Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått hem ett styck frusen valp. Såå av en gammal trasig filt och lite sladdrig fleece från Rusta gjorde jag ett litet täcke till henne (som ändå blev för stort..):
272196137_2182109578604077_6340613347516258821_n.jpg

Av en barnjacka jag hittade på Myrorna gjorde jag sedan en liten vinterjacka till henne, eftersom täcket här ovanför inte var varmt nog. För att få det extra varmt kan jag dessutom sätta en liten bit av den gamla filten under. Jag klippte ett hål för huvudet och tog en tygremsa som jag knyter runt magen på henne för att hålla det på plats :rofl:

Hade jag gjort det här till en vuxen hund så hade jag troligen flyttat om ärmarna lite, kanske lagt till muddar och framförallt lagt tid på att få sömmarna snygga. Nu ville jag bara bli klar snabbt(!) och tog dessutom trådar i de färger jag ville bli av med :angel: Men själva funktionen är det inget fel på!
272221542_2183310111817357_2669333539780447904_n.jpg
Funktionell sömnad är minst lika bra som snygg sömnad när det är vad som behövs. :)

Provade du jackan på Myrorna innan du handlade? :D

Funktionell sömnad är minst lika bra som snygg sömnad när det är vad som behövs. :)

Provade du jackan på Myrorna innan du handlade? :D
Haha, nej, jag provade den inte :D MEN när jag hade klippt av nedre delen av ärmen så upptäckte jag att den var så stor i ärmarna att jag kunde få den på mig :rofl: (även om den såklart var för liten över axlarna).

Det enda negativa med att shoppa på Myrorna var att jackan inte var ren... Några fläckar såg ut att ha kommit från något ganska äckligt. Tänkte först att det med lite tur bara var lite slitet, att det var fläckar som inte gick att få bort eller så, men nä, efter en tur i tvättmaskinen var alla fläckar borta och jackan såg ut som ny :cautious:

Har fullständigt hjärnsläpp. Jag vill dra igång nått projekt men vet inte vad jag vill göra. Har hittat massor med fina trikåtyger men har inte beställt nått. Vad kan jag hitta på med trikåtyg?

Har fullständigt hjärnsläpp. Jag vill dra igång nått projekt men vet inte vad jag vill göra. Har hittat massor med fina trikåtyger men har inte beställt nått. Vad kan jag hitta på med trikåtyg?
Vad kan man inte sy i trikå? Vad använder du för plagg?
Jag gillar mönster från Ellie and Mac, brukar köpa mer än jag borde när de har rea.

Fråga:
Jag behöver byta dragkedja i en träningsväst. Jag har en dragkedja hemma som är 5 cm längre än nuvarande. Kan jag korta den på något hållbart sätt eller är det bättre att den sticker upp lite i ovankant? Eller måste jag skaffa mig en dragkedja i rätt längd?
Ville helst fixa det ikväll när jag har någon form av inspiration 😊

Fråga:
Jag behöver byta dragkedja i en träningsväst. Jag har en dragkedja hemma som är 5 cm längre än nuvarande. Kan jag korta den på något hållbart sätt eller är det bättre att den sticker upp lite i ovankant? Eller måste jag skaffa mig en dragkedja i rätt längd?
Ville helst fixa det ikväll när jag har någon form av inspiration 😊
Är den i metall kan du försiktigt ta bort "plupparna" som är som stopp högst upp, nypa av tänder så den blir lagom lång, och klämma fast plupparna igen.
Är den i plast brukar jag bara vika ner ändarna högst upp snett, och sy fast dom. Då blir det stopp så kläppen inte kan fortsätta.

Jag är sugen på att sy en sovorm till barn/baby. Har sökt inspiration och även om de flesta bloggar inte skriver ut vilket tyg de använder så ser de flesta ut att använda gamla påslakan och liknande. Funderar dock på om det kan funka med jerseytyg? Någon som testat att sy en sådan och vet om det kan funka? Tänker det kunde vara ett bra sätt att bli av med mina småbitar :)

Jag är sugen på att sy en sovorm till barn/baby. Har sökt inspiration och även om de flesta bloggar inte skriver ut vilket tyg de använder så ser de flesta ut att använda gamla påslakan och liknande. Funderar dock på om det kan funka med jerseytyg? Någon som testat att sy en sådan och vet om det kan funka? Tänker det kunde vara ett bra sätt att bli av med mina småbitar :)
Har inte sytt, men kan inte tänka mig att det skulle få annat än utmärkt. :up:

Ja, jag tänker med att det borde funka? Folk som gör sådana enklare projekt och inte syr så mycket annat och därmed tar påslakan och sånt som de har hemma :)
Precis. Jag tror faktiskt att det egentligen är lättare att sy i trikå, lättare att få det jämt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
408
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 412
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar