Sytråden del 4

En liten väst färdig. Men den är så stor! Gjorde en större storlek för att den ska passa längre.
IMG20240622092004.jpg

Jättetrevligt mönster!
 
Vad har ni för symaskiner?

Jag funderar på att köpa en m vet inte vad jag ska titta efter. 🙃
Jag har en Texi black and white. Helt ok hushållsmaskin.
Dessutom en Huskylock overlockmaskin.
En Singer Heavy Duty.
En tretrådig overlock som jag glömt märket på (använder den sällan).
 
Vad har ni för symaskiner?

Jag funderar på att köpa en m vet inte vad jag ska titta efter. 🙃
Jag har en Alfa Smart, Veritas power stitch pro (hushållsmaskiner) och en Juki mo-1000 (overlock).
Alfan syr jag lite allt möjligt på, Veritas använder jag till tyngre sömnad tex hundhalsband och täcken, funkar fint att laga hästtäcken med också.
Ollen mest till trikå kläder.
 
Jag har en Bernette 60 by bernina som jag köpte 2000. Den är servad två gånger genom åren men klarar det mesta.

Sytt i trikå, Manchester och presenning.
 
Jag har en Pfaff som är så gammal att det står Made in West Germany på den :laugh: den syr allt från tunn sladdrig viskos till två lager vaddmal trots undermåligt underhåll, och det kommer hållas en vaka när den väl lämnar in.
 
Jag har stadat av sybordet ... snart fixar jag nog det som behover lagas ocksa ... och jag har tva 3 meters tyger for under 40 kr som ar tankta som klanningar ... Vi far se om det blir nagot av det.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 786
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 521
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
74 170
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp