Hej allihopa!
jag har hamnat i ett litet dilemma....
det ligger till så här:
Jag hjälper en god vän med hennes häst, av olika anledningar som gör att hon själv inte kan göra det.
Så förutom att jag tar hand om mitt egna halvblod om dagarna så mockar jag, sköter om, fixar och donar med allt som rör stallet, håller i skoningen, rider mm min kompis häst. Jag behandlar den och tar hand om den som om den vore min egen. Ägaren behöver inte ens sticka in sin näsa i stallet, någon gång, för jag fixar allt. (Hon är där ca 1-2 ggr/varannan vecka)
Igår frågade en annan vän i stallet hur mycket jag får för att jag gör allt det här. Jag har aldrig tänkt i de banorna innan, jag har mest sett det som att jag gör henne en stor tjänst.
Vi är mycket bra vänner och vi kan prata och diskutera om allt.
Jag tycker att det är kul att få testa på att ha två hästar och tycker om hästen i fråga väldigt mycket, trots att jag kännt av att det kan vara kämpigt emellanåt med tid mm.
Om ni var i min situation, skulle ni då be om någon slags ersättning eller borde jag bara vara glad för att jag får tillfälle till en häst till? tycker ni att jag är alldeles för snäll? borde jag få något för att jag tar hand om hennes häst, sätter igång den och bygger upp den efter ett års vila?
om ni tycker att det är rimligt att jag ber om ersättning, vad är då rimligt att be om?
Tänkte ta en diskusion med henne om det och se vad hon tycker.
Vad tycker ni?