Ta över katt långt bort-hur frakta?

Sandan

Trådstartare
Hej!

Tror det är första gången jag är inne på katt här och skriver. Men nu är det så att jag planerat att ta hem en till omplaceringskatt som jag fastnat för och den nuvarande ägaren gillar oss och vårt hem. Problemet är att det är ungefär 55 mil mellan oss! Därför undrar jag om det är någon här som har erfarenhet av att frakta katt så lång sträcka? Då tänker jag mig alltså om det finns något företag eller liknande som kan frakta katt (tänker mig liknande som hästtransportörföretagen). Det är inte aktuellt att jag skulle åka och hämta katten av flera anledningar. Jag tror inte heller att kattens nuvarande ägare har något ärende här norrut och vill skjutsa katten hit. Jag vet inte alls om detta går att lösa, men har ni några tips mottages de tacksamt!
 
Sv: Ta över katt långt bort-hur frakta?

Den närmsta katt jag köpt fanns 70 mil bort, och jag har alltid hämtat själv.
(Bil, färja, flyg och tåg har funkat utmärkt)

Att hitta någon som kan köra den blir svårare, men det finns ett par sidor som samarrar transporter bla på facebook.
 
Sv: Ta över katt långt bort-hur frakta?

flyg?
Har sålt katter som köparen hämtat med flyg eller bil. Då har de handlat om 100mil...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 316
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 283
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 681
Senast: mackan
·
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 287
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp