Sv: Tålamod

Tänk på att ibland blir det säkert tvärtom när det gäller sådana saker. Det finns säkert dom som blir stötta och gör en köp som blir negativt bara för att personen blivit nertryckt, men då är det ju inte den andra personens fel. Den som skapar tråden får ju vara beredd på att folk säger vad dom tycker och tänker. Det finns alla sorters människor på ett diskussionsforum och alla tänker inte likadant.

Jag tycker det är bra att folket här är rädda om sina djur och tänker på djurens bästa. Även om det kan bli hett ibland så måste man vara beredd på det på ett diskussionsforum.

Senast ändrad:

Nej, det var bara ett exempel på hur diskussionerna ibland går och inte riktat mot Dig. Kommer inte ens ihåg den exakta formuleringen i tråden jag nämnde, bara andemeningen. Jag kan lika gärna hugga på andra citat från andra skribenter.

Måste dock säga att jag tyckte det var lite skönt att den här tråden kom upp, det bevisar ju om inte annat än fler än jag reagerar mot den "besserwisseranda" som tyvärr ofta råder här.

Det är ju faktiskt lite synd om forumet får som effekt att vissa människor, som säkert skulle vara jättebra hussar eller mattar inte vågar skaffa hund när de får höra att de inte duger till det...

O själv får jag hem min Springerhane på lördag, och ja, det är med nervös förtjusning ;) . Tror dock att vi ska kunna ge honom ett fortsatt bra hundliv. Är mest orolig för vad katterna ska säga, men DET är en annan fråga.

Senast ändrad:

ako skrev:
Det är ju faktiskt lite synd om forumet får som effekt att vissa människor, som säkert skulle vara jättebra hussar eller mattar inte vågar skaffa hund när de får höra att de inte duger till det...
Jag har haft många funderingar på att lägga ner mina hundköparplaner den senaste tiden, efter att ha blivit anklagad för att inte vara en passande hundägare (inte på detta forum). Men jag har fortfarande inte hört något som jag tycker är en rimlig, logisk och vettig förklaring till VARFÖR jag skulle vara dålig som hundägare, därför stänger jag öronen istället och kör mitt eget race. Jag får helt enkelt själv konstatera om något/några år om jag var olämplig eller ej... Jag har ingen lust att fråga om råd, tips och hjälp längre, eftersom jag har förstått att jag av "dom duktiga människorna" anses olämplig som hundägare. Men det är synd att det tvingas bli så, för det hade varit roligare att kunna ventliera sina åsikter istället för att låna alla hundböcker som finns på alla Stockholms bibliotek och sitta och plöja igenom dom i enskildhet.

Anledningen till att jag anses som opassande som hundägare är att jag har en annan grundåsikt, tex så tycker jag inte att det är någon hemsk fruktansvärd katastrof att omplacera en hund, jag bor i Stockholm och jobbar heltid och vill ha hund ( :devil: ), jag tycker att dagmatte och/eller dagis är OK lösningar, jag tycker att koncentrationen på att LETA eventuell psykisk ohälsa hos våra hundar har gått lite överstyr, mm, mm (det är svårt att förklara åsikter i skrift kort i en ruta ;) ). Jag skulle mycket väl kunna ändra några av mina åsikter om jag på ett sakligt sätt hade kunnat diskutera dom med någon, men eftersom jag inte har upplevt att jag kan föra en sansad diskussion med någon meningsmotståndare i detta fall, så får det vara. Nu kör jag mitt eget race istället.

problemet verkar vara att dessa "von oben"-skribenter (cillamuffins ocj lady_vip är de jag främst har irriterat mig på) genast utgår från det allra värsta. skriver man att hunden varit ensam 7 timmar någon gång ja då är den stackars jycken ensam minst 7 h alla dagar i och om man funderar på kastrering då tror man säkert att alla hanhundsrelaterade problem är lösta i och med det. jag tycker att det tyder på brist på respekt mot andra hundägare.
man förlorar knappast något på att istället utgå ifrån att husse eller matte som skriver här nog gör sitt bästa men ändå kan behöva tips om något?
dessutom behöver man inte läsa många trådar för att få klart för sig vad ni tycker om ensamma hundar.
ja och så tror jag nog att människor som surfar på hundforum och frågar och diskuterar tar sitt hundägande på allvar.

Haha katterna visar nog vart skåpet skall stå och lycka till mev valpen..

Förövrigt kan jag nog hålla med, ibland är man snabb på att dömma

Jag ska iaf tänka på hur jag bemöter andra på detta forum...

/ C

Nu blir jag förnärmad att du inte tar med mig också *hmpf* :mad:

Till saken hör att man tror vad man läser, därför gäller det att förklara så väl vad man menar när man skapar en tråd om någonting...

Tack, tack :) ! Det blir dock inte en valp, utan en fyraårig hane som inte kan bo kvar hos sin familj p g a skiljsmässa :( . Han har bott med katter tidigare, och har även gått lydnadskurser och använts i jakt (min sambo jagar ju). Känner att en vettig vuxen hund är ett på mga sätt bättre alt för oss, då ju jag aldrig haft egen hund innan. Ska bli SÅ kul!!

Har precis köpt en barngrind att stänga av halva huset med om kissarna blir ledsna... Hönsmamma!?

Och det jag har läst om dig och dina hundköparplaner. Så tycker jag du verkar bli en ypperlig hundägare.

Jadu... vi fastnade väldigt för rasen och tittade runt efter uppfödare och tittade på hemsidor osv.. men så blev vi påkörda av nått piiiiiip pucko som lekte i halt väglag :mad: och det förstörde vår budget helt för bil måste vi bara ha helt enkelt.. :crazy:
och vi vill inte skaffa hund när budgeten blev en annan än vi planerat för.. så det får nog tyvärr vänta.. jag behöver ny dressyrsadel också har jag upptäckt så det blev för mycket på en gång.. :crazy: men vi hinner med det också.. :) :idea:

håller definitivt med ...... det finns en handfull experter här på forumet, ibland undrar man om det bara skall finnas 5-10 hundar i hela landet :crazy:

Jag är fanemej expert på hästar... ju mer jag lär mig desto mer förstår jag vad jag inte kan... :devil: mao ser jag mig igentligen mer och mer som nybörjare...

Detta gäller alla forum här... Det är besserwisser attityden som är tråkig, inte råden i sig för de kan många gånger vara bra.

fast ibland är det inte ens råd, utan pekpinnar...gör man inte som jag så skall man ingen hund ha. Jag kan bara inte smälta att jag blev påhoppad som oseriös hundärgare för att min ena bara käkar coops torra....kan jag inte ge min hund bättre foder så skall jag ingen hund ha :crazy: (fast de vari ngen som visste innehållsförtecningen i fodret :D)

att jag sen kompletterade med att den andra hunden äter foder för 540 kr/ 15 kg ...hmmm vad gör det mig till då då????

Näää, jag är besviken på en del här på hund...men det finns många duktiga människor också...som tur är.

Själv så är jag och sambon hemska hundägare för vår hund får ju faktiskt människomat ibland och sover i sängen gör hon också! *Fy skäms på oss * :angel:

Sen har ju alla olika åsikter... Men man kan faktiskt passa sin tunga och om man inte har mer vettiga saker att säga än att " du inte ska ha hund" osv, då kan man lika gärna skita i att svara...

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 633
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 171
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 548
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar