ta reda på cippnummer?!

Madde_padde

Trådstartare
Hur gör man de?
Vet att vetrinären kollade när jag var inne sist, men dom hade inte telefon tid nu tyvärr.

Kan man åka till en vetrinär och be dom kolla eller finns de nån annan som kan kolla upp de?

Sv: ta reda på cippnummer?!

Chip-numret står i registreringspapprena.

Vill man läsa det på hunden är det veterinär eller polis, vad jag vet. Finns kanske fler?

Inte min hund ja har henne barap å foder å ägaren har papprena!
Satt dock nu å kollade på stamm å grejer å vore skoj å kolla upp henne lite mer tänkte jag inför avel :)

Aha!

Ja, då är det väl uppfödaren/ägaren som kan ge numret snabbast om du inte får tag på veterinären. Fast det kostar ju att åka dit...och polisen tror jag inte gör det om det inte finns en anledning?

Kanske kan du ringa Jordbruksverket? Fast det är bara en gissning.

Men snälla lilla rara, ring till din uppfödare!

Har du inte stamtavlan?
Eller åtminstode en kopia på stamtavlan?
Vaccinations intyget?
NÅT måste du ju ha, åtminstode ett fodervärdsavtal och där står alla hundens uppgifter!

idnr ska finnas på både besiktiningspapprena, vaccintyg, föräkringenspapprena och hos vetrinär.... annars ring ägaren....

Även på en foderhund ska stamtavlan följa hunden tillsammans med ett fodervärdsavtal.

Ring annars kanske till SKK och kolla i hundägarregistret. På hemsidan kan man enabrt söka på chip och ID-märkning, men de kanske kan söka på kennelnamnet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 171
L
Hundhälsa Dethär kanske är en lite konstig fråga! Men jag har en hund som är nästan ett år. Han är världens gladaste och snällaste hund och...
Svar
4
· Visningar
958
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 210
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka