Ta med sig barn till arbetsplats???

Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har tagit med mina barn till min arbetsplats flera ggr (och även andra) när de var mindre, men nu jobbar jag ju på ett äldreboende, och lite gör de (boende) så glada som att se barn (eller ett husdjur) så vi gör det mest för DERAS skulle. Skulle inte gjort det om jag jobbade på en seriös arbetsplats. Ja alla vet ju att äldrevården är långt ner på heriaki-listan för yrken så det kan ju va skillnaden, för andra yrken (som ligger högre på listan) är ju småbarn endast ett hinder vare sig de är där eller på dagis![/QUOTE]

:bow::bow:

mina tre ungar har aldrig fått följa med mig en helarbetsdag men ibland så kommer dom efter skolan och sitter och fikar och ritar medans jag jobbar och väntar på att jag ska sluta eller mormor
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Hos oss är det också cheferna som släpar med snoriga ungar:eek:
Sen skyllde han på att jag smittat honom med en förkylning!
VA, det var ju DIN UNGE som smittade MIG!!! svarade jag o då blev han tyst:devil:
Annars bostätter sig ungarna på kontoret vid div lov.
Vår tjej har varit med en förmiddag, vi skulle till logopeden vid elva så mellan 9 - 11 var hon med, satt mest o tittade på barnkanalen.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag tror helt enkelt att hon var uttråkad och ville träffa vuxna människor. Tydligen var det ju ändå några stycken som var intresserade av barnet...

Man kan ju säga till på ett trevligt sätt att man tyckler att hon kan gå ut med sitt barn. Jag klanske felaktigt fick intrycket att du inte var trevlig?:angel:

Hos oss blir vi alltid glada när någon medarbetare kommer in med barn. Stora som små, men jag jobbar på en gynavdelning, så vi sitter såklart inte i kontorslandskap. Alla är dessutom väldigt engagerade i varandras graviditeter, vi joibbar ju mycket med den typen av patienter...
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har tagit med mina barn till min arbetsplats flera ggr (och även andra) när de var mindre, men nu jobbar jag ju på ett äldreboende, och lite gör de (boende) så glada som att se barn (eller ett husdjur) så vi gör det mest för DERAS skulle. Skulle inte gjort det om jag jobbade på en seriös arbetsplats.

Är ett akutsjukhus en seriös arbetsplats?

Patienterna brukar VERKLIGEN :love: uppskatta mina små tomtar som är med mig på julaftonsjouren.

Har man oflyt och bryter lårbenhalsen på jul kan en liten tomte sprida lite glädje i eländet.

Som tur är verkar de flesta patienter uppskatta barn.

Jag måste säga att jag tror det ligger något annat bakom TS barnhat.

Något slags hangup på barn, som man kan om man inte har bearbetat varför man inte har egna. Jag har bara märkt den där typen av stingslighet från enstaka barnlösa.

Annars tycker jag det snarast är extremt att en föräldraledig kollega bara törs komma in en gång var tredje månad på sin arbetsplats :eek:

Fy vilka ruttna kollegor som inte kan se helhetsperspektivet utan hakar upp sig på lite pip :cool:

Jag är läkare. Om jag pratade med någon i telefon i jobbet och hörde barnskrik i bakgrunden skulle jag knappast bli störd utan tycka det var lite roligt att det kunde få finnas barn på den arbetsplatsen, det ger ett tolerant och trevligt intryck. Om den jag pratade med kunde se det från den mysiga och inte griniga sidan alltså ;)
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men snälla lägg ner, du skriver själv att "det ligger något annat bakom mitt barnhat"

snacka om att dra egna slutsatser ??:cool::cool: lite onödigt att kalla någon barnhatare va?

Jag tycte inte att barn har att göra på ett kontor, jättemånga kollegor tycker precis samma sak vare sig man har eller inte har egna barn.

Visst förstod jag att du och inte_ung skulle svara i denna tråden och jag visste även på förhand era åsikter, verkar väl snarare vara du som hakar upp dig på att alla kanske inte uppskattar barn på arbetsplatser (eller övriga platser heller).

Min egen familj o mina närmastes ungar fullkommligt ÄLSKAR jag (de är mina juveler, du skulle aldrig kunna spåra något barnhat what so ever), men andras barn struntar jag fullständigt i och tycker att de stör om de galltjuter vart det än är, du behöver väl inte kalla mig barnhatare för det???
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag gillar barn, sitter gärna barnvakt och kommer med största sannolikhet att skaffa egna en dag.

Men ändå vill jag inte se snoriga småungar på mitt jobb (som är "för sjuka för att gå på dagis").
Friska barn får gärna följa med föräldrarna till jobbet, OM de kan uppföra sig och låta bli att störa.

Jag har fått ta med mig min hund till jobbet när det har krisat. Under förutsättning att hon är tyst och inte stör de andra. Samma gäller för barn.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag kan inte hjälpa dig. Alltså en del vill gärna visa upp sina telningar och tar med dem en gång och det är väl OK men se då till att ungen är nysoven och bytt så det stör så lite som möjligt. Vi är ju faktiskt där för att arbeta, vilket i mitt fall kräver lite koncentration och att behöva sitta i telefon :)

Och ni som arbetar inom t ex vården har nog en annan poäng i att ta med dem, för patienternas skull.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag gillar barn, sitter gärna barnvakt och kommer med största sannolikhet att skaffa egna en dag.

Men ändå vill jag inte se snoriga småungar på mitt jobb (som är "för sjuka för att gå på dagis").Friska barn får gärna följa med föräldrarna till jobbet, OM de kan uppföra sig och låta bli att störa.

Jag har fått ta med mig min hund till jobbet när det har krisat. Under förutsättning att hon är tyst och inte stör de andra. Samma gäller för barn.

Det är ju just det såm är det absolut galnaste, släpa med de när de är sjuka så andra smittas?

För mig går inte ekvationen ihop?
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag skulle inte ta med mitt barn till ett kontorslandsskap.
Däremot har sambons arbetskompisar begärt att vi skulle komma upp med henne så dom fick lukta. Så där var vi ett par timmar innan de släppte iväg oss. Nu jobbar han som tågförare så hon störde ju ingen eftersom dom "vilar" på kontoret (och sov dessutom hela tiden trots att alla försökte väcka henne).

Jag har inte vart ner på min arbetsplats med henne ännu, jag väntar ett tag till med det eftersom jag själv har en förmåga att åka på alla sjukdomar som finns och det kan flyga runt massa sådant på mitt jobb. Men dom väntar också, och tjatar :p
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Om jag råkar hamna på akuten vill jag att personalen där kan ta hand om mig och inte sina egna ungar!
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Något slags hangup på barn, som man kan om man inte har bearbetat varför man inte har egna. Jag har bara märkt den där typen av stingslighet från enstaka barnlösa.

Det är ju möjligt att din teori stämmer på humlan, vad vet jag.

Men jag är inte barnhatare och inte barnlös och är dessutom mycket populär bland de flesta barn.

Jag har just nu två manliga föräldralediga arbetskamrater som allt då och då tittar in en stund med telningarna i bärsele och jag blir galen snart.

Detta är ett arbete som kräver lugn och ro och koncentration. Det vet de, för de har samma jobb. Hur kan de tro att det är okej att ha barn med sig???

Jag säger inget om att visa upp bebisen någon gång tex vid en gemensam fika, men mitt bland folk som jobbar och vid upprepade tillfällen. :eek: Jag fattar det inte. För mig gör det att jag är mindre intresserad av deras barn än jag annars skulle ha varit eftersom jag tvångsumgås med dem vid olämpliga tillfällen.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Kunde inte ha sagt det bättre själv:D

Jag blir nog mer sur mot dem mot vad jag hade varit om jag träffat dem på bådas initiativ.

Är det en siames eller en spynx du har på din bild? :) love em!
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har gjort det. Under några månader tog jag med dem varje gång jag jobbade och under sommaren var bara bebisen med, för jag jobbade heltid då och ville inte lämna bebisen till någon annan.

Anledningen till att pojkarna vara med varje kväll var att jag inte hade barnvakt. Jag jobbar kväll två gånger i veckan men bara nästan 4 timmar varje gång och jag får ingen dagisplats eller dagmamma den tiden. Nu passar min brors exfru alla tre barnen när jag jobbar, tidigare har jag haft barnen hos först min ena syster och sedan min andra syster. Funkar det inte med min brors exfru så har jag INGEN som kan passa- och då är det kris!

Jag städar ett dagis och ett fritids. Börjar kl 17 och dagiset stänger kl 17:30 så jag träffar inte personalen speciellt mycket, möjligtvis när de går och stänger och säger hejdå. När dagis är städat går jag till fritids, som stänger 18:30 och möjligtvis stöter jag på personalen där när de säger hejdå.....

ÄNDÅ så dagispersonalen till min chef att de inte ville att mina barn följde med då de inte ställde leksakerna som de var när de tog dem.... ( städade alltid undan efter sig och tog aldrig sönder något), chefen i sin tur hade sett lite mellan fingrarna för jag hade ju ingen som kunde passa dem och han hade ingen som ville ha mitt jobb. Men eftersom de klagade så fick de inte följa med mer.

I somras kunde jag inte vara mammaledig eftersom jag då förlorar mitt jobb. Jag är bara timanställd vikarie eller vad det går som. Trots att jag nu i november har jobbat där i 2 år.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Är ett akutsjukhus en seriös arbetsplats?

Patienterna brukar VERKLIGEN :love: uppskatta mina små tomtar som är med mig på julaftonsjouren.

Har man oflyt och bryter lårbenhalsen på jul kan en liten tomte sprida lite glädje i eländet.

Som tur är verkar de flesta patienter uppskatta barn.

Jag måste säga att jag tror det ligger något annat bakom TS barnhat.

Något slags hangup på barn, som man kan om man inte har bearbetat varför man inte har egna. Jag har bara märkt den där typen av stingslighet från enstaka barnlösa.

Annars tycker jag det snarast är extremt att en föräldraledig kollega bara törs komma in en gång var tredje månad på sin arbetsplats :eek:

Fy vilka ruttna kollegor som inte kan se helhetsperspektivet utan hakar upp sig på lite pip :cool:

Jag är läkare. Om jag pratade med någon i telefon i jobbet och hörde barnskrik i bakgrunden skulle jag knappast bli störd utan tycka det var lite roligt att det kunde få finnas barn på den arbetsplatsen, det ger ett tolerant och trevligt intryck. Om den jag pratade med kunde se det från den mysiga och inte griniga sidan alltså ;)

Fast det är inte frågan om något barnhat. Var har du fått det ifrån?

Jag har inte något emot om en gosig unge kom med sin mamma/pappa för att vara med på jobbet. Men det fungerar inte om ungen ser våran arbetsplats som en lekstuga.

Jag har faktiskt väldigt svårt att se att dina barn hade varit så välkomna på ditt jobb heller om de hade varit riktig pest och pina. Tex högljudt dragit runt på akuten och dragit ner saker i väntrummet. Har svårt att tro att någon patient skulle ha uppskattat det.

Jag älskar hundar men jag hade inte uppskattat om en hund hade suttit och ylat på kontoret när matte/husse tar med den till jobbet.

Till TS:
Kom faktiskt ihåg att förrförra sommaren så var det en medarbetare som kom till jobbet med sin två månader gamla bäbis. Bäbisen var jättesöt och gullig men efter en halvtimme så började den lilla att gråta. När lillan inte hade slutat gråta efter en lite längre stund så reste sig mamman och sa "Nu vill tydligen den lilla inte vara med längre, jag drar mig nu så att ni får lite arbetsro". Inget konstigt med det. Det måste väl ändå vara ett ganska så normalt sätt att hantera det hela på?

Mvh

Tora
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Nej eller hur, har inget alls med barnhat att göra, våra sponsorer betalar för att vi jobbar o seriöst vilken kvalite på arbetet blir det om man blir avbruten störd osv av barn som leker/skriker.



"hoppsan han råkade dra ur kontakten till respiratorn" känns väldigt oansvarigt att ta med barn till ett sjukhus som silverkedjan säger att hon oftast gör :confused::confused:
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag misstänker dock stark att SK har ganska så bra ordning på sina barn. Har svårt att tänka mig att hon skulle tilllåta något som kunde påverka patienternas säkerhet.

Mvh

Tora
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Mina flickor var ofta på mitt jobb när de var små.

Än idag kan gamle chefen börja tindra med ögonen och minnas när de små kräkte ner hans kavaj !

Ingen sa nånsin till mig att de var störande, tvärt om - ALLA gullade med dem. Antingen så var jag totally blind eller så var omgivningen så tolerant. Jag hoppas verkligen på det senare.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

KL

Har visat upp min son på skolan jag jobbade på när han var några månader gammal. Mina elever hade bett mig komma när bebisen var född, ville inte gå för tidigt, dels så föddes han i december just under ett gräsligt RS-virusår och dels vet jag hur de blir med små barn. ALLA vill känna, titta, etc etc. Dock fick ingen hålla för får en vill alla och jag vill inte att mitt barn ska vandra runt från famn till famn. Stämde av innan med kollegorna när det passade att jag kom (vilket jag ungefär visste själv då jag ju kunde schemat) och de ville väldigt gärna se sonen också. Fast vi brukar ofta gå hem och hälsa på nyblivna mammor (har ej varit någon pappa hittills) efter ett tag då det passar dem. Vi är så nyfikna, sociala och bebissuktande.

Kom förbi jobbet en lunch för ett ärende när jag hade ledig dag för kanske en månad sen och jag trodde eleverna skulle ha ätit klart men de satt kvar fortfarande och de blev så glada över att få se den snart 2-åriga sonen (nya elever mot när han var bebis) och kunde knappt slita sig och gå ut.

Så på mitt jobb älskar både elever och personal att få barnbesök men det sker sällan.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

"hoppsan han råkade dra ur kontakten till respiratorn" känns väldigt oansvarigt att ta med barn till ett sjukhus som silverkedjan säger att hon oftast gör :confused::confused:

Det skall nog mer till för att stänga av en respirator. ;)

Och även jag tvekar MASSOR på att silverkedjan skulle ha sådana odågor till barn, och att hon skulle riskera patienters välfärd. Vi är många som vet hur mån hon är om hästar, tänk då hur mån hon är om sina barn och patienter.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Men det fungerar inte med barn på alla arbetsplatser. Det är ju bara för självklart. Där jag jobbar är det strunt samma om alla har med sig sina barn och de leker rally. Det skulle inte märkas nämnvärt ändå och vi kan jobba under ljudnivå flyganfall utan att störas. Vi är vana då det ränner ungar hos oss. Vad gör då några till.

Dock skulle det inte vara lämpligt med barn på mina kompis arbetsplats. Inköparna sitter i telefon och möten mest hela dagen, ofta på främmande språk och inte världens bästa mottagning. Det vore omöjligt för dem att göra sitt jobb om det vore oljud runt omkring dem. Tidscheman skulle spricka om möten måste avbrytas på grund av bråkiga barn.

En annan kompis arbetar på så vis att hon debiterar kund varje arbetad minut. Hon måste då kunna redovisa både för sin chef och för kund vad hon gjort under debiterad tid. Pratar hon strunt i en kvart får hon jobba en kvart längre. Hon ska ju debitera åtta timmar, men kan inte ta betalt för struntprat. Inte populärt då om en kollegas barn hindrar hennes arbete och även hon behöver lugn runt sig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 498
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp