Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade du skrivit att den kunnat vara fin "om den varit i rätt storlek" eller liknande så hade det blivit en annan sak. Jag tyckte också det såg illa ut när du skrev om "tillräckligt smal" eftersom jag uppfattade det som att du tycker att man måste vara väldigt, väldigt smal för att kunna ha kjol/den modellen på kjol (jag har bestämt för mig att du på bilder ser väldigt smal ut, och att då börja prata om att du inte är tillräckligt smal för att vara snygg i en kjol... näe.). Skulle jag läsa det igen så hade det kanske varit tydligare för mig hur du menat, men ja, det krävs ansträngning för mig att läsa det på annat sätt än så som jag gjorde först.
Okej. Det var som sagt inte alls min mening att det skulle uppfattas så utan jag borde väl skrivit att den passar någon som är mindre/har mindre storlek. Menmen, nu är det redan skrivet och jag har fått förklaringar om varför det såg illa ut så nästa gång tänker jag förhoppningsvis en gång till innan jag postar.
Och jag ligger på 20-21 i BMI och 38/40 i storlek så väldigt smal är jag inte, men smal ja

Har typ tolv meter av det här tyget
16414860306281140621966589179113.webp

Håller på med en blus. Det gick åt kanske 150 centimeter (114 cm bredd). Vad ska jag hitta på med resten?

Har typ tolv meter av det här tyget
Visa bifogad fil 83532

Håller på med en blus. Det gick åt kanske 150 centimeter (114 cm bredd). Vad ska jag hitta på med resten?
Coolt mönster! Jag tänker att det skulle passa som en sjal/scarf till en enfärgad skjorta. Det är kanske inte så spännande att sy dock. Det skulle bli en snygg tygväska också 😊 (dock kan jag ju inget om vilket material som passar till vad osv, jag ser bara ett snyggt mönster)
Tillägg: Och ett hårband, tänkte scrunchie/hårsnodd först men då skulle inte så mycket av mönstret synas.

En enkel blus. York från Seamwork.
16414892913297425978073018662598.webp

Det ska på kantband i halsen, men jag har bara trikå hemma i rätt färg. Det kanske skulle funka i och för sig. Enklare att sätta med bandkantaren också.
Nää jag får väl vänta till imorgon och köpa ett paket vanligt kantband.

Tack! Det var riktigt bökigt ibland, och jag höll stundtals på att bli galen :rofl: Framförallt blev det bökigt när maskinen inte klarade av alla lager band och tyger som jag ville ha på några ställen :p Nu fick jag göra fula nödlösningar på det som syns framförallt från insidan på den. Har en till vän som vill ha sele, så jag ska försöka hitta på något bättre då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar