Ta med sig barn till arbetsplats???

H

humlanotrocadero

Någon här som gör det?

Jag skulle i så fall vilja veta varför :confused:

Idag har vi en mamma här som är mammaledig men som ville komma förbi (typ 4 gången under hennes mammaår) hon går omkring med en unge som river telefoner skriker skrattar är som ett åringar är i sitt normala dvs :smirk:

Jättemånga här är superirriterade, ungen gallskrek o mamman försökte seriöst att börja trösta den här mitt bland alla skrivbord (vi har kontorslandskap).

Ett annat tillfälle är när barnet är för sjukt för att vara på dagis, alltså hur sjutton kan man då tycka att det är OK att släpa med den till en arbetsplats där det är kontorslandskap??? :eek::eek:

Hjälp mig att förstå så slipper jag kanske bli så sjukt irriterad.

Hon som var här idag pratade om sin mormor som var världens bästa barnvakt o hon bor väldigt nära så det är ju knappast det att de inte KAN lämna barnet de 2-3h de är här ??
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har gjort det 1 gång, flera som ville se honom å jag skulle hämta min present ;)

Skulle dock aldrig ha med honom där flera timmar, men mina chefers barn brukar komma på besök ibland när de har lov. Men de är så stora att de antingen spelar på datorn upp på kontoret eller är ute och kollar in alla djur.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag kan förstå en gång, man vill visa barnet för sin grupp, men då gör man väl det i köket? eller i något slags samlingsrum? inte går man väl omkring med den o liksom låter den studdsa på vart o vartannat skrivbord o riva telefoner osv? som sagt vi har kontorslandskap.. alltså den vrålar nu så jag tror det kommer att ringa i mina öron som efter en rockkonsert:(
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Precis, man passar i så fall på under en rast eller lunchen.

Du får väl säga till ungen att va tyst och gå försiktigt ;) Hota med att skvallra för tomten annars :angel:
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag är inte på skämthumör, jag sa åt mamman att hon måste gå ut så det gjorde hon, konstigt bara att de inte kan förstå sånt själva.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har varit förbi mitt jobb kanske 5 gånger, och Arvid är bara 1 månad.

Jag vet att jag alltid är välkommen där.

Fast skulle Arvid gallskrika hela tiden så skulle jag förmodligen fara hem, eftersom jag tycker det är jobbigt när det är en massa folk där, och han är otröstlig.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Hur många är ni på ditt jobb? och framför allt hur vet du att alla uppskattar att du är där med ett litet barn?

Om de som kom hit med sina barn alltid hade sovande eller knäpptysta barn skulle jag i alla fall inte bry mig ett dugg, men de hörs ju för sjutton HELA TIDEN! o som sagt vi sitter i kontorslandskap där folk försöker visa största möjliga hänsyn, vi får inte ens ha mobilerna på vibrator
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

10 st, fast man jobbar bara två och två i taget.

För att de ringer flera gånger i veckan och vill att vi ska komma!

Ett kontorslandskap är ju en sak, där skulle inte jag heller vilja ha ett barn springande, jag jobbar på ett gruppboende för handikappade.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

När jag hade flyttat till en stad så började jag jobba direkt. Hade sökt dagisplats 6 månader innan. Allt var färdigt men så ringde dom och sa att det hade varit något strul så hon fick hon börja det datumet som vi hade fått.. Blev så arg. Jag visste inte hur jag skulle göra.. Så jag fick ha min dotter med mig på jobbet i 30 dagar. Jag ringde och tjatade varje dag på chefen på dagiset att det är dom som hade gjort fel.. Jag sa sen efter en månad att jag skulle gå till tidningen med detta. Två dagar senare fick hon börja på dagis...

Min dotter är väldigt lugnt barn.. Som tur va så tyckte alla att det var roligt med ett barn på jobbet. Det livade upp stämningen lite.
Så jag hade väl tur antar jag..

Mvh
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag började JOBBA med första bebisen när han var 6 veckor. Både på egna arbetsplatsen och som veckovikarie.

Tajmade in arbetstiden med hans lugnaste mat- och sovtid så han mest kunde ligga vid tutten eller i vagnen. Behövde jag jobba längre perioder fick pappan eller någon annan vara back up och komma in för tankning, men halva dagar hade jag med bebin själv.

I värsta fall när jag behövde två händer (skriver fortfarande bara med en hand - amningsskadad) lämnade jag honom en kvart till någon frivillig i väntrummet :D

Mina chefer resonerade som så att en kvinna med bebis säkert ändå är lika effektiv som en man utan :p och min närvaro var synnerligen behövlig pga underbemanning.

Men jag var lite matt när jag var ensam i Norge och vakt med en liten magsjuk rörlig 1-åring :crazy:

Alla kanske inte gillar att mina barn fortfarande är med väldigt ofta på jobbet. Men det är inget att göra något åt - jag har ett tufft jobb med låååååånga arbetsveckor och det är omöjligt annars. Jag måste tex hämta på dagis/fritids och åka tillbaka med barnen till jobbet. Eller strunta i övertiden :smirk:

Då tar hellre majoriteten besväret med ungarna framför att patienterna inte får hjälp.

Humlan - de allra flesta brukar tycka det är ROLIGT att det kommer påhälsande bebisar som de följt i magen under hela graviditeten. Fyra ggr på ett år låter myyyyyyyyyyyycket mindre än jag varit med om.

Vi vill se "våra" bebisar minst varje månad.

Barn låter och märks. Och? Är du proffsig i ditt jobb kan du koppla bort det och unna mamman att hålla kontakten med arbetsplatsen.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag är proffsig men vi sitter i kontorslandskap och pratar jag med en sponsor/läkare/studiesköterska/whatever i telefonen och som bäst försöker förstå deras danska/finska/norska så vill jag INTE ha en illvrålande unge som tjuter i örat, att inte en mamma då fattar att hon måste gå ut med barnet tycker jag är konstigt.

Vi jobbar 65 här kanske 5 st kommer fram frivilligt till denna mamman med barnet och verkligen är intresserad, så mitt jobb är nog väldigt olikt ditt.

När jag tänker efter så kanske jag inte är proffsig, jag sa åt henne att gå ut, kändes underbart när arbetsron kom tillbaka :D
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag har tagit med mina barn till min arbetsplats flera ggr (och även andra) när de var mindre, men nu jobbar jag ju på ett äldreboende, och lite gör de (boende) så glada som att se barn (eller ett husdjur) så vi gör det mest för DERAS skulle. Skulle inte gjort det om jag jobbade på en seriös arbetsplats. Ja alla vet ju att äldrevården är långt ner på heriaki-listan för yrken så det kan ju va skillnaden, för andra yrken (som ligger högre på listan) är ju småbarn endast ett hinder vare sig de är där eller på dagis!
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

*KL*

Jag har inga barn. Dock så har vi två st på jobbet som 'nyss' fått barn, och vi har stora tjatkampanjen att de ska komma in med glina. Så imorgon tar ena personen med dig lillan på personalmötet, så vi får beundra underverkar (eller ja de andra, jag är tvärförkyld och få titta på avstånd..)

Skriker barnet halva mötet får pappa gå ifrån och ta ut henne helt enkelt. Och det är intajmat för det ska vara på mötet så alla är där samtidigt, men det ändå inte blir de skarpa lägen som blir i själva jobbet.

Att ha barn med i själva arbetet är både omöjligt och en klar säkerhetsrisk, så det problemet uppstår aldrig här. Ingen förälder VILL ens prova riskera sitt barn så.

Men skrikande barn när man försöker föra arbetsrelaterade konversationer förstår jag om man irriterar sig på, samtidigt så får man förstå mamman med, barn är ju inga robotar.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Nej och eftersom barn inte är några robotar så tar man de inte med sig barnet heller:idea:

Jag är jättestolt över min man tex, tycker han är underbar och så vidare, men inte tar jag med honom till jobbet för att visa upp?
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Under min mammaledighet var jag på jobbet med barnen vid två tillfällen. Den första för att mina kolleger var nyfikna och ville träffa dem. Den andra, för att de som inte träffade dem den första gången var lite tjuriga och ville också se! :angel:

Har din kollega börjat jobba igen? Annars är hon kanske sällskapssjuk. Det kan bli ensamt att gå hemma. Hon saknar väl er! :)

/Timsetim
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Min bebis är med mig på jobbet varje dag!:D
Dvs hon ligger i vagnen medan jag mockar, fodrar vattnar osv till våra 14 hästar.
Hon är också med och håller lektion. Samma gäller med hennes storasyster, fyra år, med den skillnaden att hon ibland väljer att göra annat. Det fungerar alldeles utmärkt. Här är hon med sin ponny.
trixie018besk.jpg
[/IMG]
 
Senast ändrad:
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Det beror nog mycket på vad det är för slags arbetsplast.

Där jag arbetar nu skulle det inte fungera så bra med barn som hörs (gapar och skriker) och syns (springer runt och leker hela tiden) för mycket.

Men är det snälla och försynta barn så fungerar det alldelles utmärkt. Det har varit en del barn från 6 år och uppåt med föräldern på jobbet när barnet har ledigt från fritids/skola och föräldrarna inte har möjlighet att vara hemma.

Vi jobbar också i ett kontorslandskap och alla försöker så gott som det går att hålla nivån nere och att då ha ett barn som mer eller mindre konstant hörs hela tiden hade inte fungerat. Det blir för jobbigt helt enkelt.

Mvh

Tora
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

Jag kan förstå en gång, man vill visa barnet för sin grupp, :(


...ja om nu flera av arbetskamraterna uttalar denna önskan.
Personligen är jag noll intresserad av att se mina arbetskamraters småglin.
Vi har inte den relationen.
I den åsikten vet jag att jag inte är ensam.

Släpar arbetskamraterna med sig ungarna behöver jag givetvis inte titta men då ska ungarna vara tysta också så jag inte blir störd.
 
Sv: Ta med sig barn till arbetsplats???

No1 Jag är av samma åsikt som dig, jag vill inte se andras ungar o vill inte heller ta med mina egna varken djur eller barn.

Ville bara kolla andras åsikter då vissa kommer väldigt ofta hit med sina barn.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 498
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp