Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Apropå puckade, IKEA-relaterade misstag kan jag meddela att jag just insåg att jag hade tittat fel på en decimal. Jag har inte köpt 10,5 meter tyg till sovrumsdraperier. Jag har köpt 105 meter. Undrar just vad jag ska göra med det som blir över. Fluffiga underkjolar?
Det kan man fråga sig! Alltså... tyget Britt finns på balar om 3500 cm. Av någon anledning inbillade jag mig i affären att det betydde 3,5 meter, och eftersom jag behövde tre längder om 2,30 vardera så blev jag lätt irriterad över att behöva köpa tre balar för att få tre hela längder (man vill ju inte gärna skarva på ett draperi). Nu när jag rullade upp första rullen för att klippa första längden så slogs jag av hur mycket det såg ut att vara kvar på rullen trots att jag tagit 2,3 meter av de 3,5 som jag trodde den innehöll...
Tyget Britt kostar 7 kr/m. Jag hade anat ugglor i mossen om det hade varit det enda jag köpte, men i kombination med tv-möbler hit och stolar dit (+ en massa småplock som det alltid blir på IKEA) så var det inget konstigt... tyckte jag.
Vi får väl se. Jag ska försöka hitta kvittot och sen får jag väl i alla fall testa. Förra gången jag var tvungen att lämna tillbaka en bal (av ett annat tyg, som dessutom var köpt till jobbet och INTE fel - de bara ändrade sig) så tyckte kundtjänstkillen att han gjorde mig en jäääättestor tjänst, eftersom man egentligen inte får lämna tillbaka metervara. Ens om den är oöppnad, fortfarande instucken i plast och med etiketten kvar. "Men okej då, jag gör det för dig. Fast egentligen får jag inte. Så nu har du tur."
Så här ser det ut om man lägger det mot mörk bakgrund. Tyget i sig är alltså vitt, håligt och lite mönstrat. "Made in Hell" står det säkert någonstans men det har de inte skrivit ut på hemsidan.
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Kropp & Själ
Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
Hästnyheter Själv drar jag gränsen vid att äta någon av mina hästar men inga problem att äta häst eller att någon annan äter mina när den dagen kommer.
Hundavel & Ras Denna tråd skulle egentligen flyttas till radannonser eller raderas, men jag känner att informationen i den är bra och intressant.
Dock...
Hästmänniskan Ameo, jag såg att du var någon form av moderator på trådar här under hästmänniska. Är det möjligt att du skulle kunna ta bort tråden nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.