orion_x
Trådstartare
Jag flyttade i höstas ihop med min pojkvän och flyttade således från mammas och pappas gård in till stan. Min katt har i hela sitt liv varit utekatt och inte ens gått i närheten av huset och rätt folkskygg, men sen förra vintern fick hon för sig att flytta in och man fick i princip kasta ut henne för att hon skulle gå ut och kissa. Sen kom sommaren och hon var fortfarande en del inne, men gick även ut. Sen i höstas ett par månader efter jag flyttat så dog mamma. Pappa är inte förtjust i katten, och katten gillar inte honom, så hon flyr fältet när inte jag är hemma. När jag sedan åker, för att köra in till stan igen och tar ut henne ur huset så blänger hon på mig och undrar varför jag överger henne... Känner mig så fruktansvärt taskig. Jag funderar på om man skulle kunna ta in henne till stan så hon får bli innekatt på heltid... Iofs så skulle nog min kära pojke få ett rejält utbrott, men problemet är att hon är inte rumsren Är det möjligt att få en katt på 7 år rumsren? Hennes mamma var det aldrig några problem med, för la man bara lite sågspån i en låda så gick hon på den, men inte min katt... När vi kiasterade dem så hade vi en låda på mitt rum, men min katt kissade istället i min säng och under sängen , så de åkte ut dag två... de som skulle hållas inne i 10 dagar . Hur gör man för att få en sån katt rumsren? För mattorna i vår lägenhet är inte lätttvättade... de är för stora för det