alltid! Dags att köra in de baraDom som vinner är dom med havremoppar hemma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
alltid! Dags att köra in de baraDom som vinner är dom med havremoppar hemma
förstår inte varför du inte vill dela med dig av kunskap utan bara vill förstöra med ironi, svara med frågor osv. Ha en trevlig dag.Varför skulle jag inte? Det tar tid, men vad menar du hindrar mig?
Den största anledning till att jag inte gillar elbilar.Jag tycker att elbilar är obehagligt tysta! Man är så van vid att använda hörseln tillsammans med synen för att se till att det är säkert att korsa vägen eller liknande. Speciellt när jag är ute och rider och då är det obehagligt att det ana komma en tyst bil susande i full fart.
Nu ser jag ju så jag får väl vänja mig vid att inte kunna använda hörseln alls för att upptäcka bilar. Men för synskadade är det direkt farligt om de inte kan höra bilen! Jag önskar att det hade lagts på ett ljud på elbilarna så att de hörs när de kommer körande.
Där så är det snarast tvärt om.Det är inte okomplicerat att en elbil ofta diskuteras i termer av solel och egen batteripark, dels är bilen en tung investering - sedan kommer uppsäkring av elsystem, solel och batterier som ytterligare tunga investeringar och kostnader. Det är verkligen inte möjligt för alla. För att sedan köra billigt och miljöbra,
om man nu klarar att räkna hem de investeringarna alls.
Att då köpa en gammal bil som ingen egentligen vill ha och klämma ytterligare några mil ur den är ju ett bra val på det viset.Jag tycker en viktig fråga att diskutera vilka som verkligen behöver äga en bil alls, eftersom stor del av miljökostnaden uppstår redan innan motorn, oavsett sort, är startad av köparen första gången. Räknar man då in andra investeringar stiger det ytterligare.
Tanka svart på firman menar du?Icke-bönder också
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/konsument/elbil-billigare-att-aga-an-bensin--och-dieselbil/Jag säger det igen. Jag hade jättegärna kört en elbil om jag hade haft råd. Inte bara bilens inköpspris men elpriset, priset på däcken (som jag av min däckgubbe fått höra är MYCKET dyrare än vanliga däck).
Dessutom behöver jag en dragbil som rymmer fem-sex hundar och som jag faktiskt har råd med. Finns inte.
Tanka svart på firman menar du?
Eller köra på oskattad villaolja?
förstår inte varför du inte vill dela med dig av kunskap utan bara vill förstöra med ironi, svara med frågor osv. Ha en trevlig dag.
https://www.teknikensvarld.se/nyheter/konsument/elbil-billigare-att-aga-an-bensin--och-dieselbil/
En elbil behöver ju inte servas på alls samma sätt (ingen olja som ska bytas, filter, kamrem, packningar mm), vilket drastiskt minskar servicekostnaden och därmed den totala månadskostnaden jämfört med en "fossilbil". Gjorde en snabb jämförelse på däckpris på däck247 och generellt verkar däcken ligga på 800-3000 kr även för elbilar (förutom möjligen Tesla, som ju är något av ett premiummärke).
Jag säger det igen. Jag hade jättegärna kört en elbil om jag hade haft råd. Inte bara bilens inköpspris men elpriset, priset på däcken (som jag av min däckgubbe fått höra är MYCKET dyrare än vanliga däck).
Dessutom behöver jag en dragbil som rymmer fem-sex hundar och som jag faktiskt har råd med. Finns inte.
Det kan bli strömavbrott i några dagar helt utan apocalyps.Om apocalypsen är framme så är det nog många som struntar i svarta vs vita pengar. Jag trodde det var det scenariot som diskuterades.
Mannen från Finland som sprängde sin Tesla model S från 2013 tror jag, för att något kostade 200 000 att reparera håller nog inte med... Men det var kanske ett undantag.https://www.teknikensvarld.se/nyheter/konsument/elbil-billigare-att-aga-an-bensin--och-dieselbil/
En elbil behöver ju inte servas på alls samma sätt (ingen olja som ska bytas, filter, kamrem, packningar mm), vilket drastiskt minskar servicekostnaden och därmed den totala månadskostnaden jämfört med en "fossilbil". Gjorde en snabb jämförelse på däckpris på däck247 och generellt verkar däcken ligga på 800-3000 kr även för elbilar (förutom möjligen Tesla, som ju är något av ett premiummärke).
Under en väldigt kort period av apocalyosen.Kanske, kanske inte? Förstår inte varför det scenariot skulle vara omöjligt. Oavsett så var poängen att bränsle fortfarande går att finna någon annanstans, utöver macken.
Mannen från Finland som sprängde sin Tesla model S från 2013 tror jag, för att något kostade 200 000 att reparera håller nog inte med... Men det var kanske ett undantag.
Elbilar puttrar inte, de susar.Behöver du ladda mer kan man ju outtra ivög till ett ställe med el och ladda upp sista där. Har alla strömavbrott samtidigt?
Jag vet.Tesla är inte den enda elbilen. Det är enda bilen med hållbart laddnätverk om en vill på längre resor obehindrat, men som sagt: här är 1/3 på gården Tesla.
Vad i hela friden har hon för omodern bil? Nissan Leaf eller? De är väl de enda (extremt omoderna budgetbilar) som möjligtvis ännu ligger 10 år efter alla andra.Vad är en myt? Att inte ladda på natten?
Kollegan som byter bil (leasing) till en ny elbil får information att batterierna räcker väldigt kort tid och hon har fått info om sin bil hon ska lämna in att den måste skrotas pga man byter inte batterier på elbilar (den är 2-3 år gammal).