Älskar tyget!Visa bifogad fil 83908
Idag blev det ett par stuvbitstrosor.
(De är inte skeva, bara jag som inte lyckades lägga dem helt perfekt)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Älskar tyget!Visa bifogad fil 83908
Idag blev det ett par stuvbitstrosor.
(De är inte skeva, bara jag som inte lyckades lägga dem helt perfekt)
Jag med! Mitt favorittygÄlskar tyget!
Men så söta!
Tack snälla!Men så söta!
Mina roliga spillbitar är slut
Den här tipsar jag om https://www.roseryapparel.com/shop/rosa-pattern-digital-14-24Jag önskar tips på mönster!! Jag vill ha en klänning med fickor, den ska inte sitta tight. Den kan få sitta åt lite upptill men inte över magen o så. Gärna kort ärm eller iaf inte hellång. Hade helst velat att den går att sy typ i linne men har aldrig sytt annat än några bebisplagg så kanske är svårt att sy i något så ostretchigt när man är ovan?!
Om du vill ha i trikå tipsar jag om every day dress från RuniJag önskar tips på mönster!! Jag vill ha en klänning med fickor, den ska inte sitta tight. Den kan få sitta åt lite upptill men inte över magen o så. Gärna kort ärm eller iaf inte hellång. Hade helst velat att den går att sy typ i linne men har aldrig sytt annat än några bebisplagg så kanske är svårt att sy i något så ostretchigt när man är ovan?!
Precis! (Hon som har fyra hundar som hela tiden springer hos veterinären, har tre marsvin som ställs ut och är shoppingberoende )Tack snälla!
Det gäller att använda allt som går när tygerna är så fasligt dyra... Inte hjälper det när duktiga designers kommer med nya underbara motiv hela tiden! Jag vill ha ALLT! Varför kan jag inte ha billiga hobbys?
Mvh hon som har två hästar, älskar att sy i roliga tyger och vill göra ännu mer i trädgården
Jag önskar tips på mönster!! Jag vill ha en klänning med fickor, den ska inte sitta tight. Den kan få sitta åt lite upptill men inte över magen o så. Gärna kort ärm eller iaf inte hellång. Hade helst velat att den går att sy typ i linne men har aldrig sytt annat än några bebisplagg så kanske är svårt att sy i något så ostretchigt när man är ovan?!
Jag har kikat på Hinterland dress tror jag den heter, gillar modellen! Men vet inte om jag fixar när man inte sytt så mycket tidigareVad för modell? Jag har massvis med olika sorter! En av mina favoriter är Heather från Sew over it (trikå).
Vill du ha något anpassat efter linne tipsar jag om Fabric store. Massor med gratismönster gjorda för just linne. Visserligen på engelska, men jag tycker det är bra och enkla beskrivningar till det mesta.
Men så smartJag har fått hem ett styck frusen valp. Såå av en gammal trasig filt och lite sladdrig fleece från Rusta gjorde jag ett litet täcke till henne (som ändå blev för stort..):
Av en barnjacka jag hittade på Myrorna gjorde jag sedan en liten vinterjacka till henne, eftersom täcket här ovanför inte var varmt nog. För att få det extra varmt kan jag dessutom sätta en liten bit av den gamla filten under. Jag klippte ett hål för huvudet och tog en tygremsa som jag knyter runt magen på henne för att hålla det på plats
Hade jag gjort det här till en vuxen hund så hade jag troligen flyttat om ärmarna lite, kanske lagt till muddar och framförallt lagt tid på att få sömmarna snygga. Nu ville jag bara bli klar snabbt(!) och tog dessutom trådar i de färger jag ville bli av med Men själva funktionen är det inget fel på!
Jag gillar återanvändning Kommer helt klart försöka mig på det mer och mer. Det enda jag är skeptisk till när det gäller begagnat är regnkläder och så, för vissa tyger blir ju helt förstörda om man tvättar dem fel (vilket jag räknar med att folk ofta gör...).Men så smart