Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu ett par stuvbitstrosor

IMG_20220113_155216473.webp

Mitt senaste ”syprojekt” är ett pärlhalsband till Poppy. Tyvärr räknade jag extremt fel på hur mycket som behövdes (som vanligt 😑) så jag kan inte göra till de andra förrän jag får hem nytt material och det tar som allra tidigast tre veckor för jag har inte råd att beställa så mycket pärlor och strass från Sverige
9159BDE5-F1FC-4632-A530-3F0399E9FE24.webp

Jag önskar tips på mönster!! Jag vill ha en klänning med fickor, den ska inte sitta tight. Den kan få sitta åt lite upptill men inte över magen o så. Gärna kort ärm eller iaf inte hellång. Hade helst velat att den går att sy typ i linne men har aldrig sytt annat än några bebisplagg så kanske är svårt att sy i något så ostretchigt när man är ovan?!

Jag önskar tips på mönster!! Jag vill ha en klänning med fickor, den ska inte sitta tight. Den kan få sitta åt lite upptill men inte över magen o så. Gärna kort ärm eller iaf inte hellång. Hade helst velat att den går att sy typ i linne men har aldrig sytt annat än några bebisplagg så kanske är svårt att sy i något så ostretchigt när man är ovan?!
Den här tipsar jag om https://www.roseryapparel.com/shop/rosa-pattern-digital-14-24

Hon finns även på Youtube och gör tutorials så man kan enkelt se hur man ska göra.

Om du vill ha i trikå tipsar jag om every day dress från Runi :)

Tack snälla!
Det gäller att använda allt som går när tygerna är så fasligt dyra... Inte hjälper det när duktiga designers kommer med nya underbara motiv hela tiden! Jag vill ha ALLT! Varför kan jag inte ha billiga hobbys?
Mvh hon som har två hästar, älskar att sy i roliga tyger och vill göra ännu mer i trädgården :angel:
Precis! (Hon som har fyra hundar som hela tiden springer hos veterinären, har tre marsvin som ställs ut och är shoppingberoende 🤣)

Vad för modell? Jag har massvis med olika sorter! En av mina favoriter är Heather från Sew over it (trikå).

Vill du ha något anpassat efter linne tipsar jag om Fabric store. Massor med gratismönster gjorda för just linne. Visserligen på engelska, men jag tycker det är bra och enkla beskrivningar till det mesta.

Vad för modell? Jag har massvis med olika sorter! En av mina favoriter är Heather från Sew over it (trikå).

Vill du ha något anpassat efter linne tipsar jag om Fabric store. Massor med gratismönster gjorda för just linne. Visserligen på engelska, men jag tycker det är bra och enkla beskrivningar till det mesta.
Jag har kikat på Hinterland dress tror jag den heter, gillar modellen! Men vet inte om jag fixar när man inte sytt så mycket tidigare 😊

Jag skulle sy ett hundtäcke av en filt som hade fått ett stort hål på mitten :p Sedan fick jag syn på lila fleecetyg som fanns här hemma... Och plötsligt skulle jag tydligen sy ett täcke med filten på insidan och lila fleece på utsidan. Jag är INTE van vid att sy hundkläder öht kan tilläggas (selar och halsband är en helt annan grej).

Det jag började med att göra fel var att slarva lite för mycket när jag klippte ut tygerna. Det jag sedan gjorde fel var att ha för lite sömsmån... Att fleecen är en sladdrig j*vla filt från Rusta gjorde det inte lättare heller. Meeen jag har fått träning i att sy i dubbla material på det här sättet och har helt klart lärt mig något av mina misstag. Det här kommer fylla sin funktion i alla fall, sedan är det bara att hoppas på att kommande projekt blir bättre.
271972742_2178278642320504_69646778067696109_n.jpg

Jag har fått hem ett styck frusen valp. Såå av en gammal trasig filt och lite sladdrig fleece från Rusta gjorde jag ett litet täcke till henne (som ändå blev för stort..):
272196137_2182109578604077_6340613347516258821_n.jpg

Av en barnjacka jag hittade på Myrorna gjorde jag sedan en liten vinterjacka till henne, eftersom täcket här ovanför inte var varmt nog. För att få det extra varmt kan jag dessutom sätta en liten bit av den gamla filten under. Jag klippte ett hål för huvudet och tog en tygremsa som jag knyter runt magen på henne för att hålla det på plats :rofl:

Hade jag gjort det här till en vuxen hund så hade jag troligen flyttat om ärmarna lite, kanske lagt till muddar och framförallt lagt tid på att få sömmarna snygga. Nu ville jag bara bli klar snabbt(!) och tog dessutom trådar i de färger jag ville bli av med :angel: Men själva funktionen är det inget fel på!
272221542_2183310111817357_2669333539780447904_n.jpg

Jag har fått hem ett styck frusen valp. Såå av en gammal trasig filt och lite sladdrig fleece från Rusta gjorde jag ett litet täcke till henne (som ändå blev för stort..):
272196137_2182109578604077_6340613347516258821_n.jpg

Av en barnjacka jag hittade på Myrorna gjorde jag sedan en liten vinterjacka till henne, eftersom täcket här ovanför inte var varmt nog. För att få det extra varmt kan jag dessutom sätta en liten bit av den gamla filten under. Jag klippte ett hål för huvudet och tog en tygremsa som jag knyter runt magen på henne för att hålla det på plats :rofl:

Hade jag gjort det här till en vuxen hund så hade jag troligen flyttat om ärmarna lite, kanske lagt till muddar och framförallt lagt tid på att få sömmarna snygga. Nu ville jag bara bli klar snabbt(!) och tog dessutom trådar i de färger jag ville bli av med :angel: Men själva funktionen är det inget fel på!
272221542_2183310111817357_2669333539780447904_n.jpg
Men så smart 😁

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
406
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 406
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar