Syskonvagn eller inte till två barn? Hur gör ni?

Sv: Syskonvagn eller inte till två barn? Hur gör ni?

Har du kollat pa baby jogger city select?

Ja och gissa om alla valmöjligheter med den gav mig myror i huvuet! :D Funkar det dock att ge äldsta barnet liggläge i sittdelen om det sitter en liggdel eller bakåtvänd sits på? Sonen sover alltid lunchvilan i vagn och det vore trist om det inte gick eftersom det är en stor anledning till att vi tar vagnen med om vi är ute en heldag eller hälsar på hos folk.

Jag tittar på syskonhuset.se och där står 15+15kg. Däremot finns en annan modell av samma märke som heter San Diego som har 18 +18kg, även den väldigt prisvärd! Den hade jag missat...! Den är smalare, lättare och billigare. Bara framåtvända sittdelar men det verkar ju som att det är något vi får leva med oavsett.

De måste ju ha förväxlat siffrorna...? Varför skulle den lätta vagnen bära mer...? På andra sidor står det 18+18 på LA, så jag tror du ha rätt. Isf - Yey!

Senast ändrad:

Är det de framåtvända sittdelarna jag måste kompromissa bort...?

På halva ytan i bagaget på gamla V70 (=stor) får man inte i många barnvagnar har jag konstaterat. Men Bugaboo Donkey ska du kolla upp också tycker jag, om inte priset är för högt. Och Phil & Teds nya Promenade tror jag kanske uppfyller iaf några av dina kriterier?

Går du mycket i affärer och åker kollektivt så tycker jag defintivt att du ska ha barnen under/över varandra istället för bredvid.

Men hur stor är "risken" att han hinner passera 15 kg eg? Min äldste har inte ökat mkt i vikt mellan 2 och 3 års ålder. Brukar de gå upp flera kg på 1-2 år? (har ingen koll)

Vi fick i första hand kompromissa bort säten vända mot oss.

Jag vet inte heller hur stor viktökning man kan räkna med under nästa år, det gör det ju lite lurigt. Det är dessutom möjligt att äldsta rör sig mer när han nått 15kg så att behovet med en syskonvagn minskat.

Nä vagnen används nog mest på promenader, utflykter (t.ex. Skansen) och ibland i större köpcentrum samt när vi hälsar på hos mina föräldrar som bor en bit bort. Kollektivt behöver jag inte åka så mycket, blir nog enklare att ta bilen med två barn ändå, så jag tycker att en vagn med sitsarna bredvid varandra lockar lite mer eftersom det ser bekvämare ut (ligglägen) samt varukorg under.

Donkeyns pris har avskräckt mig från att titta närmare, men den är högintressant om jag kan hitta en begagnad till ok pris.

Jag tror jag ska ta med mig sambon till butik, klämma och känna lite på de syskonvagnar som finns och fundera igenom de krav och behov vi har av en sådan. Surfa runt blir man ju bara snurrigare av...

Usch "promenade" hade ju inte ens riktiga hjul.

Vi har stora lufthjul på vår "sport" och den är alltid skön att köra, även överlastad.

Sa manga valmöjligheter har den inte egentligen, iaf inte som fungerar i praktiken.
Jag har 19 manader mellan mina barn och vi hade den vagnen. Först hade vi liggdelen uppe och sittdelen nere men det blev ganska tranget för stora nere och den blir lite tungstyrd med största vikten nere. Sa vi hade liggdelen nere och sittdelen uppe (vänd framat eller bakat beroende pa vad vi gjorde). Liggdelen är lite sa stor sa den blev urvuxen "pa höjden" ganska fort. Vi bytte till sittdel vid 3,5 manad, eftersom att det är ergonomiska sittdelar sa fungerade det bra att byta tidigt. Vagnen kändes bättre att använda med tva sittdelar, där man kunde flytta barnen beroende pa vad man skulle göra.

Den tar liten plats i bilen och är lätt att fälla ihop. Fungerar väldigt bra att köra pa släta, raka vägar och ok pa andra vägar. Den har dalig fjädring och kan bli lite stum pa ojämn väg men tar sig fram överallt. Lutar vägen at sidan kan den kännas lite tungstyrd speciellt om tyngsta barnet sitter nere. Upp för trottoarkanter far man ta hjälp av foten men det kommer man snart in i och känns inte alls jobbigt.

Varukrogen är gigantisk, jag laste dock lite för tungt sa en söm gick sönder.

Då är den nog tyvärr utesluten, låter inte som en rolig vagn till hundpromenader på asfalt och grus. Funkar säkert bättre i innestan och vid shopping mm. :)

Phil & teds verve, en ny modell, verkar lite intressant. Fyra bra däck.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 571
Senast: Liran
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 156
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar