N
nikkis1
Nu skriiver jag igen om min älskade halvblodsval som har artros mellan 6 och 7 halskotan har efter många funderingar hit o dit beslutat att ta bort honom efter sommaren om han nu klarar att gå på bete vill ge honom en sista sommar. Undrar om ni tycker att jag gör fel som har tänkt ta bort honom symtomn han visar i dag är går inte o rida snubblar o vill inte gå fram som förr har alltid varit en pigg kille men inte nu beslutade att inte rida nå mer när det känns som det gör ont för honom har byggt en ställning ihagen för maten för han inte ska behöva sätta ner huvudet har även mat på backen men väljer ofta ställningen men inte alltid har problem när han äter inne i boxen med o stå still trampar ofta framåt o bakåt såg när vi var ute o gick när han skulle beta att han ställer frambenen i spagat ungefär såg när jag longerade att han tappade bakdelen i traven i ena varvet ca 2min sen blev det bättre, tycker i bland att han ser så lidande ut helst efter han busat för det gör han ibland så man kan inte tro att att är skadad. Har jag tagit rätt beslut eller?? Känns så hemskt att man ska ta beslut över nån annas liv. Har så dåligt samvete fast vet ju att han har ont. Läs gärna tråden jag skev förut för hela sjukdomsbilden.Tacksam för svar