Sv: Ta hästen/hästarna med på semstern?
Jag tackar KungTulle, Praefatio och Zqathan för tipsen!
Jag försöker inreda fräscht men kan inte köpa allt nytt. Pengarna tryter ju! Men däremot kan ju allt vara välstädat och snyggt!
Sadelkammare finns (låsbar) eller rättare sagt vedbod med tvättmaskin där man kan fixa några riktiga sadel- och tränshängare.
Vatten finns givetvis på "slangavstånd" och för avspolning av hästen.
Elstängsel givetvis och band. Hur högt måste jag sätta det? (Jag har ju inga hopphästar så jag sätter inte de så högt här hemma...)
Hage till medtagen häst/ar kommer att ligga precis jämte stugan. Så man kan ligga på gräset och prata med sin kompis.
Hagkompis kan jag ev. erbjuda om min shettis kan gå i en närliggande hage. Vi får se om han tycker det är ok. Annars får väl alla mina gå där.
Milslånga grusvägar finns, dock finns här varken strand eller ridhus. Men väl min ridbana. Inget fashionabelt men den funkar.
Tillgång till sjö; Jag måste kolla med de i grannbyn, där det finns en sjö. Kanske man kan åka dit med hästarna i släpen. Eller göra en dagsutflykt. (Ca en mil dit.)
Hyra av häst tror jag inte finns här. (Mina är inte lämpliga; en är för liten, en för sprallig och den sista osäker.)
Shopping är väl inte heller direkt i anslutning, vettig sådan finns på 4,5 mils avstånd men där finns både teater, bio, restauranger och shopping.
Instruktörer är det tyvärr fruktansvärt ont om. Jag kör 7,5 mil till min kompis och tränar...
Hängmatta; bra ide!
Frisbee, bollar, krocketgrejor kan lånad av oss, vi bor nära.
Cyklar kanske?
Dubbelsäng och två "barn"sängar i eget sovrum ska införskaffas till övervåningen. Hur bra måste "barn"sängarna vara? Räcker det med skumgummi eller måste det också vara resårmadrasser? Extrasäng finns och bäddsoffa i vardagsrummet.
Toa med dusch finns inne liksom kök med spis, kyl, micro och sånt. Ett matrum och ett vardagsrum med soffgrupp och kamin.
Når mer att tänka på eller som jag ska fixa?
Tar tacksamt emot tips!