Täcke för en kamin

Sv: Täcke för en kamin

Ja fast jag har bara trosor, allt på överkroppen snärjer bara in mig. Enda gången jag har t-shirt är när jag sover borta och jag avskyr det.

Nu har jag sovit första natten med mitt nya täcke!

Lite för varm var jag, stundtals. Men jag ÄR helt enkelt överhettad på nätterna just nu.

Dock var täcket en enormt behaglig känsla, en glatt lätthet som var helt speciell.

Stoppningen såg ut som änglahår som man hade runt julgransljusen förr - och höljet var mycket riktigt just gasväv. Konstig kombo - men väldigt bekvämt att sova med.

Nu har jag sovit första natten med mitt nya täcke!

Lite för varm var jag, stundtals. Men jag ÄR helt enkelt överhettad på nätterna just nu.

Dock var täcket en enormt behaglig känsla, en glatt lätthet som var helt speciell.

Stoppningen såg ut som änglahår som man hade runt julgransljusen förr - och höljet var mycket riktigt just gasväv. Konstig kombo - men väldigt bekvämt att sova med.

Du får gärna uppdatera om en vecka o se om det fortsätter så här bra :) I så fall ska jag nog beställa. Har IKEAS svalaste nu, men vaknar sjöblöt emellanåt ändå. Svettas ju pga antideppen.

Inatt vaknade jag inte av att jag blev varm. Däremot vaknade jag när jag behövde kissa och sen blev jag lite varm när jag skulle somna om. Men täcket är faktiskt urskönt.

Jag betalade 540 för mitt, ordinarie pris är 600. Sidenselma har den rabatten (samt fraktfritt över 500 kr) fram till 3 dec.

Dun är oavsett årstid det bästa att sova i, på IKEA har de väldigt tunna duntäcken för just kaminer. Kan rekommendera det då min man (kamin) köpte ett sådant pga samma problem som du.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 046
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka