Tacksamhetstråden

Gnist

Trådstartare
Jag är tacksam för att det finns så underbara människor inom hundvärlden som det finns :love: :bow:

Sedan är jag också tacksam för att vi bor som vi gör och att vi genom detta har möjligheten att ha det hundliv som vi älskar och jag är också tacksam för att mina hundar är så otroligt underbara och härliga som de är :angel:

Inte hade jag i min vildaste fantasi kunnat inbilla mig att jag (av alla människor) skulle få en dylik gåva någon gång i mitt liv:

Lenas-Rix.jpg

Allas vår Lena Furberg har målat den till hans minne, som tack för att jag skickade ner lite blod och klövar till henne för länge sedan när hon behövde sådant.

Vi kan aldrig tacka dig nog mkt och för oss är du en underbar människa helt enkelt :love:

Vad är du tacksam för?

Sv: Tacksamhetstråden

Åh vilken härlig tråd! :) Underbar teckning Lena!

Jag är tacksam över vilken härlig umgängeskrets jag fått via hunderiet, och över de fantastiskt duktiga människor jag stött på som alltid ställer upp och hjälper till.Men några personer är framträdande:

Utan att nämna vid namn så den kvinna som gratis erbjöd mig en plats i deras träningsgrupp och därmed släppte före mig i en väldigt lång kö av folk som också ville vara med, och lärde mig så ofantligt mycket, i synnerhet i spåret!

Ett annat par som tänkte sälja Grima till mig, men beslöt att jag skulle henne efter att ha sett hur vi trivdes ihop. Helt otroligt och svårt att begripa än idag. Jag fick en fantastisk hund.

Min nuvarande figurant, vilken ofantlig tur jag har som får träna för honom. En karl som läser hund som en öppen bok. Frugan hans är också fantastisk, någon jag alltid kan ringa om jag funderar över något.

Och sist men inte minst min sambo, som har gjort det möjligt för mig att ens ha hund. Han tar hand om dem på dagarna när jag jobbar, och har skjutsat dit jag behövt och även trots ringa hundintresse älskar hundarna till döds.
När Harley dog fick jag jordens finaste present av honom, det är det finaste jag fått än idag! (han själv som tecknat)

DSC_2463.jpg

Jag tittar länge på den VARJE dag, tycker så otroligt mycket om den. Inte nog med det fick jag i samma veva en teckning på min älskade Grims.

DSC_2459.jpg

Tänk vad berikat livet har blivit bara för att man en dag beslöt sig för att skaffa hund! :love:

Vilken fin målning! :love:

Jag är tacksam för de personer som ställer upp och hjälper mig som hundvakt när jag jobbar! Mitt hundägande är så mycket lättare tack vare de som ställer upp i vått och torrt och tar hand om mina hundar (som inte kan vara ensamma hemma!)! :bow:

Jag är också tacksam för det underbara träningssällskap jag har, både inom lydnaden och viltspåret! De taggar och uppmuntrar om det går dåligt, och de berömmer när det går bra! :bump:

Jag är otroligt tacksam till min uppfödare som gav mig den otroliga chansen att få ha Limbo hos mig :love: Och att hon sedan lät mig köpa hans systerson som är den bästa och mesta valp jag kan tänka mig. Att jag fick vara med från parning till födsel och sedan få hem en av valparna var fantastiskt!

Och vidare är jag så himla tacksam för min sambo, som hjälper mig varenda dag med hundarna, ger mig tips och idéer och alltid hjälper mig med passning och rastning när jag inte kan! (Även här är jag tacksam till uppfödaren som förde ihop mig och min sambo ;) )

Öht kan jag säga att jag är tacksam till allt som hunderiet ger mig, hundarna som ger allt (nästan :D) varje gång, underbara tränare och träningskompisar som hjälper till och får oss att gå framåt och hjälper mig att växa som människa.

Nej men....... Nu vet jag inte vad jag ska säga! TACK!!!

JAG är ju tacksam över att DU, Ylva, ledde in mig på Viltspåret, med att posta mig blod och klövar utan att ta ett öre för dem - nu är vi ju helt fast i viltspårandet och Reeko är nog ännu mer tacksam, för detta är nog det roligaste han vet!

Jag är så omtumlad nu att jag måste fundera vidare över vad mer jag är tacksam över, och det är mycket! :love:

Usch, vilka fula teckningar i tråden. Helt urusla. Hemskt fula och fy. Vem visar upp det skräpet?

:love:

Vilken underbar, underbar teckning! :love: En fantastisk gåva att få, kan jag tänka mig :)

kl

Jag är tacksam över att pumah, som efter att ha tagit emot mig i sitt hem och låtit mig träffa hennes fantastiska hundar, hänvisade mig vidare till min valps uppfödare. Två underbara människor som ställer upp, finns där, ger stöttning och peppning. Utan din vägledning Pia, hade jag ju aldrig hittat rätt och fått möjlighet att få råd och stöd under jobbiga perioder och självklart heller inte fått min superhärliga hund! Så tack! :bow:

Jag måste också nämna, utan att bli sentimental:p, att jag är så otroligt tacksam att jag har lärt känna lilljessicah genom buke. Vi har ännu inte träffats men hon ger mig varje dag så himla mycket feedback och stöd- både i hundträning men även i livet. Du är verkligen en fantastisk vän, jag kan knappt fatta att vi snart har pratat i två år utan att ens ha träffats :rofl:

Sen är jag evigt tacksam till min fina hundklubb som mer är som en familj (för dom ger mig smörgåsar, hämtar och skjutsar, frågar hur det är, anmäler till tävlingar. Jag är riktigt curlad! :D) och till alla andra fina hundvänner jag fått genom åren med hund. Ni är så himla fina allihop :)

KL

Vilka underbara inlägg alla har skrivit! Jag fylls av en helt fantastisk känsla genom era inlägg, jag vet precis hur ni känner! :love:

Lena: Underbar teckning! Nu måste jag sätta fart och skicka dig en bild på Narmo, men jag kan inte bestämma mig för vilken. Det måste ju bli perfekt ;)
Du har inspirerat många med dina teckningar, målningar, serier mm. Du är en fantastisk artist tillika människa och person! :love:

MrsScabtree: Wow vilka bilder! :eek: Helt, helt fantastiska!

Oj, vad sentimentalt det blir, men hundvärlden ÄR fantastisk! :)

Är det inte underbart - ju mer jag tänker, ju mer inser jag att jag är gränslöst tacksam över!!
Förutom du, Gnist, och dina klövar och ditt viltblod som tände en ny stjärna i min hunds själ - har vi massor av människor här på Buke att tacka, för råd, tankar, erfarenheter och mod att säga det som inte alla vågar säga alltid!
Ändå, måste jag nämna: INDIL, som drog ut mig och min tossiga Beauceron ur garderoben där vi gömt oss i 3 år, eller från utkanten av appellplan där vi tragglat med tårar i ögonen (mina...) - tills vi, idag, går kurser och SKA tävla till våren/sommaren!! TACK Indil!
Tack till alla er andra: Aliide, ÅsaA, ni Beauceronkännare som hjälpt mig utan fördömanden eller otrevligheter i mina duster med min underbara, tossiga, Beauceron! TACK för alla råd!!! Tack också till Swat, för tips och råd personligen och i långa, fascinerande trådar! Och till Mrs Scabtree för dito uppmuntrande tillrop när Forumvärlden känts trång och skrämmande!
Tack till HELA Buke, som är en märklig och speciell plats!
Oc h detta är bara början. Det finns så många att tacka för så mycket!!!

kl

Jag är så oerhört glad och tacksam över att Miiko lever!

Tacksam över all fantastisk personal på Södradjursjukhuset i Kungens kurva, som hjälpt och stöttas oss under den långa och svåra process som varit efter Miikos olycka.
Alla fina Buke-människor som sagt snälla saker och gett bra tips!

Det har nu gått exakt fem månader sedan det hände, och bilden av när bilen träffar henne och blicken hon gav mig, kommer jag ALDRIG glömma...fast jag verkligen skulle vilja det:cry:

Jag är också så tacksam över att min bästa vän Micke, som jag bor med, har varit där vid min sida hela tiden och tagit hand om/ansvarat för henne som om hon vore hans egen.

Miiko är min älskade lilla ängel, och hon får mig att skratta varje dag:D
Så jag kan på förhand säga att jag är genuint tacksam över den tid som hon och jag har kvar tillsammans:love:

DSC_0120.jpg

Psst. Var inte så glad du. Kärringen försöker förvirra människor ifrån civilisationen i hennes sjumilaskogar!

:eek: :confused: :eek:

Jag????

Näääääääääääähhhh.. Det var ju Molly det :angel:

Lena får såklart gå med sin egen hund och om han leder henne på irrvägar kan ju inte jag hållas skyldig ;)

Psst. Var inte så glad du. Kärringen försöker förvirra människor ifrån civilisationen i hennes sjumilaskogar!

Så lätt förvillar man inte en gammal Västerbottning ;) som jagats av både arga Älgtjurar och Berguvar förutom dusterna med Beauceronen och GordonSettern! :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 520
Senast: Kajsalisa
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 732
Senast: s957
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 751
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Problemet med hundsmuggling!