Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken fin present!⊠som tillsammans med en matchande t-shirt ska skickas till en kompis som snart fÄr sitt andra barn
Visa bifogad fil 147472
Roligt tyg! Benmudden ser lite stor ut, resten Àr svÄr att avgöra pÄ bild tycker alltid bebisklÀder kÀnns sÄ smÄtt att sy eller ja, barnklÀder generellt ser sÄ litet utSlÀngde ihop ett par byxor i storlek 62
Visa bifogad fil 147614
Fast de kÀnns stora fÄr prova nÀr den lille har vaknat
Ja, benen Àr rÀtt vida. Men dÄ Àr de enkla att vika upp, perfekt nu nÀr de Àr för lÄnga (han ligger mellan storlek 56 och 62 just nu). Midjan var ocksÄ lite stor, men fördelen dÄ Àr att det gÄr att knö ner en tröja innanför byxorna. SÄ kasar den inte upp.Roligt tyg! Benmudden ser lite stor ut, resten Àr svÄr att avgöra pÄ bild tycker alltid bebisklÀder kÀnns sÄ smÄtt att sy eller ja, barnklÀder generellt ser sÄ litet ut
Ja, det Àr perfekt sÀtt att bli av med stuvar sydde en del prematur klÀder förut, det kan man kalla smÄtt nu har jag inte riktigt tiden för det tyvÀrr för det Àr vÀldigt kulJa, benen Àr rÀtt vida. Men dÄ Àr de enkla att vika upp, perfekt nu nÀr de Àr för lÄnga (han ligger mellan storlek 56 och 62 just nu). Midjan var ocksÄ lite stor, men fördelen dÄ Àr att det gÄr att knö ner en tröja innanför byxorna. SÄ kasar den inte upp.
SjÀlva byxan var bra! Helt lagom och rum för blöjan.
HÄller med om att det Àr smÄtt att sy! Fördelen Àr att man kan anvÀnda stuvar frÄn andra projekt
Va fin!Senaste kreationen. En skjortklÀnning av en stuvbit för 40 kronor.
Vad Àr det för mönster du har anvÀnt till den?Senaste kreationen. En skjortklÀnning av en stuvbit för 40 kronor.
Jag har utgÄtt frÄn saint shirt av ann ringstrand, sen gjorde jag 4 kilar och anvÀnde fickmönstret frÄn ett annat mönsterVad Àr det för mönster du har anvÀnt till den?
Nu sÄg jag för mig en flanellskjorte-mysklÀnning till vintern.Jag har utgÄtt frÄn saint shirt av ann ringstrand, sen gjorde jag 4 kilar och anvÀnde fickmönstret frÄn ett annat mönster
PÄ biblioteket brukar det finnas bÄde böcker och tidningar med sömnadsmönster, har du skrivare kan du köpa mönster pÄ nÀtet (pdf mönster) och skriva ut och tejpa ihop (kan vara mÄÄÄnga sidor ibland, upp emot 30-40 sidor om det Àr en byxa eller klÀnning typ). Det gÄr Àven att bestÀlla mönster i pappersform, dÄ slipper du skriva ut.Har Àntligen fÄtt hem symaskinen, och i nya lÀgenheten har vi ett "hobbyrum" dÀr symaskinen kan stÄ framme snudd pÄ hela tiden. Vilket den ocksÄ ska fÄ göra.
Jag har ju i princip bara sytt hundselar och hundhalsband tidigare, men skulle verkligen vilja lÀra mig sy klÀder. Det Àr sÄ svÄrt för mig att hitta nÄgot passande i butik, sÄ min tanke Àr att man borde kunna sy sjÀlv och dÄ fÄ till allt som man vill. Jag vill framförallt sy klÀder i linnetyg, för det Àr vad jag saknar mest. TÀnker att det dessutom borde vara ganska lÀtt eftersom det inte Àr stretchigt? Jag kan provsy i gamla lakan för att testa... Men sÄ ska man klura ut vilken modell som passar bÀst. NÄgot enkelt. Gissar att det bÀsta Àr att köpa mönster, men var hittar man sÄdant?
KÀnner mig helt lost för stunden.
JÀmför med modeller du redan har och gillar, rÀkna med att du kommer behöva Àndra lite för att för en "perfekt" passform eftersom alla kroppar Àr olika.Har Àntligen fÄtt hem symaskinen, och i nya lÀgenheten har vi ett "hobbyrum" dÀr symaskinen kan stÄ framme snudd pÄ hela tiden. Vilket den ocksÄ ska fÄ göra.
Jag har ju i princip bara sytt hundselar och hundhalsband tidigare, men skulle verkligen vilja lÀra mig sy klÀder. Det Àr sÄ svÄrt för mig att hitta nÄgot passande i butik, sÄ min tanke Àr att man borde kunna sy sjÀlv och dÄ fÄ till allt som man vill. Jag vill framförallt sy klÀder i linnetyg, för det Àr vad jag saknar mest. TÀnker att det dessutom borde vara ganska lÀtt eftersom det inte Àr stretchigt? Jag kan provsy i gamla lakan för att testa... Men sÄ ska man klura ut vilken modell som passar bÀst. NÄgot enkelt. Gissar att det bÀsta Àr att köpa mönster, men var hittar man sÄdant?
KÀnner mig helt lost för stunden.