Syskon till min häst?Hur och var få man tag idom

M

Mariah

Jag har ett Engelskt fullblod som är efter Precocious och Manitoba.
Håller nu på att forska lite i fullblods släktet och undrar vart jag kan få tag i hans syskon/halv syskon.
Hör av Er, N:banana: i som vet!

Sv: Syskon till min häst?Hur och var få man tag idom

Det är väl någon av Ninnis gamla hästar. Ninni med familj har väl fortfarande Miss Ulleröd i aveln (mamma till den i andra trådar omnämda Missil).

Tack, det had ejag ingen aning om.Dås ka jag gå in och söka efter hans syskon. /Mariah;)

Mariah skrev:
Jag har ett Engelskt fullblod som är efter Precocious och Manitoba.
Håller nu på att forska lite i fullblods släktet och undrar vart jag kan få tag i hans syskon/halv syskon.
Hör av Er, N:banana: i som vet!

??? Antar att du har Marcus? För i så fall köpte du honom av oss, bor 10 min från där Miss Ulleröd står och blev tipsad av Sven (han som har stallet där ”Ulla” står) om honom. Eller är han såld?

www.galoppsport.se är det bara att skriva in din hästs namn så får du upp resultat, härstamning(klicka på föräldrarna och du kommer vidare till dem och kan hitta avkommor) och annan information.

Marcus har en helsyster som heter Minetta, vilken var lite av en besvikelse som löphäst, lite knepig bland annat. Markus däremot var lite för snäll för att riktigt vilja ta för sig som löp häst… =) Fina Mackan, hur är det med honom? Vilken kapacitet den hästen hade som ridhäst!

Hej. Jag har fullblodsuppfödning hemma och det betyder ju att vi måste ha kolla på var våra hästar härstammar från men så här går vi till väga. Ta reda på vilket land hästen härstammar från, (irland eller chile osv). gå sedan in på respektive lands hemsida och använd sökmotor för att hitta något. Eller gå till t.ex jägersro för de har massor med hingstböcker där du kan läsa på stamtavla upp till 6 generationer. Men detta gäller ju bara rena fullblod som är i antingen avel eller träning.

jag har bl.a avkommor och inköpta från hingstar som lake coniston, final appearence, indian lodge, jalmood, inchrory, song line, precocious och prince of birds så säg till om ni vill veta nåt för jag har nog papper på de mesta kvar

holmaracing skrev:
jag har bl.a avkommor och inköpta från hingstar som lake coniston, final appearence, indian lodge, jalmood, inchrory, song line, precocious och prince of birds så säg till om ni vill veta nåt för jag har nog papper på de mesta kvar

åh min är e: Jalmood, har du kort på honom?!?!
eller kul info?

Hej hej. är de någon som vet vart min gamla avkomma Holma King Love står. Hörde att han ska springa på Jägers snart (eller har sprungit idag). Nån som råkar ha koll på vart han är.

MESSY

nja vet inte men ja kan lätt fixa. Han heter Holma Hi Love eller Holma King love och är efter. Jalmood. Har inte riktigt koll på vart King Love är nu för tiden men Hi love står hemma och är skadad. Ska förmodlingen springa smålöp till hösten. Kan nog hitta lite kortatt sätta in.

Han är född 2001. Är mörkbrun utan tecken (tror han har vita hår i pannan). Han är en stor klumpig nallebjörn men han sprungit någorlunda många löp och vunnit. Jätte kelen men när han väl kommer i startvolten är de kedjegrimskaft som gäller. Han är valack dock. King love var klapphingst (eller heter de det även när kulorna inte trillat ner riktigt). Sen en dag trillade de ner och då var de hopp och sparkfest på väg till hagen. Han är numera också valack och står någonstans i sverige.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tipset till www.pedigreequery.com

Jag hittade stam bak till 1650 på mitt föl och har nu döpt han till samma namn som hans farfarfarfarfar + 250 år bak heter. Ganska kul

Jag har fått föl!!!!!!!!!
Äntligen vi har väntat i 2 veckor nu. Men inatt så. 0.10 började de och 20 över var de över. Vid halv två stod han och diade själv. Såde blev en lyckad kväll. De blev en fuxhingst med minst en vita strumpa e. indian lodge. och nu har vi så gott som döpt honom efter en irländsk hingst född 1654. Häftigt. De blir iaf ett nytt skott till holma hästarna.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 133
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 226
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 036
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 716
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar