Täcke för en kamin

Sv: Täcke för en kamin

Det är nog tur att jag inte bad moderatorn flytta tråden till Andra djur. Det hade blivit lynchning.

Menar du att trådarna om männen borde ligga på Andra djur?:angel:

Skrattar så jag gråter!! :rofl::laugh:

Tillägg: Jag har inget råd att ge om täcke till en kanin...kamin då jag själv gillar att sova vid ett element, intill en varm hund, i pyjamas och med tjockt täcke. Å andra sidan sparkar jag av mig täcket i alla fall efter en stund när jag sover= bra med pyjamas, element och hund då :)

Senast ändrad:

Jag läste "täcke för en kanin" och undrade först över huruvida man verkligen har täcken på kaniner, sen över om inte tråden borde ligga under Andra djur och till sist blev jag förvånad över att du, Mandalaki har kanin!:D

*Kategorin onödiga trådsvar*

Själv läste jag kamin precis som det står, men kunde för mitt liv inte förstå varför mandalaki skulle köpa ett täcke till sin kamin, de brukar ju i regel kunna hålla sig varma ändå. :p Sen trillade polletten ner! :D :D :D

Jag är a bit of both i frågan... en ohjälplig isbit som fryser så jag skakar när jag går och lägger mig, men senare på natten vaknar badandes i svett. :wtf:

Bästa lösningen för MIN del har varit relativt tunt sommarsyntettäcke, ett helt vanligt från IKEA (men du har ju testat den varianten), varm vetekudde vid sänggåendet eftersom täcket DÅ är för kallt - och sedan att faktiskt sova i en t-shirt. En funktions-t-shirt för herrar är det bästa ska tilläggas, stor nog och med effektiv "värme-och-fuktavledning" eller vad man nu ska säga.

Uppenbarligen kastar jag av mig täcket då när det blir för varmt, det gör jag inte om jag sover utan nåt på mig. Trodde aldrig att det skulle vara lösningen, att klä på mig mer. Det är dock en så "tvärtom" lösning att jag betvivlar att det skulle fungera för någon annan... :D

Senast ändrad:

Själv läste jag kamin precis som det står, men kunde för mitt liv inte förstå varför mandalaki skulle köpa ett täcke till sin kamin, de brukar ju i regel kunna hålla sig varma ändå. :p Sen trillade polletten ner! :D :D :D
samma här...
täcke till en sån här??
kamin_zps7dba1f24.jpg

Väntar spänt på rapport :) Har exakt samma problem o har verkligen tröttnat på att man vaknar med dyngsurt lakan, påslakan, kudde o täcke... :banghead:

Det kommer nog under veckan, får rapportera då:)

Jag svettas inte, jag blir bara alldeles överhettad under täcket. Därav kaminliknelsen som jag nu inser inte var helt lyckad:D

Ja, sova i t-shirt brukar jag inte gilla, det liksom snör åt runt kroppen även om man har en jättestor.

Jag är nog väldigt kinkig för jag kan varken sova om det är för varmt eller för kallt. Under täcket, vill säga, temperaturen i rummet påverkar inte lika mycket.

Vill man ha något på sig när man sover fast man lätt blir varm kan jag rekommendera en t-shirt av siden, det är fantastiskt trevligt.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 046
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 562
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka