musen21

Trådstartare
Hur gör ni (som inte har gudasnälla hästar som bara står) för att kunna ta tempen? Måste nämligen göra det en vecka framåt på min shettis. Han tycker INTE om det och jag måste ha hjälp av nån som håller i honom så han står still. Idag var jag själv och kämpade länge och väl men icke. Jag fick helt enkelt ge upp (för att undvika diverse sparkar...) och ställa in honom i boxen. Känns inte bra då han har blivit kastrerad och kan få en infektion :cry:

Sv: Ta tempen

Om du har medhjälpare så be denne att lyfta ett framben när du tempar. Det brukar hjälpa. I värsta fall får du väl ta till bremsen. Det är ju viktigt att du tempar hästen nu.

Sv: Ta tempen

Det var en bra ide :) ! Har jag inte tänkt på :bow: Vi var två idag och det gick bra (ingen feber). Ska prova att lyfta benet nästa gång! :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 176
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
17 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka