Sytråden del 4

Sytt 2 klänningar åt min mamma :)
En smartdress från OMGbananas
IMG_20240705_102937.jpg
 
Och en Valerie dress från Greenstyle. Tycker det var bra jobbat att få ut 2 klänningar på 2 meter tyg, förutom ärmarna på denna då. Men den är också längre fram/bak än i sidorna, så hade jag valt ett mönster ned rak fåll hade jag säkert fått ut ärmarna också 😅
IMG_20240705_102901.jpg
 
Är så besviken. Sydde ett för mig nytt mönster och blev precis klar. Ett par pajamasbyxor som jag hoppades skulle kunna bli fina att sy i roligt tyg senare. De sitter inte bra alls, är inte bekväma och gillar inte tyget heller :( Inget jag sytt senaste tiden har blivit bra så det känns lite nedslående.
 
Är så besviken. Sydde ett för mig nytt mönster och blev precis klar. Ett par pajamasbyxor som jag hoppades skulle kunna bli fina att sy i roligt tyg senare. De sitter inte bra alls, är inte bekväma och gillar inte tyget heller :( Inget jag sytt senaste tiden har blivit bra så det känns lite nedslående.
Jag förstår din känsla. Vad var det som gick fel tror du!
 
Tror väl egentligen att det mest handlar om att mönstret inte uppfyllde mina förväntningar. Kanske i kombination med tygvalet men det var ändå bomullsflanell. Mitt utförande i just det här fallet var det inget fel på.
Så jobbigt när det inte lirar. Jag har ett byxmönster som jag nu använt till 6 par byxor i olika material och alla är olika trots samma mönster. Lite spännande ändå att det skiftar så mycket beroende på material.
 
Sytt en till klänning åt mamma :)
Screenshot_2024-07-07-16-17-19-717_com.instagram.android-edit.jpg


Hon köper ibland tyger som jag ska sy av, och på sistone har det blivit mer köpt än jag hunnit sy, så "tog tag i det" och klippte ut 5 st, varav 3 är klara (dom jag visat nu). Nästa 2 behöver vit ol tråd så dom för ligga till sig tills jag orkar byta färg på ollen 🤣
 
Kollat min tyg förteckning (är så nöjd med den organiseringen av mina tyger) och har 3 meter av tyget jag tänker mig ska få liva upp fodralen till mina stickor. Kan också ha "råkat" beställa ett kompletterande tyg som ska bli fodral till symaskinen.

Behöver komplettera med knytband i någon form och ett enfärgat tyg som matchar mönstret. Måste nog ta en sväng till en tygaffär snarast!
 
Jag får inte tryckknappar att sitta kvar! Hanen lossnar.. tycker jag trycker och trycker, men de lossnar ändå. Bara hanarna. Taggknappar i metall, satta med prymtång.

Kan jag ha satt honorna fel och det påverkar? Fast då borde väl de lossna kan jag tycka. Äsch jag vet inte.

Hjälp!
 
Jag får inte tryckknappar att sitta kvar! Hanen lossnar.. tycker jag trycker och trycker, men de lossnar ändå. Bara hanarna. Taggknappar i metall, satta med prymtång.

Kan jag ha satt honorna fel och det påverkar? Fast då borde väl de lossna kan jag tycka. Äsch jag vet inte.

Hjälp!
Är det tjockare med tyg på den sidan hanarna sitter?
 
Jag sätter ju tryckknappar med prymtång
Funderar nu på en bordspress istället.

Men vad ska man ha egenligen? Jag sätter främst tryckknappar som sagt. Color snaps och taggknappar. Öljetter vill jag kunna sätta med.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 734
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 443
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
73 967
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 413
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • E-coli hund

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Föl 2020

Omröstningar

Tillbaka
Upp