Ta med egen häst...

Z

Zeroo

Har någon här tagit med egen häst när ni åkt på praktik? Då menar jag på ett riktigt galoppstall, med proffstränare,osv.. Och då menar jag en häst du Inte rider galopp med själv å så..

Sv: Ta med egen häst...

tror inte det finns något galoppstall som vill ha in en ridhäst vid praktik?

eller hur menar du?

Sv: Ta med egen häst...

Har någon här tagit med egen häst när ni åkt på praktik? Då menar jag på ett riktigt galoppstall, med proffstränare,osv.. Och då menar jag en häst du Inte rider galopp med själv å så..

Jag jobbade/praktiserade hos Pia Höiom i Kungsbacka under sommaren förra året och då hade jag med min häst. Det fungerade jättebra.

Då gick han ute dygnet runt eftersom det var sommar, men om du vill stalla upp din häst blir det nog svårare eftersom många tränare inte har plats och dessutom inte alltid vill ta in okända hästar i sitt stall p g a smittorisken. Jag vet inte om det är möjligt att ta med en ridhäst till stall på banan. Även om det är OK med tränaren så finns det ju väldigt dåligt med ridvägar (om jag inte minns fel är det endast hästar i träning som får ridas på banan) och hagar (de flesta ridhästar är ju vana att vara ute åtminstone några timmar om dagen).

Mitt tips är att du ringer runt till tränare som inte har sin anläggning på Täby eller Jägers och frågar ifall du kan få komma på praktik och om det är möjligt att ta med sig egen häst! Ett förslag är Henrik Engblom i Mellerud (Västra Götaland), jag vet flera som har praktiserat där och haft med sig sin egen häst.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 263
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 016
Senast: MML
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Täcke med bred/hög hals?