Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, visste inte att de hade tyg på rulle på Rusta. Har de bra utbud?
Det är en färdig tyglängd på 4 meter. De har inte metervara.

Jag slängde ihop en sista minuten klänning av det tyget nu
IMG_20211231_154712.webp

Jag behöver en ny plånbok. Hittade det här mönstret. Tänkte att det blir lite lagom svårt att underhålla sig med ikväll.
Korkade upp ett glas (alkoholfritt) bubbelvin, skrev ut mönstret och stötte genast på patrull. Jag hittar ingenting om sömsmån ingår eller inte! Har sökt runt på sidan men hittar verkligen inte. Tror det ingår, men är smalt.
Frågan är om jag ska chansa på det och test-sy en plånbok direkt i fintyget eller om jag ska maila designern och vänta tills hon svarar.

Jag tror jag kör på. Wish me luck!

Gjorde ett test i diverse stuvar. Sömsmån ingick insåg jag när jag läste igenom instruktionerna igen.
Gjorde lite fel med dragkedjan. Råkade sy fast den i tänderna bland annat.
Skulle dessutom behövt mer mellanlägg. Blev lite sladdrigt med bara ett lager, trots att det är ganska kraftigt. Ett lager till så blir det nog bättre.
IMG_20220102_091041.webp

Inte alls nöjd, så jag försöker igen. Den duger men jag vill känna mig nöjd.

Jag har lärt mig varför man inte gör veckade kjolar i jersey. Den sitter som en påse skit och det ser ut som jag har värsta degmagen :meh:

I helgen har jag sytt sex par leggings, sex par overknee, en tröja, två kjolar, lite trosor och säkert något mer jag har glömt 😅 Hypomanier är bra ibland!

Jag börjar bli rätt nöjd med trosorna nu 😃 Är inte helt nöjd med insidan av grenen men när jag jämför med med mina köpetrosor så tycker jag nog faktiskt att mina är finare än många av de andra i sömmarna! Jag behöver dock komma på ett bättre sätt att sätta ihop kantbanden. Jag har övergett snedslå för det blev för omständigt trots att det är finast hittills. Kanske köper jag färdig elastisk snedslå nästa gång jag köper tyg (men med tanke på allt jag har sytt nu så lär det ta ett tag innan jag behöver mer 😅)
Men gud vad mycket spill det blir när man gör i mönstrat tyg 😓 Håller på med ett tyg med nallar på nu och det måste vara på rätt håll för annars hamnar nallarna uppochned
1BCA8DEF-6187-491A-85D3-76D3510A5A7F.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 403
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar