Sytråden del 4

Jag har en gammal Husqvarna 500 computer som har massa roliga stygn, en Veritas power stitch pro, en Juki 1500mcs coverstitch och en gaaaaammal baby lock overlock som jag kommer sörja när den dör.
 
Jag hade velat sy fickor på så många som möjligt av mina leggings, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Bakfickor borde vara rätt lätt bara jag hittar en matchande färg, men sidofickor vet jag inte om jag fixar utan att ha sönder leggingsen 😕
 
Sytt lite halsband idag :) börjar få in snitsen nu 😅
IMG_20240629_150216.jpg
 
Håller på med min version av Kaede. Kommer inte ha riktigt alla hängare och fickor, men många. Gör varianten som är som ett förkläde. Ska användas i trädgården till verktyg, så jag hoppas verkligen jag tänkt rätt med fickorna.

Inser nu när jag skriver här att jag tänkt fel. Sjutton också.
 
Nästan klar med mitt förkläde. Men vad ska jag ha som fäste för bandet runt midjan? Har inget vanligt sånt där klassiskt spänne i plast.
Knytband? Tryckknappar, vanliga knappar?

Har fina satinband. Skulle det funka som knyt? Eller är det för halt? Knuten går upp kanske
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 735
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 450
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 967
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 413
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • E-coli hund

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp