andra sidan det finns massor som funkar som är jättekonstigt men vi är så vana vi det att vi inte funderar på det längre. Tex bilar datorer rymdresor mm.

Men hur naturen fungerar djuren och faktiskt också människan det har vi många gånger tappat bort. Att det går att träna upp sin förmåga och att vi människor kan mer än vi tror det är så.

Att vi kan ta emot och skicka bilder och annat som är spännande att man inte tror på det är rätt naturligt men när det händer ja då gör det verkligen det.

Jag hade inte förväntat mig något sådant det bara hände en dag.
Plötsligt kom det bilder från vår ena katt. Det tog en stund innan jag förstod så klart vad det var för något som hände. Hade läst lite om detta annars hade jag nog inte fattat alls vad som hände. Det skickas bilder från djur och vi kan ta emot dem om vi tränar oss.

Det går att träna upp sig man kan köpa en bok och börja träna och det är bra att varva ner mycket ex meditera eller i alla fall varva ner då är det lättare tror jag. Om man har svårt för att meditera så kan ex tai chi, qi gong eller yoga mfl vara ett sätt åt rätt håll lugna stunder överhuvudtaget är nog bra och utevistelser i skogen tex.

Att man är i balans underlättar nog också ex att man äter bra och sover bra etc.:):):)

Hur ser man bilderna? Dyker de upp i huvudet eller liksom lite diffust framför ögonen på en?

Det är nog lite olika.

Jag har bara vaga minnen av gråa katten med "brinnande magen". Jag vaknade av att någon '"tassade mig i ansiktet". Men det var ingen av katterna som gjorde det... :confused: Jag sträckte händerna bakåt, strök Pussen (röda katten) som låg på min rumpa, han vände sig lite men sov vidare. Då sträckte jag ena handen åt höger, strax vid höften där Fia (gråa katten) låg och kände bara något som sa "varmt varmt..." och sen såg jag en "glödande eller 'brinnande' mage"...

"Simba lejonkungen" :love: däremot. Där var det helt enkelt något som ekade "Simba Simba" samtidigt som jag såg något sånt där "djungelbokfilmsaktiga bokstäver"... När jag då frågade mig själv, eftersom ingen annan var i huset... "vad sa du?" Då kom svaret, som en nöjd suckning... "Lejonkung" med samma "djungelboksfilmsaktiga bokstäver" i huvudet...

Men det är helt individuellt, efter vad jag förstått efter att ha läst och pratat med andra.

Jag tog ut en hästpratare till en häst jag hade för några år sedan.
han va import från danmark, hon hade aldrig satt sin fot i vårat stall innan.
Hade då en massa problem med denna med hans bakben o att han prejade in mig i staketet när man red.
Allt detta kunde hon säga o att hästen hade en egen vilja hur det skulle gå till, vi testa bara för kul det hästen hade sagt hur han ville ha det o vipps så var det en helt annan häst som kunde lyfta benen utan problem o hur go som helst i ridningen.

Men visst det finns säkert folk därute som är bluff o bog me, men faktiskt så tror jag lite på detta i alla fall med den tjejen jag hade då.

Hur ser man bilderna? Dyker de upp i huvudet eller liksom lite diffust framför ögonen på en?

Vi har haft en hästpratare på vårt stall med. Min häst var ganska ny för mig och vi hade en hel del problem. Hästprataren berättade åt mig att min häst saknar sin lilla pojke. En hel del annat också kom fram. Jag visste faktiskt var hennes föl var, så via hästprataren fick min häst då veta hur hennes lilla pojke har det. Hon var mycket piggare efter det!

Frågade också henne hur hon pratar med hästarna. Hon sade att ibland är det bilder, som seriebilder. Ibland är det text som överförs så att man kan läsa vad djuret berättar.

Mina kompisar skrattar åt mig när jag tror på det här. Men hon berättade så detaljerat om mycket, att det inte kan vara påhittat.

Tänker be henne komma på nytt någon gång igen.

Det har varit lite olika. Ibland har jag legat och sovit och plötsligt bryts sömnen och jag är vaken och det börjar väldigt intensivt rulla bilder som om man kör en film väldigt snabbt. Sen lugnar det sig och jag ser framför mig massa bilder.

Eller vid meditation ex kan jag se skimmer och sen klarare ex hästarna som står i hagen ex kan jag ev se svansar som rör sig eller en när bild på en hov eller något.

I bland har det kommit ord ibland text.

Nån gång bilder som tecknad film nästan.

Ibland har det varit en bild som rört sig mot mig och stannat till helt klar tills jag fattat vad det var för något.

Om jag dämpar belysning eller ex lägger en sjal framför ögonen har det varit lättare och ex vid gryning skymning har det oftare kommit bilder när det är lugnt runtomkring.

Det är nog snarare framför ögonen än inne i huvudet som bilderna har synts för mig.

Är det dina egna hästar som du känner av eller är det vilka som helst? Får du någon information om hästen eller är det bara känslor / bilder i allmänhet?

jag kan berätta om din häst utan att ens veta någonting om hästen.:devil:

har den varit med om något jobbigt innan du köpte den.
hästen verkar sakna en häst som flyttat från stallet stämmer det.
den tycker om mat och blir glad när du kommer in i stallet.
han älskar att få gå ut i hagen.
tycker om att få komma ut i naturen.
den tycker inte om att du rör den på .......
den har haft ont men mår nu bra eller den har ont på något diffust sätt.
den saknar just den där saken att leka med.
nånting har hänt hos vet eller hovslagare.
sätter man in en bild på en halvsovande häst så finns det något fel på den negativt alltså.
pigg glad brallande häst får positiva omdömen.
en bild på en häst som inte finns i livet längre vore intressant att skicka och se hur den mår.
Gapskrattar:bow:
du är helt inne på rätt spår:rofl:
förhörsteknik, läsa av människors signaler av deras kroppsspråk ögon, ansiktsrörelser..
Känner en persson som är otroligt duktig att trolla med kortlek, mynt, kan även hypnos, fråge teknik, läser av perssonen vad som är ja o nej i fråge svaren..han skulle tjäna en massa xtra pengar om han vill lura godtrogna hästägare med att fråga deras hästar en massa frågor o berätta om dem:angel: personligen så är min åsikt att hästpratare finns inte,bara lättlurade hästägare :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Frågan som är ställd är om du har anlitat någon hästpratare & hur du upplevde det. Inte vad du läst dig till / vad forskare kommit fram, från tidnings urklipp.:eek:

Frågan som är ställd är om du har anlitat någon hästpratare & hur du upplevde det. Inte vad du läst dig till / vad forskare kommit fram, från tidnings urklipp.:eek:

Jag har varit med om en hästpratare som togs ut till min kompis ponny.:crazy:

Anledningen var att ponnyn vägrade hoppa.

Hästprataren stod och tisslade med ponnyn en stund, kom ut och sa att han hoppade inte av den anledning att det helt enkelt inte tyckte det var roligt.
Den slutsatsen kunde jag också dra.:cool:

Hästprataren stod och tisslade med ponnyn en stund, kom ut och sa att han hoppade inte av den anledning att det helt enkelt inte tyckte det var roligt.
Vad kostade den lilla dialogen som #prataren# hade med hästen för hästägaren..:angel:

Jag har fått bilder från en av mina hästar på ex närbild på hov då har det varit något som behövts åtgärdas. Samt andra bilder med mer knepiga saker jag ej skulle haft en aning om annars. Lämnar mer ex via PM också.

Det har också kommit bilder från hästar som jag tror går i en hage i närheten av vårt hus ex.

Jag har inte bett om info direkt till någon häst men nu när jag börjat snappa upp info via bilder så ska jag försöka träna upp mig mera för eget bruk ej för andras.

Jag har alltså fått bilder hemma när jag ex legat och sovit så har som jag nämnt sömnen brutits och det har kommit bilder.

Min farbror tog sin hund till en kvinna som han aldrig träffat tidigare, hunden sade bland annat:
"Husse funderar på att flytta undrar om jag får följa med?"
"Husse får så bråttom hemifrån ibland, undrar vart han ska någonstans?"
"Jag tycker om att vara hos de gamla som bygger småhus åt djur."
"Min förre ägare hade många projekt på gång, men inget blev klart någon gång."

Allt stämmer. Han funderade på att flytta vilket han gjorde och hunden flyttade naturligtvis med ;)
Han var på den tiden deltids brandman dvs att när larmet går måste han åka till brandstationen så fort som möjligt. De gamla som bygger småhus åt djur är hans föräldrar då hans far timmrade små ministugor åt fåglar:rofl:
och den förre ägaren är min pappa och ingen beskrivning kan passa honom bättre:grin:

Jag ska snart ta ut en tjej till min häst, det är en kompis släkting så det blir nog inte grisen i säcken. Ska bli väldigt intressant:idea:
Kram på er alla

det säger mer om ägaren än om hästprataren

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 085
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka