Syskonvagnar

Ajda

Trådstartare
Står och väljer mellan en Babytravel och en Emmaljunga Twin Cerox 360 (små svängbara hjul fram).

Båda årsmodell -07 och kostar ungefär lika mycket.

Så: Babytravel vs. Ceroxen?

Sv: Syskonvagnar

Jag hade Babytraveln och var toknöjd med den med tanke på pris etc. Små hjul är nog bara ett ofog. Babytravel är fortfarande väldigt lättkörd även när den är tunglastad.

Om jag nu valde mellan dessa vagnar hade jag nog tagit Emmaljungan! Den är mer regäl men som andra säger, små hjul. Men vad ska du ha den till? Styra ute på landet? I stan?
Själv har jag en phil & teds wibe, supernöjd då jag ville ha en liten vagn som inte tog stor plats samt att jag ville kunna ta den om bar ett barn skulle med (den funkar som både syskonvagn och singelvagn) och jag bor inte på landet, inte i stan heller för den delen ;)
Har en emmaljunga enkelvagn med (som just nu står på dagis) den älskar jag över allt annat då den är regäl och klarar allt! Så just därför hade jag nog valt emmaljungan :)
Har provkört en babytravel och kom inte riktigt överrens med den samt att den känns inte lika regäl som emmaljunga i mitt tycke...

Körde du en babytravel tvilling och har jämfört den med emmaljungan?

Tycker det är milsvid skillnad i komfort till babytravelns fördel ( oavsett om man ska gå långa promenader eller gå på stan ).

babytravel utan tvekan i den årgången! dubbelkolla bara så att de har gjort ändringarna på vagnen där de "särat" på framhjulen så de inte går ihop..

vi hade en carena double swing 2010 tidigare och den var vi supernöjda med, den är identisk med babytravel, inte många saker som skiljer..
nu har vi bytt ner oss i storlek till en phil&ted explorer. den är vi supernöjda med:)

Har haft både babytravel och Emmaljungas tvillingvagn och gillar egentligen inte någon av dem.
Emmaljungas är rätt så trång och svårt att få plats två syskon i plus att den är tung och tar mycket plats i bilen.
Babytravel har ingen som helst fjädring (körde mycket skogsväg) så den hoppade och for... Sen gillade jag ej att man inte kan ha barnet emot sig när de växt ur babykorgen (som är rätt så liten och växs ur snabbt om man har en rejäl bäbis eller en som tidigt försöker rsa sig och kravla ur allt;)).

Inte mycket till hjälp jag var;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 984
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 635
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama