Ta med sig barn till arbetsplats???

Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Enda jobbet jag skulle vilja ha barn på är om själva jobbet innefattar barn, vuxenjobb är inga bra ställen för barn att vara, speciellt inte kontor osv, vad har barnet för intresse av att vistas på såna ställen?
Om man hälsar på ngn gång med barn är en sak men jag anser inte att man har rätt att stanna en hel arbetsplats bara för att barnet skriker, då går man.
Jag skulle inte kunna koncentrera mej på viktiga samtal eller pappersarbeten med skrikande barn.
jag är mamma själv så det har inte med barnhat att göra som vissa här försöker få det att låta, utan att man vill kunna sköta sitt jobb.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Om jag råkar hamna på akuten vill jag att personalen där kan ta hand om mig och inte sina egna ungar!

Om alternativet är att där inte finns någon personal - vad väljer du då?

"Tyvärr, idag kan vi inte fixa ditt benbrott för alla är hemma med sina barn, här ta en Treo"
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Om alternativet är att där inte finns någon personal - vad väljer du då?

"Tyvärr, idag kan vi inte fixa ditt benbrott för alla är hemma med sina barn, här ta en Treo"

Om det är kris så måste man givetvis vara flexibel. Men att planera sin tillvara så att barnen måste vara med på jobbet är fel. Om oväntade saker händer så barnen måste tas med på jobbet en dag så kan det väl vara ok.

Men ingen gång när jag varit på akuten så har jag sett att personalen trott att det varit en förskola så jag har aldrig upplevt detta problem.

Och är det bara ett benbrott så är det inte osannolikt att man får vänta. Jag tror dock inte att sjukvården skulle fungera bättre om personalen hade sina barn med.

Finns det förresten barn som inte kräver tillsyn alls och inte tar någon uppmärksamhet från föräldern?
 
Senast ändrad:
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Äsch hon vill bara visa upp sig.
*Hey titta på mig* -vill ha mkt uppmärksamhet.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

No1 Jag är av samma åsikt som dig, jag vill inte se andras ungar o vill inte heller ta med mina egna varken djur eller barn.

Ville bara kolla andras åsikter då vissa kommer väldigt ofta hit med sina barn.

Byt arbetsplats :D

Jag har mest jobbat på mansdominerade arbetsplatser och av någon märklig anledning så visar mina manliga kolleger noll intresse av att ta med sig barnen eller titta på de få ungar som sällan presenterats av de kvinnliga kollegerna.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Där jag jobbar är det mer individberoende än könsberoende, trots att det är flest män på min arbetsplats.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Där jag jobbar är det mer individberoende än könsberoende, trots att det är flest män på min arbetsplats.

Jaha.
På mina arbetsplatser är det bara kvinnor som tagit med sig barn och männen har varit noll intresserade...inkl mig då.

Jag intresserar mig bara för barn, hundar, hästar som tillhör människor jag har en nära relation till.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

*KL*

Det beror på vad man arbetar med, i mitt jobb är det olämpligt att ha barn med sig eftersom vi arbetar med starka kemikalier.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

*kl*

På ett äldreboende där min mormor bor var det en mamma som tog med sig sitt barn varje gång hon jobbade helg. Långa pass var det, och barnet fick roa sig självt hela dagarna.

Synd att inte barnpassningen kunde ordnas på andra sätt. Synd om barnet och synd om de boende. Barnet härjade och flängde och tog kommando över allt, jag tycker ju inte att de gamla som bor där ska behöva se på barnprogram på TV:n istället för att spela bingolotto som de gjorde annars :crazy: För att nämna ett exempel.

Men nu handlade ju tråden om besök, och pja. I vårat jobb har vi tystnadsplikt, så inga barn med på jobb. Kanske i personalrummen, men inte ute hos brukare. Men jag träffar gärna mina arbetskamraters barn, förstår att de vill visa upp dom.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men guuuud jag skulle tycka att det var sjukt oproffsigt om en LÄKARE tar med sig sin unge till arbetsplatsen. Då om någon gång är det väl viktigt att läkaren är fullt koncentrerad på patienten och helt ostörd, annars kan det ju resultera i en felbedöming. Jag skulle bli helt knäpp om det var ungar med när jag som patient skulle bli undersökt eller tala med läkaren.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Och du vet vad jobbar med när jag har med mig barnen?

Jag sitter, efter att patienterna gått hem, och skriver svar på röntgenundersökningar vid datorn. Det drabbar inte patienterna om jag har ett barn vid datorn bredvid eller i väntrummets lekhörn.

Däremot är det skittaskigt mot patienterna om de inte får svar på brådskande magnetkameraundersökningar och därför kanske får vänta längre på tex en canceroperation.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men guuuud jag skulle tycka att det var sjukt oproffsigt om en LÄKARE tar med sig sin unge till arbetsplatsen. Då om någon gång är det väl viktigt att läkaren är fullt koncentrerad på patienten och helt ostörd, annars kan det ju resultera i en felbedöming. Jag skulle bli helt knäpp om det var ungar med när jag som patient skulle bli undersökt eller tala med läkaren.

Läkare är väl människor som alla andra? Problem med dagis/barnpassning kan väl uppstå även för en läkare?

Naturligtvis finns det ju tillfällen där barn absolut inte ska/bör vara med, inte bara inom sjukvården utan även inom andra yrken. Jag tror dock inte att det finns en enda läkare som har med sig sitt barn i samband med att han/hon har att göra med patienter.

Inte bara för att det ger ett oprofessionellt intryck, utan om jag vore läkare och förälder så skulle jag inte vilja utsätta mina barn för alla de patienter jag träffade. De går ju trots allt till läkaren av en anledning (sjukdom, åkomma etc.)
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

kl

TS lät i mina öron ganska irriterad i sitt inlägg och det kan ju lätt ge sken av att man då tycker mindre bra om barn? Har du lika dåligt tålamod med en kollega som stör (pratar för högt, lyssnar på musik etc.)?

Å andra sidan kan jag verkligen förstå irritationen över att en kollega kommer in med sitt barn och stör arbetet för femtielfte gången i rad.

Vi sitter också i kontorslandskap och där är det mer eller mindre kutym att man inte tar med sitt barn med in i kontorslandskapet utan man ses i lunchrummet/fikarummet/cafeterian. Skulle de dock ta med barnet in i kontorslandskapet och sen föra en massa oljud så skulle det förmodligen störa mig om det pågick en längre tid/upprepade gånger. Någon enstaka gång kan jag acceptera.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men lägg av bara för att man låter irriterad så är det ju inte för att man inte tycker om barn???

TS är ju irriterad över att föräldern tar med barnet till arbetsplatsen gång på gång, vilket jag helt förstår.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men lägg av bara för att man låter irriterad så är det ju inte för att man inte tycker om barn???

Har du ens läst mitt inlägg eller hugger du bara av vana?

Jag påstår inte att TS inte gillar barn. Jag spekulerade i varför det kunde uppfattas som OM ts inte gillade barn.

TS är ju irriterad över att föräldern tar med barnet till arbetsplatsen gång på gång, vilket jag helt förstår.

Se citat från mitt tidigare inlägg nedan:

"Å andra sidan kan jag verkligen förstå irritationen över att en kollega kommer in med sitt barn och stör arbetet för femtielfte gången i rad."

På vilket sätt anser du att jag i min kommentar inte uttrycker min förståelse för detta?
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jo men om inte folk orkade gå tillbaka till första sidan så skrev jag utifrån ett annat perspektiv.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Om jag råkar hamna på akuten vill jag att personalen där kan ta hand om mig och inte sina egna ungar!

Silverkedjan jobbar inte på akuten utan på röntgen, dvs inte med direkt patientvård. Där kan jag förstå att det fungerar att ha med barn.

På akuten eller på en vårdavdelning skulle det däremot vara svårt. Mindre barn för att det kan bli svårt att utföra arbetet (som emellanåt inte kan vänta) och större barn av sekretess-skäl.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Det hade jag absolut kunnat, jobbat på äaldre boende och skall nu ut i hemtjänsten. Skulle nog inte ta med honom ett dubbelpass för hans skull, men de allra flesta av de gamla älskar verkligen när personalen har med barn eller djur.

Hade de inte gjort det eller barnet varit väldigt besvärligt eller mycket att göra så Nej,det skall inte behöva gå ut över arbetet dvs vårdtagarna. Men annars tycker jag det är ok. Jobbat med persopnel som haft med både barn & barnbarn och alla tyckte det var supermysigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 498
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp